Installatie Terratec DMX6 Fire 24/96 onder Win2000?

Pagina: 1
Acties:

• Papparaat
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Hoi,

Op de één of andere manier blijft W2k, na installatie, een foutmelding geven dat de kaart niet geactiveerd kan worden. Hij staat wel keurig in Apparaatbeheer, maar er blijft een geel uitroeptekentje bij staan. :'(

Inmiddels geprobeerde oplossingen:
* de kaart in andere PCI-sloten gestopt
* in de BIOS de IRQ vastgezet voor het betreffende PCI-slot
* overige PCI-kaarten verwijderd

Wat me ook opvalt, is dat op de drivebay de LED-jes voor 'signaal in' van zowel analoog als digitaal branden, terwijl hij helemaal geen signaal kán krijgen.

Is dit gewoon een maandagochtend-exemplaar, of zie ik iets over het hoofd....? :?

Alvast bedankt voor het meedenken!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
wat voor moederbord heb je?

ik heb zelf een a7v en ook een 6fire, en die werkt perfect onder win2k.. gewoon inprikken drivers installeren en gaan met die banaan

zou best kunnen dat je een gaar exemplaar te pakken hebt, maar daar is garantie voor uitgevonden nietwaar? :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Papparaat
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Dank voor de reactie....ik denk dat ik het al opgelost heb. :*)

Beetje wazig probleem:
Op de meegeleverde CD stonden drivers met versie (build) 1.21, en die heb ik gewoon geïnstalleerd. Ik had afgelopen week al wel nieuwere drivers gedownload (build 1.26). Inmiddels was ik erachter dat deze drivers het in de 'bug history' vermelde probleem dat de kaart niet geïnitialiseerd kon worden bij P4's > 2,2 GHz zou oplossen. Dé oplossing, dus.....NOT!

Ik dus die nieuwe drivers geïnstalleerd. Helaas, nada, noppes....nu wordt het tijd om langzaam debiel te worden. :X Toen ben ik uit pure frustratie maar eens de versienrs. van de geïnstalleerde drivers gaan controleren. En jawel; bingo!

Er bleek nog één oude file op m'n HD te staan (ews88wdm.sys), die dus niet met de nieuwere drivers werd meegeleverd. Vervolgens de nieuwe drivers van een gelijksoortige Terratec-kaart gedownload. Hier zat dit bestandje dus wel in, en ook nog eens versie 1.26!

Bestandje overschreven in \WinNT\System32, en waarachtig, het maakt geluid!

Al met al dus een misser van Terratec. Ik zal mijn bevindingen ook naar hen doormailen; misschien dat ze er nog iemand anders mee kunnen helpen.... O-)