Toon posts:

winroute en kerio personal firewall op XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Raadseltje..
Ik had win98 en daar had in winroute 4.2 en kerio personal firewall 2.1.4 op draaien, was dus de router bak voor de rest van het netwerk en Dat ging prima.
Nu heb ik XP er net op zitten, ook weer met winroute en KPF...en nu gaat het dus niet meer samen.
Routing werkt wel als ik de personal firewall uitzet, maar met de firewall aan wordt er niet meer geNAT. Ik heb wat regels in KPF gemaakt die al het verkeer van lokale netwerk naar buiten toestaan...en dan werkt het nog niet.
Iemand een brilliant idee over wat nou de oorzaak is?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 23:42:
Raadseltje..
Ik had win98 en daar had in winroute 4.2 en kerio personal firewall 2.1.4 op draaien, was dus de router bak voor de rest van het netwerk en Dat ging prima.
Nu heb ik XP er net op zitten, ook weer met winroute en KPF...en nu gaat het dus niet meer samen.
Routing werkt wel als ik de personal firewall uitzet, maar met de firewall aan wordt er niet meer geNAT. Ik heb wat regels in KPF gemaakt die al het verkeer van lokale netwerk naar buiten toestaan...en dan werkt het nog niet.
Iemand een brilliant idee over wat nou de oorzaak is?
Als ik dit zo lees denk ik, errr ja leuk maar het verkeer moet ook weer van buiten
naar binnen kunnen he. Overigens heeft KPF totaal geen enkele zin als je al
Winroute pro draait, daar zit dezelfde firewall in feite bij ingebakken...

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Interesting.. Blijkbaar blokkeert je firewall toch e.e.a. als ie aanstaat. Kan je niet gewoon zijn werking bekijken door een block-all-regel aan het einde te zetten die pop-upt zodat je ziet wàt ie precies blokkeert? Of je logfile bekijken maar die logt geloof ik niet alles en het is wat minder makkelijk.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Topicstarter
Nou...KPF is er voornamelijk om op applicatie level dingen op te vangen, zoals trojans of andere programms waarvan ik niet wil dat ze een phone home doen.
Dus samen heeft in mijn ogen wel zin. En zoals ik al zei, het werkte prima samen in win98 dus waarom niet in XP
Caesartje schreef op 30 November 2002 @ 23:49:
[...]
Als ik dit zo lees denk ik, errr ja leuk maar het verkeer moet ook weer van buiten
naar binnen kunnen he. Overigens heeft KPF totaal geen enkele zin als je al
Winroute pro draait, daar zit dezelfde firewall in feite bij ingebakken...

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs zo ver gegaan om alle KPF regels te verwijderen en dan zien wat er pop upped om het moment dat ik vanaf het netwerk iets doe...de popups die ik dan krijg sta ik allemaal toe en dan nog komt het er niet doorheen. Alsof KPF iets tegenhoudt waar je als user geen controle over hebt. Maar dat is ook zo raar...want waarom werkt het dan wel onder 98.
Zal het is met de logfile gaan proberen...
Tonnes schreef op 30 November 2002 @ 23:50:
Interesting.. Blijkbaar blokkeert je firewall toch e.e.a. als ie aanstaat. Kan je niet gewoon zijn werking bekijken door een block-all-regel aan het einde te zetten die pop-upt zodat je ziet wàt ie precies blokkeert? Of je logfile bekijken maar die logt geloof ik niet alles en het is wat minder makkelijk.