Chello + Router,Hub of Swich 2x netwerkkaart = meer speed ?

Pagina: 1
Acties:

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:37
Allereerst wil ik zeggen dat ik niets kon vinden via de search-knoop want sinds de laatste grote update van de site is geweest werkt de search bij mij niet. Deus kon ook niets over deze thema vinden.
Mensen ik heb behoefde naar meer download speed en de enige provider die ik heb is helaas chello.
Ik heb van een collega gehoord dat men kan de snelheid van Internet van chello vergoten door de aanschaf van bovengenoemde hardware. Mijn vraag is of dat waar is? En wat moet ik kopen? De enige wat wel geprobeerd heb is 2 netwerkkaarten getest of ze doen met de chello en dat was succes deus netwerkkaarten hoef ik niet kopen. Maar heeft het echt zin of niet? Ik wil deus geen netwerk opbouwen in mijn huis maar sneller internetten en vooraal downloaden. :9~
Aan router dacht ik Sitecom DC-201 xDSL/Cable broadband router te kopen.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

nee, je kan vanaf de gebruikers kant de verbinding niet sneller maken.
en zeker niet me bovenstaande hardware.

je kunt je verbinding wel tweaken,
al zijn de meningen daarover verdeelt of het werkt of niet.

hoor vaak dat mensen allemaal leuke dingen weten, maar als je ze ernaar vraagt weten ze niet hoe het precies moet. altijd van horen zeggen. en vaak de helft van waar.

[ Voor 48% gewijzigd door job op 01-12-2002 00:54 ]

Verwijderd

Een router heeft alleen zin als je met twee of meerdere computers gebruikt wilt maken van een chello verbinding. Voor de snelheid maakt dat echter niets uit, wat damster al zei, je kunt van de gebruikers kant niets doen om je verbinding sneller te maken.

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Zelfs al gebruik je een 10mbps hub, dan nog zal je geen verschil merken. Wat wel verschil kan maken, is je buurtbewoners ervan overtuigen dat ze dat kabelinternet niet nodig hebben. Hoe minder gebruikers op een segment, hoe meer bandbreedte voor elke overgebleven gebruiker (tenzij chello de bandbreedte afknijpt).

Pas als je binnen je eigen netwerk (met meer dan 2 pc's) snel grote bestanden wil uitwisselen is het voordeel van een switch merkbaar. Pak je gelijk een 100mbps switch is het verschil gigantisch tov een 10mbps hub (zelfs bij de budget-merken).

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:37
Thanks!

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora