Toon posts:

[w95] geheugenpariteitsmodus?! help!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een vriendin laatst naar haar PC gekeken omdat haar geluidskaart niets meer deed.. op een gegeven moment wilde ik er voor kiezen om de drivers opnieuw te installeren, om te kijken of dat enig nut had.. nadat ik in de hardware lijst de drivers had verwijderd en de kaart ook uit die lijst verdween, herstartte ik de pc ( w95, AMD266 mhz) kreeg ik een blauw scherm met een melding over een geheugen pariteitsmodus.. het was iig niets goeds, want kon niet doorstarten.. ik kan wel in de veilige modus starten ( waardoor ik met behulp van mijn zipdrive kon backuppen :) ) maar wanneer ik gewoon probeer te starten, dan kan dit niet.. ik heb hier geprobeerd te zoek, maar kan niets vinden over "geheugenpariteitsmodus" (mooi woord, als ik eens wist in wat voor zin ik dit kon gebruiken ;) ) vinden... is er iemand die weet in welke kant ik dit moet zoeken?! de geluidskaart is van ASOUND ( cs4281 chipset..) 2002.. iig ongeveer de benaming.. ik kan dus niet meer in de gewone windows komen.. ik wil in principe er voor zorgen dat de kaart weer werkt, en dat ze gewoon kan werken, in de loop van de tijd zal ik dan wel formatteren en overspringen naar w92sec.. maar goed.. anybody? please.. thanxz!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 02:11

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 22:52:
overspringen naar w92sec.. maar goed.. anybody? please.. thanxz!
Win92, da's oud hoor.

Draai eens memtest, floppy maken, de comp mee opstarten en een uur of 6 laten draaien. Errors? Dan is je geheugen brak. Geen errors? Zoeken we verder ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
ow fok.. dat had ik nog niet eens gezien.. haha, my bad... laat ik 98 maar eens bedoelen.. ik zal dat van die memtest es bekijken!

edit:

nou, na veel herinstalleren van een second edition win98, kreeg ik nog steeds foutmeldingen.. de foutmelding werd alleen engels en was nu Parity Check.. op een gegeven moment kon je zien als je heel goed oplette, dat ie in de autoexec.bat een regelttje uitvoerde die refereerde naar cwc.exe in de windows system directory.. daarna liep ie altijd steevast op die check.. dus na het weghalen van dat regeltje was het probleem opgelost, het enigste wat ik even moest doen was opstarten in de safe mode of Dos.. wat allebei Wel kon... :9

Dat wilde ik nog even meedelen, voor het geval er nog meerdere mensen dit probleem niet kennen ( soms kun je het ook in de bios uitzetten, van de check.. ligt aan de versie van je bios... ;) )

THANXZ

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 14:01 . Reden: dé oplossing ]