In welke bank mijn nieuwe reepje?

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb mijn twee keer 256MB Samsung PC2700 verkocht en krijg dinsdag mijn 512MB Samsung Original PC2700 reepje maar heb wat vreemde vragen.

Mijn geheugenbanken zitten (zoals bij meeste mensen) naast mijn socket en mijn Alpha. De koeler hierop is een Papst die niet blaast maar zuigt, daarom volgen er wat vraagjes (sorry als ze n00b zijn :| ) -->

Klokken ramreepjes slechter of worden ze instabieler naarmate ze warmer worden?

Zou het reepje juist koel of warm blijven naast die zuigende Alpha?

Kan het reepje het beste in bank 1 (wordt hij dan sneller aangesproken?), in 2 of in 3 (dicht bij de alfa) ?

Sorry als deze vragen heel brak zijn, maar ik wou het gewoon even weten O-) ...

De meeste mensen deugen!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Als je het geheugen niet voltmod dan worden ze ook niet warmer en hebben ze ook geen koeling nodig :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klokken ramreepjes slechter of worden ze instabieler naarmate ze warmer worden?
Jep.. Maar de gevolgen zijn niet drastisch en ze zijn pas te merken wanneer je op het limiet zit. Zorg gewoon voor een lekkere airflow, dat is altijd het beste :)
Zou het reepje juist koel of warm blijven naast die zuigende Alpha?
Ligt eraan hoe je airflow is.
Kan het reepje het beste in bank 1 (wordt hij dan sneller aangesproken?), in 2 of in 3 (dicht bij de alfa) ?
Dat maakt geen donder uit. Overigens weigeren meeste mobo's te starten wanneer je het eerste reepje in een ander slot prikt dan de eerste slot.

• Cassius
  • Niet online
BalusC schreef op 01 December 2002 @ 00:05:
[...]
Jep.. Maar de gevolgen zijn niet drastisch en ze zijn pas te merken wanneer je op het limiet zit. Zorg gewoon voor een lekkere airflow, dat is altijd het beste :)
[...]
Ligt eraan hoe je airflow is.
[...]
Dat maakt geen donder uit. Overigens weigeren meeste mobo's te starten wanneer je het eerste reepje in een ander slot prikt dan de eerste slot.
Mijn airflow is genoeg (Enermax 80mm voor en achter).

Eerst zeg je dat het geen donder uit maakt in welke bank het reepje moet en dan zeg je dat hij weigert te booten in een andere bank ... lees ik nou scheef :P ?

De meeste mensen deugen!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat hij sneller wordt aangeroepen of niet dus :)

• Cassius
  • Niet online
BalusC schreef op 01 december 2002 @ 00:10:
Dat hij sneller wordt aangeroepen of niet dus :)
Oh zo, dus hij wordt er niet sneller op, maar kan maar beter wel in bankje 1 stoppen. Bedankt, ik denk dat ik genoeg weet :)

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1