Hoe bepaalde funkties uitschakelen in windows?

Pagina: 1
Acties:

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 19:45
Ik heb hier thuis drie computers staan die met elkaar verbonden zijn via een netwerk. Een daarvan staat op mijn kamer, een op die van mijn zusje en een in de woonkamer. Binnekort wil ik hier via een ADSL router internet over gaan delen. Nou wil ik op de computer in de woonkamer een aantal funkties van windows uitschakelen zodat de rest van de familie niets kan wijzigen op die pc's. Hiermee bedoel ik dat ze,(net als bij mij op school) niet kunnen downloaden, niet met de rechtermuisknop kunnen klikken op het bureaublad, geen instellingen veranderen, geen startpagina en achtergrond kunnen veranderen en dat ik hun beeldscherm af en toe kan monitoren. Ook moet er in het start menu het knopje instellingen en uitvoeren verwijderd kunnen worden. Op school wordt hiervoor Novell gebruikt maar volgens mij heb je daar een server voor nodig en dat wil ik niet. Misschien is Novell en optie als je hier geen server voor nodig hebt en dit niet al te duur is en niet te moeilijk te configureren.
Bestaat er geen programma waarmee je dit ook allemaal kunt instellen?

Ohw ja de computer in de woonkamer en m'n zusjes kamer draaien onder windows 98 en die van mij onder windows XP.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:53

Super_ik

haklust!

win98 => poledit, staat op de install cd, en zal vast ook wel te downloaden zijn.
voor xp had je ook zoiets, maar dan met een vage extensie, ff searchen, of w88 op iemand die t weet :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Beatman
Weet niemand iets, ik moet wel iets hebben waarmee ik mijn zusje onder de duim kan houden en monitoren,afluisteren.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:58

4POX

Everybody is wired

En is die computer in de woonkamer wel van jouw ?

AKA Rinkel weblog

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:53

Super_ik

haklust!

voor win 98 geef ik toch poledit aan?
en als je ze real-time wil monitoren zet je winVNC erop, altijd leuk :) en gratis :P
als je ff zoekt met google ofzo op winvnc kun je die zo gratis downen, en poledit is vast ook wel te downen, maar staat ook op de win98 cd

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

• Settings niet kunnen wijzigen
Poledit

• Niet kunnen downloaden
Alle inet verkeer via een proxy (dus geen NAT!!) laten lopen, en downloaden disablen

• Af en toe monitoren
Elke goed werkend remote control pakket

Waarschijnlijk gebruiken ze BorderManae (proxy/firewall/VPN) voor Novell NetWare bij jou op school.
Hier heb je idd een server voor nodig, en ik kan je zo al vertellen dat NetWare niet binnen je budget valt ;)

Het dichttimmeren doe je dus met policy's, de rest heb je ff wat pakketjes voor nodig.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Allemaal lokale gebruikers neem ik aan. moet je op elke pc die je wil "beveiligen" de gebruiker dia aanlogt in een groep zetten, en die groep een policy geven (local policy). deze bewerken naar wens.. maar win98 heb ik geen ervaring mee :/

Verwijderd

Beatman schreef op 01 December 2002 @ 19:38:
Weet niemand iets, ik moet wel iets hebben waarmee ik mijn zusje onder de duim kan houden en monitoren,afluisteren.
Weinig privacy bij jou thuis of niet ??

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 12:38:
[...]

Weinig privacy bij jou thuis of niet ??
mja, als hij die opdracht krijgt van zijn ouders?

en @ topic starter, welkom @ GoT, gebruik voortaan eerst de search eens voordat je een topic opent ;)
Dit is al diverse keren langs gekomen, zowel hier als in WOS/SA

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is Illusion niks voor je. Dit is de software versie van de wel bekende Reborn en Winschool kaartjes.. succes!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Beatman schreef op 30 november 2002 @ 23:34:
Hiermee bedoel ik dat ze,(net als bij mij op school) niet kunnen downloaden, niet met de rechtermuisknop kunnen klikken op het bureaublad, geen instellingen veranderen, geen startpagina en achtergrond kunnen veranderen en dat ik hun beeldscherm af en toe kan monitoren. Ook moet er in het start menu het knopje instellingen en uitvoeren verwijderd kunnen worden.
De rechter muisknop eraf slopen dan maar?
Waarom mag in het configuratie scherm de muis bijvoorbeeld niet geconfigureerd worden door je familie?

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

dit kan in alle Windows'en met het eerdergenoemde PolEdit, deze is te downloaden via M$ (*klik*), hij is ook op de CD's van ik meen Windows 95, 98A (B/SE dus niet) en Windows 2000 Professional, Iks Pee weet ik niet want die heb ik niet :)

Monitoren wat ze allemaal uitvreten kan je doen met Remote Administrator (Versie 2.1 is de nieuwste), deze is niet freeware, er hangt een trial-periode van 30 dagen aan, of je hem gaat "kopen" is aan jou :)

Een gratis alternatief is WinVNC, dit is freeware :)

[ Voor 9% gewijzigd door NoBody op 02-12-2002 20:21 ]

Hoi

• Beatman
Bedankt allemaal, ga het morgen ff uitproberen. Weet een van jullie misschien ook nog een proggie waarmee je van afstand anders mans pc in een netwerk kunt besturen, zoiets als pcanywhere. Maar dan als freeware soort. Ik zoek zelf ook ff verder

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Beatman schreef op 02 December 2002 @ 22:10:
Bedankt allemaal, ga het morgen ff uitproberen. Weet een van jullie misschien ook nog een proggie waarmee je van afstand anders mans pc in een netwerk kunt besturen, zoiets als pcanywhere. Maar dan als freeware soort. Ik zoek zelf ook ff verder
kijk eens 1 post boven je ;)
WinVNC :P

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Erkens schreef op 02 december 2002 @ 22:12:
[...]

kijk eens 1 post boven je ;)
WinVNC :P
8)