[XP]Na format en install. toch oude config

Pagina: 1
Acties:

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Ik heb dus twee HD in mijn systeem. de eerste is ingedeeld als c: & d: De tweede als e:, f:, & g:

Op c: staat win XP prof. op de rest utills, muziek, foto's en films en iig geen systeem zover ik weet.

Nu was mijn systeem een beetje door de war door het rommelen met bestanden enzo. Nu dacht ik; formateer ik c: en zet XP er opnieuw op. Zo gezegt zo gedaan. maar start ik opnieuw op na de instal. staan er twee identieke mogelijkheden als bootmenu. Beide win XP prof. ik: :?

En start ik op, zie ik tot mijn verbazing dat alles wat ik voorheen had nog erop staat. Terwijl ik voor formateren had gekozen bij de install. en het is in NSTF formaat.

Meschien een noob achtige vraag maar ik ben het hier nog niet tegengekomen.

de rest wil ik zeker bewaren.

Ik heb voorheen zitten rommelen met fdisk maar dat vind ik een risico omdat ik dadelijk al m'n foto's en muziek kwijt ben.

er was ook zo'n commando als MBR/f of s maar dat weet ik niet meer. Als ik die MBR wijzig loop ik het risico om alles kwijt te raken.

Wat kan ik doen als ik alles wel wil bewaren en alleen c: voorzien van een nieuwe/schoon besturingssyteem.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Probeer het eens met PQ magic.Altijd goed resultaat

Verwijderd

eerst de hd waar niet je besturingssysteem op staat helemaal leeghalen, kopieren naar de hd waar je besturingssysteem op staat. van die lege hd de master boot record wegggooien:
fdisk /mbr
vervolgens de partities op die disk weer formatteren.
dan alle data die je wilt bewaren daarop zetten.
daarna van die tweede hd de ide-kabel eruit halen (als je niet zeker bent wat je doet met fdisk of partition magic oid is dat echt nodig)

daarna fdisk/mbr voor de hd met je besturingssysteem, ook die partities formatteren. vervolgens besturingssysteem opnieuw installeren. als dat gelukt is ide-kabel van 2e hd weer aansluiten, beslist niet eerder omdat een oem versie van windows soms heftig protesteert bij een pc waar al data opstaat als je windows wilt installeren.

succes!

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 21:40:
eerst de hd waar niet je besturingssysteem op staat helemaal leeghalen, kopieren naar de hd waar je besturingssysteem op staat. van die lege hd de master boot record wegggooien:
fdisk /mbr
vervolgens de partities op die disk weer formatteren.
dan alle data die je wilt bewaren daarop zetten.
daarna van die tweede hd de ide-kabel eruit halen (als je niet zeker bent wat je doet met fdisk of partition magic oid is dat echt nodig)

daarna fdisk/mbr voor de hd met je besturingssysteem, ook die partities formatteren. vervolgens besturingssysteem opnieuw installeren. als dat gelukt is ide-kabel van 2e hd weer aansluiten, beslist niet eerder omdat een oem versie van windows soms heftig protesteert bij een pc waar al data opstaat als je windows wilt installeren.

succes!
oem is toch: al geïnstalleerd in de fabriek. om het zomaar te noemen?

Ik heb mijn systeem in losse onderdelen gekocht en alles zelf geïnstalleerd. Dus we spreken niet van oem.

Ik zal ook al aan die optie te denken. Alles letterlijk uitsluiten en dan de systeem disk, waar c: opstaat apart fdisken & formatteren.

Maar hoe is dat toch mogelijk?

Ik wil gewoon alle troep die ik voorheen geïnstallerd heb en weer vwijderd heb echt helemaal d'r af halen. Want sinds een tijdje doet zelf office het niet meer. Logo van word komt op en na 10 sec. valt heel word totaal weg. Ook met MSN gebeurd dat. dus helevreemde dingen. Plus dat alles wat trager wordt.

Ik wil dus een echte clean install.

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Klein kickje