56k V.90 Modem overclocken...

Pagina: 1
Acties:

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Ik heb een keertje iemand gezien die zijn externe 56k mobem overgeclockt had door een weerstandje te vervangen. Kunnen jullie me vertellen welk weerstandje ik moet vervangen door wat voor een etc...ik zou er graag alles over willen weten...:)

Verwijderd

..you're waxing your modem try to make it go faster.... :)

(weird al rulez)

Verwijderd

LOL, vind maar eens een provider die 60K inbel mogelijkheden heeft ;)

Onzin dus, maar fine tunen met modemstrings en MTU settings enz. kan helpen

Verwijderd

Wat is het voordeel van je modem overclocken ?
dat je sneller door je Handsjaak heen bent ofzo :D
Hehehe, ik vind het wel humor, maar ik ken idd geen provider die overgeclockte modems ondersteund, dus Why ?
;)

• zork
Das waar, maar mijn provider is in ieder geval rete snel (UUNET)...dus waarom ook niet...:)

Verwijderd

Omdat je provider het niet ondersteund, je foonlijn het niet ondersteund en je mogelijk je modem opblaast als je de verkeerde weerstand vervangt :)

Je foonlijn, als het er maar 1 is, en niet ISDN (zoals ik al uit je vraag heb gehaald, maar toch zeker probeer te stellen), kan trouwens maar maximaal 33k6 aan. De 56k/V.90 modems halen alleen hardware- en softwarematige truukjes uit om daar overheen te komen.

Jord.

Verwijderd

Sorry... je bent wel heel erg nieuw...

Je modem kun je hoogstens optimaliseren en dan ben je nog gebonden aan de verbindingssnelheid van je provider ;(

• zork
Nou ja, het viel te proberen...ik weet niet hoe die gozer het voor elkaar gekregen heeft...maar ja...

Wat heeft dit trouwens met een newbie vraag te maken?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:42
Het is heel simpel: je kunt je modem (misschien) wel opkrikken, maar aan de andere kant van de telefoonlijn (bij de provider, dus)staat ook een modem, en die is niet getweaked, dus schiet je er geen r**t me op...
Pagina: 1