[ELO touchscreen] aansluiten.... hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72222

Topicstarter
als zijtak van mijn studie bouw ik voor mezelf aan een domotica systeem in mijn huis ( licht, geluid, verwarming etc. centraal bediend via pc )

onlanggs heb ik van iemad een oud ELO-touchscreen gekregen, gemonteerd op een soort "tijdklok PC" van het merk PCS.

nu wil ik dat touchscreen op een eigen systeem aansluiten en daar begint de ellende

aan het apparaat zit in plaats van de verwachte monitor kabel een stekker die past in de paralelle poort. dit heeft echter niets te maken met het touch gedeelte want daar zit een aparte com-poort-aansluiting voor op het scherm.

weet iemand raad ?

ELO-systems en PCS zijn niet erg behulpzaam en verkopen liever iets nieuws.
maar ja daar heeft deze jongen geen geld voor.

maar ik wil zo graag ( waarschijnlijk begrijpelijk )

alvast bedankt

dirk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
greetz op GOT...
uuhmmm ik weet niet zo veel van touchscreens dus kan je niet helpen,
k'wou alleen ff zeggen dat je geen
"alvast bedankt
dirk"
of "vriendelijke groeten pietje" er onder moet zetten,
we zijn hier namelijk om elkaar te helpen...
staat ook ergens in de faq

en gebruik de search ff, misschien is er wat te vinden...
je hebt de normale search en de omega... ( http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega )
good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Weet je zeker dat de touchscreen een paralelle aansluiting heeft? Want als ik zo op de ELO site rond kijk zie ik alleen touchscreens met VGA (HD15) aansluitingen. Dus is het niet gewoon een MAC VGA (DB15) aansluiting?

DB15 (MAC):
Afbeeldingslocatie: http://www.national-tech.com/image/30d2-06200.jpg

HD15 (VGA)
Afbeeldingslocatie: http://www.national-tech.com/image/30d2-062p.jpg

Het touch gedeelte moet verder wel te doen zijn. Er is daarover veel informatie en programmeer voorbeelden te vinden op deze (onder de drivers) en deze pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ELO heeft dit scherm geleverd aan PCS die er een systeem van heeft gebouwd, en ja er zit aeen paralelle stekker aan (25-pins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

even een titelfix gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
he w8 eens ff, dat ding heeft geen voerdingskabel, dus dat moet er op een of andere manier bijzitten op die stekker. Er bestaan toch van die diagnose tussenstukjes om het verkeer door zo'n stekker te meten, zou dat niets oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 72222 schreef op 01 december 2002 @ 13:01:
he w8 eens ff, dat ding heeft geen voerdingskabel, dus dat moet er op een of andere manier bijzitten op die stekker. Er bestaan toch van die diagnose tussenstukjes om het verkeer door zo'n stekker te meten, zou dat niets oplossen
Allicht gaat power over de parallelle en/of seriele kabels. Maar wat zou meten duidelijk maken :?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1