Toon posts:

Mandrake server niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,
Mijn excuus alvast als ik mijn log niet netjes heb getoond (dit heb ik uit een internet explorer venster gecopy-paste, aangezien ik niet kan vinden waar & hoe de router config te bereiken is.
Ik ben nu al een hele avond aan het zoeken en proberen en ik heb nu toch echt een gigantische koppijn van mijn server :(
Situatie: als server => P2 350 Mhz met 2 NIC's (beide RTL8139)
en 5 clients. (WinXP, Win98)
OS: Mandrake SNF (server network firewall) laatste versie
Ik heb de hardware goed draaiend, dus daar kan het iig niet aan liggen.
Ik heb de hele setup al 3x doorlopen, en iedere keer weer met hetzelfde resultaat: geen internet.
Mijn instellingen zijn als volgt:
Current Lan/Cable Configuration

Access Type LAN

Internet Interface eth1

IP Adress 212.187.19.***

Subnet Mask 255.255.248.0

Default Gateway 212.187.16.1

Boot Protocol static

Activate on each Boot yes

External System Information

System Name router

Domain Name APELDOORN

DNS 1 212.142.28.66

DNS 2 212.142.28.130

Interface eth0

IP Adress 192.168.0.1

Subnet Mask 255.255.255.0

Boot Protocol static

Activate on each Boot yes

Zoals te zien is, heb ik chello ;) met een com21 modem (dus statisch ip)
en een netwerk die ik dmv DHCP wil configureren. Nadat ik de setup doorlopen heb, krijg ik de volgende resultaten:
Ping 192.168.0.1 > response
Ping 227.187.19.*** > response
Ping 212.187.16.1 > unreachable (chello gateway)
Dus geen internet :( . De clients krijgen overigens wel succesvol hun DHCP door (gateway:192.168.0.1, ip:192.168.0.2 en dns=192.168.0.1)
Overigens doorloopt linux met succes alle onderdelen bij booten, behalve een sound card driver dan.

Dus de vraag is: waarom geeft dat rotding mijn internet signaal niet door? Ik weet dat de info die ik hier gegeven heb heel summier is,meer kan ik op dit moment niet doorgeven. Hebben meer mensen met een com21 chello modem hun mandrake router aan de gang gekregen?
Alvast bedankt,

Verwijderd

chello is toch DHCP ?

Verwijderd

Topicstarter
Com21 niet, oud modem type :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Oud misschien, maar uitermate stabiel. :) In de regio Rotterdam lopen de Com21's trouwens wel via DHCP.

Klopt die 16 in het gateway-adres wel? Moet dat niet 19 zijn net als in je IP-adres? (Hier twijfel ik zelf ook even aan...)

Verder zit ik even vreemd te kijken naar de term 'Boot Protocol'. Dit is eigenlijk een andere versie van het DHCP-protocol, maar deze wordt afaik meer gebruikt bij het booten over een netwerk, wat jij waarschijnlijk niet gebruikt. Kun je BootP niet 'inruilen' tegen DHCP?

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 01 December 2002 @ 03:49:
Oud misschien, maar uitermate stabiel. :) In de regio Rotterdam lopen de Com21's trouwens wel via DHCP.

Klopt die 16 in het gateway-adres wel? Moet dat niet 19 zijn net als in je IP-adres? (Hier twijfel ik zelf ook even aan...)

Verder zit ik even vreemd te kijken naar de term 'Boot Protocol'. Dit is eigenlijk een andere versie van het DHCP-protocol, maar deze wordt afaik meer gebruikt bij het booten over een netwerk, wat jij waarschijnlijk niet gebruikt. Kun je BootP niet 'inruilen' tegen DHCP?
Met het DHCP is weinig mis denk ik, aangezien de clients hun DHCP gegevens succescol toe gestuurd krijgen. En dat static boot protocol, dat staat ervoor dat het ip NIET door DHCP wordt geregeld. Ik wil namelijk dat de server in het LAN 192.168.0.1 is, en op internet 212.187.19.227. Verder heb ik me gateway gecontroleerd, dat is wel 212.187.16.1 ; ik heb het cjello formuliertje hier voor me liggen.
Edit: vanmorgen dacht ik: ik probeer het gewoon nog eens. Sluit dat ding weer aan, doorloop de install opnieuw, doet het nog steeds niet. :/
Met het verschil dat hij niet eens meer te pingen is. Dus ik achter dat ding kruipen, brandt het lampje van me NIC niet eens :(
Tijdens de boot staat er toch echt: starting Eth0 - done; starting eth1 - done
Als ik de modem en de netwerk kabel omdraai begint het ding opeens wel te knipperen |:(
Ik weet niet wat dit nou weer kan zijn, maar ik begin toch echt te kotsen op die mandrake bende.
Weer een prachtige dag naar de klote door dit K*T programma :(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 17:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef em ff een rotschop ;)
Heeft iemand hier Mandrake SNF succesvol draaien in combinatie met Cable (chello) ?
Pagina: 1