Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 22:15:
Binnekort krijg ik een soort van satteliet thuis (eindelijk snel internet). Ik weet niet prcies hoe het heet maar ik zla het even uitleggen. Er komt een satteliet mast in me woonplaats te staan en die ontvangt de info van de satteliet en stuurt die door naar m'n modem. Nu heb ik ff 2 vragen. Ten 1ste hoe heet dit?? en ten 2e hoe zit het met de ping van dit systeem
Alvast bedankt

Je krijgt een sa
te
lliet thuis?? Zo'n ding kost toch miljarden euro's? Volgens mij is een schotelantenne goedkoper hoor!
*on-topic*
Online spelen zal er wel niet in zitten... Upstream gaat nog altijd via een telefoonlijn. Je kunt zelf wel bedenken hoe lang het duurt om iets van de server naar jou te sturen: van de server naar het zendstation, van het zendstation naar de satelliet, van de satelliet weer naar beneden naar de schotelantenne en dan naar jou. Reken maar vast op een paar honderd msec. (denk ik)
Lekker surfen kan best maar online spelen zal wel niet bepaald soepel gaan. Dat kun je beter met een gewone inbelverbinding doen, daar heb je ook niet bepaald een snelle verbinding voor nodig. Tja en aangezien je toch al een inbelverbinding nodig hebt...
Upload via de schotel KAN wel maar dan betaal je IETSJE (kuch) meer... Als ik je wat mag aanraden: neem gewoon kabel of ADSL.
[
Voor 45% gewijzigd door
Bergen op 01-12-2002 03:40
]