Ik heb hier thuis drie computers staan die met elkaar verbonden zijn via een netwerk. Een daarvan staat op mijn kamer, een op die van mijn zusje en een in de woonkamer. Binnekort wil ik hier via een ADSL router internet over gaan delen. Nou wil ik op de computer in de woonkamer een aantal funkties van windows uitschakelen zodat de rest van de familie niets kan wijzigen op die pc's. Hiermee bedoel ik dat ze,(net als bij mij op school) niet kunnen downloaden, niet met de rechtermuisknop kunnen klikken op het bureaublad, geen instellingen veranderen, geen startpagina en achtergrond kunnen veranderen en dat ik hun beeldscherm af en toe kan monitoren. Ook moet er in het start menu het knopje instellingen en uitvoeren verwijderd kunnen worden. Op school wordt hiervoor Novell gebruikt maar volgens mij heb je daar een server voor nodig en dat wil ik niet. Misschien is Novell en optie als je hier geen server voor nodig hebt en dit niet al te duur is en niet te moeilijk te configureren.
Bestaat er geen programma waarmee je dit ook allemaal kunt instellen?
Ohw ja de computer in de woonkamer en m'n zusjes kamer draaien onder windows 98 en die van mij onder windows XP.
Bestaat er geen programma waarmee je dit ook allemaal kunt instellen?
Ohw ja de computer in de woonkamer en m'n zusjes kamer draaien onder windows 98 en die van mij onder windows XP.
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica