Toon posts:

Iiyama VMP512 vergeet instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dit.
Ik open Exploder, full screen en stel de zijlijntjes netjes zo in dat ze mooi evenwijdig lopen aan de rand van de monitor. Perfecto.
Dan speel ik een spel en als ik terug kom in de desktop is het gehele beeld ongeveer 1 cm verschoven.

Het kan niet zo zijn dat ie de instellingen niet onthoud en automatisch terug gaat naar de fabrieksinstellingen want dan zou ik de trapezoid, pincussion en weet ik allemaal ook moeten instellen.

Ik gebruik win98se, de laatste officiele IIyama drivers, ik heb een andere vid card gebruikt en het probleem bleef. Ik heb nu een GF2, ik draai op 1024x768x32@100.
Verandering van 100hz naar 150 of naar 85 maakt niks uit. Na een spelletje is het weer instellen geblazen.

Ik erger me want het is een monitor van 850 pleuro.
In de search staan geen posts over hetzelfde probleem als het mijne. Weet iemand misschien iets?

Het enige wat ik weet is dat als ik een spel speel met exact dezelfde kleurdiepte en resolutie als mijn desktop dan heb ik geen probleem. Maar zodra ik een resolutieswitch heb meegemaakt kan ik de zaak weer opnieuw instellen.

Ik dank u allen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Stel je je monitor altijd in als ie warm is (>1 uur aan) of niet?

Ook ff de titel wat minder aandachttrekkerig gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Netjes als ie al langere tijd aan staat.
Ik heb hem in Februari gekocht dus ik heb nog garantie.

Alleen zit ik nu weer te denken om die bak de deur uit te doen en een 24" Sony te kopen..
En ik moet bezuinigen van mezelf en dat lukt zo niet.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 22:46 ]

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Lijkt een beetje op dit probleem, maar idd niet helemaal hetzelfde. Het verschuiven doet zich bij mij (en anderen) na het aangaan na stand-by of suspend, waarbij de pc is aangebleven, dus niet na een (her)start. Na een spel (= resolutieverandering) is alles weer goed. Typisch Iiyama-probleem, blijkbaar.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Vandenberg dat klopt het lijkt inderdaad veel op jou probleem.
Ik heb naar Iiyama gebeld en die zeiden ongeveer hetvolgende.

-Mijn monitor verspringt, hoe komt dat?
IIyama: Oh dan is de geheugenbank vol.

-He watte? Wat is vol?
IIyama: Uw monitor heeft een geheugenbank voor een bepaalde resolutie. Dus u stelt de monitor in bij een bep resolutie. Dan speelt u een spel maar daar staat het beeld ietsje naar links. Dus u stelt de monitor dan daarop in. Als u dan terug gaat naar de desktop staat de desktop verkeerd want u heeft per resolutie maar 1 geheugenbank.

Right. Zwets volgens mij want als ik de desktop op 1024x768x32@100 doe en ik speel een spel op 1600x1200X16@112 dan verspringt het beeld ook.

Volgende week komt mijn nieuwe comp binnen. Ik heb nu een 300 watt voeding, dan een 400 watt. Nu een GF2 en dan een 9700 pro. Ik zal jullie op de hoogte houden of het wat uit maakt.

Ondertussen als iemand anders nog een idee heeft: graag.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 12:44:
... Uw monitor heeft een geheugenbank voor een bepaalde resolutie. Dus u stelt de monitor in bij een bep resolutie. Dan speelt u een spel maar daar staat het beeld ietsje naar links. Dus u stelt de monitor dan daarop in. Als u dan terug gaat naar de desktop staat de desktop verkeerd want u heeft per resolutie maar 1 geheugenbank.
...
Wat aan deze verklaring wel klopt (wat mij betreft dan), is dat het beeld verschuift als ik een spel speel op dezelfde resolutie als de desktop. Kies ik een andere resolutie voor het spel, dan staat het beeld in 1 keer goed en is er na het spel ook geen verschuiving.

Maar dit verhaal verklaart niet het verschuiven na stand-by. Tijdens een lange stand-by raakt de monitor zijn instelling kwijt, wat je ziet aan de verschuiving na het weer inschakelen. De manieren om de juiste instelling terug te krijgen, zijn het opnieuw opstarten van de pc (Windows), opnieuw starten van X (Linux) of ff Quake starten en afsluiten (W en L).

Het ligt iig niet aan de rest van het systeem, want bij mijn vorige monitor had ik (met hetzelfde systeem) nergens last van.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem kwijt kan voor een mooi bedrag dan wil ik hem kwijt en koop ik stiekem toch die 24" sony :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 13:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 13:48:
Als ik hem kwijt kan voor een mooi bedrag dan wil ik hem kwijt en koop ik stiekem toch die 24" sony :*)
Lucky bastard ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 13:48:
Ik geef je 10 Euro :P

Verwijderd

Ik heb het zelfde met mijn Iiyama Pro 411. Ligt niet aan mijn pc, want ik heb in de tussentijd weer een nieuwe gekocht. Hij is ook al een keer naar Iiyama gestuurd.

Verwijderd

Stom eigenlijk, ik mis je steeds elke keer.

Verwijderd

Hmmm.. de ircserver is trouwens kaputt lijkt het, tegenwoordig zit alles op irc.sorcery.net

en hoppa, de oude server is weer up.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 01:35 ]

Verwijderd

Zeg, irc lijkt niet te werken, stuur me eens een piep ;)

Verwijderd

Right. Zwets volgens mij want als ik de desktop op 1024x768x32@100 doe en ik speel een spel op 1600x1200X16@112 dan verspringt het beeld ook.
Dat is geen swets. Een monitor kan maar de instellingen van tien combinaties van resolutie en refreshrate onthouden. Als je de elfde toevoegd wordt de eerste overschreven. Maar ik weet niet of dat jouw probleem verklaard. Ik los dat zelf op door alles op de zelfde resolutie en refreshrate te doen.
Pagina: 1