Toon posts:

Ballerburg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las vandaag de PCGP en zag daar Ballerburg. Sinds ik niks op de search in tweakers forum kon vinden maak ik gewoon een nieuwe aan >:)

Heeft iemand dit spel al gespeeld? Lijkt me echt een vet spel. Grafisch top en de gameplay lijkt me ook lache, zeker als je het met meerdere mensen over een LAN(Kan ook Hotseat) speelt.

Ik ben benieuwd of dit spel ook bij ons in de winkel komt te liggen. Weet iemand misschien waar ik een demo kan downloaden, ik heb het niet kunnen vinden. Mail me anders ff ofzo.8)

Voor de wat oudere gamers onder ons, dit spel lijkt op Bang Bang (oud win kannon spelletje, of 't spel met die bunkertjes en verschillende kogels/(nuke)raketten..... offtopic :p )
Het volgende stond op www. http://www.hdinteractive.nl :
Ballerburg

Spelbeschrijving
Ballerburg brengt je terug naar de tijd van kastelen, ridders en beslissende slagen die uitgevochten werden met kanonnen, katapults en toverspreuken - een tijd waarin het regeren van een koninkrijk een dagelijks gevecht om te overleven was.
In dit verhaal vol humor ben jij het brein achter de actie als een generaal die het bevel heeft gekregen van zijn koningin om haar gehate zussen om het leven te brengen in de nabijgelegen nederzettingen. Jij en je AI-tegenstanders hebben allemaal je eigen kastelen. In en om de kastelen kan je meerdere gebouwen bouwen en schade repareren waardoor je kracht toeneemt zodat je meer wapens en toverkracht krijgt.
Met je muis of met je toetsenbord probeer je je doel te bereiken: een van tevoren vastgesteld aantal vijandelijke gebouwen vernietigen. De doelen worden uitdagender naarmate de actie vordert met veldslag-scores, medailles die gewonnen kunnen worden en lijsten waarop je je vooruitgang kan bekijken.
Key Features:

4 speltypen en free game
4 campaigns met 8 levels elk
3 multiplayer modes (hotseat, LAN, internet)
14 gebouwen met elk zijn unieke funties
11 verschillende wapens; waaronder katapult en rocket launcher
Spectaculaire magische spreuken waaronder bliksem, aardbeving en schild
Nacht en dag missies
Makkelijk te bedienen
Recordlijsten en medailles
Schermresoluties van 640x480 tot 2048x1536
Release:

Nov 2002
prijs Euro 24,99
Minimale systeemeisen
Pentium II 350, 64 Mb Ram, 3D video accelerator, DirectX compatible soundcard, Windows 95/98/2000/Me/XP

Afbeeldingslocatie: http://www.hdinteractive.nl/common/ballerb/BBscr01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hdinteractive.nl/common/ballerb/BBscr02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hdinteractive.nl/common/ballerb/BBscr03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hdinteractive.nl/common/ballerb/BBscr04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hdinteractive.nl/common/ballerb/BBscr05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hdinteractive.nl/common/ballerb/BBscr06.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 22:02 . Reden: verkeerde pic link ]

Verwijderd

HOLY COW DAT ZIET ER GOED UIT

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

OMG :), dat zal dan wel de PCGP van December zijn want ik heb dit spel niet gezien in de november editie, maar mijn god dit spel zier er mooi uit :9~ .

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

Paniohitus

Paniohitus

jemig, inderdaad een zeer mooi spel

BF1: Don-Panio

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Hmm, volgens PCGP waren de graphics juist verouderd, maar ziet er op die plaatjes idd goed uit. :)

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Welke PCGP is het eigenlijk? die van December?

Verwijderd

Topicstarter
Iderdaad je die van December 2002 pagina 97.

Ontwikkelaar: Ascaron
Uitgever: HD Interactive
Release datum: uit
Website: www.hdintaractive.nl

Minimum Systeem: PIII 350, 64MB, Win98, en 16MB 3D kaart
Aanbevolen Systeem: PIII 600, 128MB, 32 MB 3D Kaart
Richtprijs: €25,--
Positief: Verslavende gameplay
Lage prijs
Leuke humor
Negatief:Grafisch wat verouderd
De score: 78
Gameplay: 50/60
Graphics: 14/20
Geluid: 14/20

PCGP zegt: Ballerburg is een verrassend knap realtime strategie spel voor gamers met een voorliefde voor ranged wapentuig.

Lijkt me een heel aardig spelletje :9 En al mag het dan geen GF4 nodig hebben, als de gameplay leuk is is dat tegenwoordg al heel wat ;)

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Lijkt me erg leuk zeg! En zeker voor zo'n prijs :)

Verwijderd

Ool maar es naar kijken dan, het sprak me neit zo aan. toch eens een kans geven :).

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Waarom heb ik die PCGP nog niet ;(

Verwijderd

Doet me heel erg denken aan Rampart voor de SNES, GEWELDIG spel was dat, lekker tegen elkaar kannonen bouwen en elkaar's kasteeltje kapot knallen :D

• Phobos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11-2025

Phobos

je bent een soepkip

lijkt me een errug leuke game, alsk geld over hou, zeker ff checken :+

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb 'm gespeeld...

en de graphics zijn zeker niet zo goed als op die screens, het aantal polygonen is laag, en de textures zijn niet zo scherp.

Voor de rest, de gameplay:
Je hebt een klein plekje waar je een kasteel en eventuele bijgebouwen moet neerzetten.
Je kunt wat wapens maken, bijvoorbeeld een catapult.
Met een catapult kun je dan andere kastelen bekogelen en gebouwen vernietigen.
Dit voelt een beetje Worms-achtig aan... alleen hoek/richting en snelheid hoeven opgegeven te worden, de catapult ( of kanon e.d. ) kan niet bewegen.

Dan kun je nog een mage tower oid bouwen en dan spreuken uitspreken op de tegenstander.

Dat was het wel zo ongeveer, een aardige budget game voor de iets jongere gamers ( zo schat ik het tenminste in).
Ik zou geen 40+ euro geven voor het spel zonder dat je een eventuele demo gespeeld hebt.

Edit:
die 25,- is wel een goede prijs, zie het nu pas :D

Screen 3 geeft trouwens het beste weer hoe het spel er uit ziet.

[ Voor 9% gewijzigd door Speed24 op 01-12-2002 15:10 . Reden: Prijs gevonden :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het spel net ook net gespeeld, het is best geinig alleen heb ik een Duitse versie, beetje balen maargoed.

De gameplay is erg leuk als je tegen andere speelt (over internet,LAN) maar het is wel lastig. Huisjes bouwen (met een windmolen) om mensen te laten komen, wapenfabriek en een universiteit bouwen om nieuwe wapens uit te vinden. Best verslavend :p

Het enigste wat ik een beetje jammer vind is dat je niet over het land kan bewegen. Maar hoort 'm gewoon bij het spel (anders zie je precies waar je moet schieten).

Ik zou zeggen, als je een nederlandse of engelse versie kan vinden in de winkels is het zeker waard om een tijdje te gaan spelen.

Verwijderd

ziet er mooi uit(vooral van dat plaatje met de blikseminslag) en dat voor maar 25 pleuros :7.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 12:15:
Ik heb het spel net ook net gespeeld, het is best geinig alleen heb ik een Duitse versie, beetje balen maargoed.

De gameplay is erg leuk als je tegen andere speelt (over internet,LAN) maar het is wel lastig. Huisjes bouwen (met een windmolen) om mensen te laten komen, wapenfabriek en een universiteit bouwen om nieuwe wapens uit te vinden. Best verslavend :p

Het enigste wat ik een beetje jammer vind is dat je niet over het land kan bewegen. Maar hoort 'm gewoon bij het spel (anders zie je precies waar je moet schieten).

Ik zou zeggen, als je een nederlandse of engelse versie kan vinden in de winkels is het zeker waard om een tijdje te gaan spelen.
Je kunt wel kijken waar je laatste bom is ingeslagen...

Verwijderd

Topicstarter
Da's waar Speed24 met de radar kan je dat zien, ben ik vandaag (dag2) ook achter gekomen :)

De graphics zijn op zich best goed hoor, de lucht vooral

Verwijderd

ziet er :9~ uit...ik ben nu de demo aan het downloaden :)

ff kijken of het echt zo leuk is _/-\o_

Verwijderd

Woei ja de demo is wel cool...alleen jammer dat het in het duits is :(

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-01 10:49
Naar aanleiding van bovenstaande screenshots toch maar ff de demo download aangezet. Vind het wel vaag dat er zo weinig te vinden is over dit spel....

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

Grappig spelletje voor een dagje dan gaat het al vervelen vind ik :)

Verwijderd

Lijkt me een erg leuk spelletje toe. De screens zien er goed uit. Maar ik moet maar ff kijken of dat ook zo is in-game, volgens andere tweakers hier niet maar dat moet je denk ik maar op de koop toenemen als de gameplay maar goed. Dat is tegenwoordig erg ver te zoeken in sommige games. En voor 25 (pl)euro's kan je er denk ik wel een paar uurtjes zoet mee zijn.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-01 18:19
Demo is wel grappig, maar geeft een beetje een slecht beeld van het spel. Je komt in een scenario terecht waar je - alles of niets - moet proberen je tegenstander te vernietigen. Maar in die 90 seconden dat dat scenario gemiddeld duurt, was het wel grappig, hetzij een beetje eentonig. Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als er ook taktiek bij komt kijken, volgens mij wordt het dan wat interessanter.

Verwijderd

Het ziet er wel mooi uit. Alleen zie ik nog veel lege plekken.
In Medival Total War zat het hele beeldscherm vol met units.
Ik ben benieuwd hoe het speelt. :)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 14:54
lijkt me wel grappig dit :)
Pagina: 1