Toon posts:

UT: Dedicated Server Starten, SSH o.i.d.?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2000 server. Hier wil ik ook graag af en toe een UT server op gaan draaien om dan met wat vrienden op te gamen. Nu is het probleem dat wanneer ik de server start vanuit Terminal Services, mijn sessie actief moet blijven om de game in de lucht te houden. Is het ook anders mogelijk? Via telnet of SSH o.i.d.? Hoe doen jullie dat? Of hebben jullie die servers alleen op Unix draaien? Gebruiken jullie de web-admin ook?

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
is het niet mogelijk gewoon een snelkoppeling naar de server in het opstart menu te zetten van windows?
verder hebben wij van servecs de servers starten met een bootscriptje, maar ik zou bijgot niet weten hoe dat werkt. zal het morgen ff navragen voor je. (dan heb ik het echter wel over Linux)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de server starten bij het opstarten van de machine is geen probleem. echter is dit niet wat ik wil. Ik wil de server starten wanneer ik wil spelen, en daarna ook weer uit zetten. Maar als ik dit via Terminal Services doe en mijn sessie wordt verbroken stopt het spel ook. Wanneer ik met SSH de server start gebeurt precies hetzelfde...

edit: Is het soms mogelijk om een SSH sessie te verbreken, en later weer te hervatten? Zodat de server blijft draaien, en zodra ik weer inlog kan ik 'm weer stoppen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 00:33 ]

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
als je via je terminal services nou eens een snelkoppeling run, en dan de verbinding verbreek? dus niet direct ucc.exe draaien, maar eerst op die machine zelf een snelkoppeling maken, en die vervolgens remote uitvoeren

Verwijderd

Topicstarter
Dan start het programma alsnog voor de user waarmee je inlogt, en zodra je uitlogt wordt het programma gekilled...

Verwijderd

dat wordt dus een remote admin tool... neem WinVNC of Back Oriffice... of zoiets als PC Anywhere ofzo

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. OK. Daar zat ik niet op te wachten.. Niemand die weet hoe je een SSH sessie "resumed"?

Verwijderd

niet hier in spielerei, misschien in (advanced) networking :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, ik start ucc.exe nu als service en dan kan ik rustig weer uitloggen...

Verwijderd

in de PNS hoort tie in ieder geval niet thuis

als service...hmm na een maand uptime wilde geen enkele service meer starten op mn bak in amsterdam, hoop voor je dat het goed gaat (service did not respond in a timely session) als je dat krijgt, linux erop en screen gebruiken
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 02:56:
hmm.. OK. Daar zat ik niet op te wachten.. Niemand die weet hoe je een SSH sessie "resumed"?
screen dus onder linux :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 18:26 ]

Pagina: 1