Hoe pc @ stereo aansluiten zonder Aux ?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:08

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik heb hier een stereo staan (Sony RX 33) zonder AUX en nu wil ik mn pc erop aansluiten. Is het mogelijk om die radio uitelkaar te halen en dan de line-out van mn pc aan te sluiten aan de bedrading van de cdspeler (die stuk is) ? Of aan iets anders ?

Ik ben een grote n00b op t gebied van elekrtonica, maar t is ni erg als de stereo door onvakkundig gebruik stuk gaat :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

heb je op je stereo niet een microfoon ingang?
deze zou je ook kunnen gebruiken.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
damster schreef op 01 December 2002 @ 02:13:
nee die heb ik niet.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb dezelfde radio en zou dit ook graag willen weten, nu word ie alleen als wekker gebruikt omdat de cdunit stuk is :(

Verwijderd

Vaak kan dat prima.. gewoon openschroeven en kijken maar

Verwijderd

Zolang het radio/cd/whatever is n.p. Problemen ontstaan pas als je de compu op een phone ingang aan probeerd te sluiten :)

Nouja wat solderen lost dat ook op :P

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Weet iemand ook welke draadjes ik moet hebben ?? Ik wil graag dat het in 1x goed gaat :)

Verwijderd

Gebruik gewoon een cassette adapter , hoef je niet in je radio te solderen.
Moet je alleen even kijken hoe je het snoertje laat lopen, misschien kan het wel langs het loopwerk naar achter zodat je het snoertje niet uit de voorkant komt.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
damster schreef op 01 december 2002 @ 02:13:
denk het niet :?

microfoon ingang wordt zwaar versterkt.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 09:19:
Gebruik gewoon een cassette adapter , hoef je niet in je radio te solderen.
Moet je alleen even kijken hoe je het snoertje laat lopen, misschien kan het wel langs het loopwerk naar achter zodat je het snoertje niet uit de voorkant komt.
als je dat doet is de kwaliteit bagger en je hoort de tape ook constant draaien.... ik heb zo'n ding bij mn mp3speler gehad, voor in de auto heel leuk maar ik zou m niet thuis willen gebruiken hoor

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Triple-D schreef op 01 december 2002 @ 10:14:
[...]

denk het niet :?

microfoon ingang wordt zwaar versterkt.
En het zou ook geen stereo zijn overigens :)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Morgen sloop ik mn radio wel ff uit elkaar en experimenteer ik wel wat :). Als iemand nog tips/schema's oid heeft hoor ik het natuurlijk graag :)

• NightCruiser
  • Niet online
Ik w8 af :P

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik heb net ff mn radio uit elkaar geschroefd en k zie allemaal van een soort moederplankies B). K denk wel dat ik weet hoe het komt dat de cdspeler hapert; het gedeelte waar de lens op zit zit heel erg los :+ (veer is lam oid). Verder kan ik weinig kabels vinden die van de cdspeler lopen naar het 'moederbord' die enigszins op voor mij bekende kabels lijken, dus dat word nog leuk :+

/edit: CDspeler doet niks meer :X

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 01-12-2002 18:08 ]

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 08:51
hmzzz, ik heb de pmc-20l, ook zonder aux ingang.
Ik wil ook wel me pc erop aan sluiten, dus ik ben benieuwd

Verwijderd

in principe hoeven er maar 2 kabeltjes te lopen van 'cd' naar 'moederbord', de signaalkabels. Die wil je hebben.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 00:05:
in principe hoeven er maar 2 kabeltjes te lopen van 'cd' naar 'moederbord', de signaalkabels. Die wil je hebben.
Ik zie 1 zwarte, platte kabel die naar het 'mobo' gaat en 1 platte witte die gaat naar het LCD scherm. Is er een mogelijkheid om die zwarte te converteren oid :?

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 02-12-2002 00:17 ]

Verwijderd

hoeveel aders zitten er in die kabels?

• NightCruiser
  • Niet online
Die zwarte is als het goed is alleen voor stroom... die platte kabel die naar de lcd gaat moet je denk ik hebben

Ja kep mijnis ook welles opengeschroeft :P

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 00:19:
hoeveel aders zitten er in die kabels?
Die witte heeft er +/-8 en die zwarte +/- 5 :) Op de witte kabel staat: 20824

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 02-12-2002 00:39 ]

Verwijderd

Wrm w8 je niet gewoon tot koninginne dag, en zoek je daar een random versterker van tig jaar oud voor 5 gulden, setje oude luidsprekers erbij van opa en klaar is kees. Gezever altijd met die stomme midi/minisetjes :)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 00:34:
Wrm w8 je niet gewoon tot koninginne dag, en zoek je daar een random versterker van tig jaar oud voor 5 gulden, setje oude luidsprekers erbij van opa en klaar is kees. Gezever altijd met die stomme midi/minisetjes :)
Ik wil tweaken B) Maar je hebt gelijk, had ik eigenlijk nog ni eens aan gedacht :)

Verwijderd

Zitten er nog meer geluidsbronnen in dat apparaat? Tape-deck, tuner? Zitten die op afzonderlijke printjes, en hoe zijn die bekabeld?
Pagina: 1