en is t de moeite waard? tja, als je van 100 naar 120 gaat, lopen je mp3tjes net iets lekkerder, maar van 33 naar 50 schiet je weinig mee op.
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Verwijderd
Details van het systeem..... ik zie ze niet... Even de FAQ lezen en je topic aanpassen met de EDIT-knop. Misschien dat er dan nog zinnige reacties komen.
In elk geval, Linuxbak van maken is altijd wel mogelijk. Lijkt mij i.i.g. de beste en goedkoopste mogelijkheid om nog iets met de PC te doen.
ARME AOW’er
Verwijderd
wil zelf ook graag zijn dx266 Mhz overclocken maar weet niet hoe
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 00:55 ]
Verwijderd
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
je bent pas ingeschreven en al 60 posts, en ik moet zeggen dat ze niet nuttig zijn. Tenminste die ik gezien heb. Als je niets nuttigs te melden hebt, post dan ook niet. Of wil je echt zo graag de huiskamer in?
En een 486 dx 2 zitten bijna nooit jumpers. Meestal werd de clock geregeld door een kristal. Dit herken je aan een chroom blokje met 4 pinnetjes eraan. Als je geluk hebt zit ie in een socket, als je pech hebt wordt het solderen.
Je hebt kans dat je een 33 mhz oscillatie kristal hebt, dan kun je die gerust vervangen door een 40 of 50 mhz kristal. Heb je een 66 mhz kristal dan kun je die vervangen door bijvoorbeeld een 80 of 100 mhz kristal. Wil je meer als 100 mhz? Das dan mooi pech want die zijn heel erg duur en nergens te krijgen (soms als je gelukt hebt nog een 120, maar anders is het pech)
Dit alles was ook met de search te vinden.
LoL! is dat de moeite waard dan om daar Seti op te draaien?Aetje schreef op 01 December 2002 @ 01:17:
Hmm... Ik hou deze ffies in de gaten. Mijn routertje is een DX-33MHz (IBM Aptiva) en die kan ook wel wat extra CPU power gebruiken nu ik er Seti@Home op draai
De oudere borden waar vaak de processor nog op werd vast gesoldeerd kunnen maar één frequentie kan genereren.
Verwijderd
Tenzij je er een andere kristal op zet.Femme schreef op 01 december 2002 @ 16:44:
Op op de wat minder oude 486 borden (vanaf ~1994) kun je met jumpers het moederbord instellen voor een 486DX/SX-25, 486SX/DX-33, 486DX2-50, 486DX2-66 en eventueel de 486DX2-80 en 486DX-40. Wat je daarmee in feite doet is de bussnelheid instellen op 25, 33 of 40MHz. Een 486DX2-66 kan meestal wel op 80MHz draaien.
De oudere borden waar vaak de processor nog op werd vast gesoldeerd kunnen maar één frequentie kan genereren.
ja, maar dan gaan toch alle componenten sneller? (of dood?)
Femme, weet jij toevallig of die DX2 en DX4's en zo intern een multiplier hebben? Dat ik mijn 486 DX -33 (socketed overigens) zo door een DX2 of DX4 kan vervangen?
[ Voor 40% gewijzigd door Aetje op 02-12-2002 02:04 ]
Forget your fears...
Laatste versies van 486 mobo's kunnen PCI hebbenAetje schreef op 02 December 2002 @ 02:02:
De bus gaat dan sneller ja. Tenzij de ISA bus op die bakken (PCI op een 486?) een aparte PLL heeft. Maar dat denk ik niet...
Femme, weet jij toevallig of die DX2 en DX4's en zo intern een multiplier hebben? Dat ik mijn 486 DX -33 (socketed overigens) zo door een DX2 of DX4 kan vervangen?
DX2 en DX4 hebben een muliplier jah.
DX2-66 = 2x33MHz
DX4-100 = 3x33MHz b.v.
C:\>_
* Aetje gaat ff de oude hardware thread napluizen
Wat de Seti vraag betreft: Ongeveer 5% per dag. Dus 1WU / 20 dagen. Maja, wat anders... Een CPU laten idlen? Dacht het niet
[ Voor 34% gewijzigd door Aetje op 02-12-2002 02:22 ]
Forget your fears...
Verwijderd
En het mobo moet wel een DX4 ondersteunen natuurlijk.
Op een (oude) site waar geadverteerd werd met 586-120 upgrades stond mijn type PC iig niet tussen de niet-ondersteunde IBMmetjes. Maar het typenaam van de bak (2144-SLC) voorspelt weinig goeds...
Naja, DX2 zal altijd werken, en da's toch weer een verdubbeling van de CPU power
* Aetje krijgt nog eens een super-router
[ Voor 77% gewijzigd door Aetje op 02-12-2002 22:09 . Reden: Te vroeg op Send geklikt :) ]
Forget your fears...