Toon posts:

Na bios flash ineens helft van dimmetje overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is toch wel opmerkelijk. Ik dacht net laat ik weer eens een bios flashje doen voor mijn epox 8kha+ aangezien er weer een nieuwe versie veschikbaar is.
Merk ik ineens op dat het geheugen tellertje maar tot 391 gaat ipv de 524 (512mb)ofzo van voorheen! Ik dacht nah das ook een lekkere bios, terugflashen maar weer.
Maar na terugflashen is het nu nog steeds 391. Biossettings staan nog steeds hetzelfde, ik dacht, dan maar de proef op de som, de dimmetjes een voor een in het DIMM1 slot. En ja hoor een van de 2 gaat maar tot 128mb ipv 256!

Zou dit nou door die bios flash kunnen komen?
Het zijn 2 Crucial 256mb dimmetjes PC2100. Beetje jammer wel! :'(

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
lijkt me sterk dat dit door een bios flash komt. Ik denk dat het stom toeval is

Verwijderd

Topicstarter
Tja is mogelijk, wel stom toeval dan inderdaad.
Vooral ook jammer dat het geheugen van queensystems komt dat even na mijn aankoop failliet is gegaan naar ik heb vernomen. Overigens is dat ook waarschijnlijk net een maandje langer dan een jaar geleden.

Garantie is dus waarschijnlijk ook geen sprake meer van.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:53
Is idd heel bale. Maar ik denk dat je in dit geval niet veel kunt doen als je nergens garantie kan krijgen. Ik zou je dimm wel ff in een andere pc proberen mischien dat i daar wel werkt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 14:36

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 21:41:
Tja is mogelijk, wel stom toeval dan inderdaad.
Vooral ook jammer dat het geheugen van queensystems komt dat even na mijn aankoop failliet is gegaan naar ik heb vernomen. Overigens is dat ook waarschijnlijk net een maandje langer dan een jaar geleden.

Garantie is dus waarschijnlijk ook geen sprake meer van.
je hebt altijd nog fabrieksgarantie.. tenzij je noname geheugen heb dat word het wat moeilijker

blup

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:50

Eboman

Ondertitel

Je zou ook nog even MEMtest86 kunnen proberen, volgens mij (wat ik mij kan herinneren) kun je een soort probe uitvoeren, welke gaat kijken hoeveel geheugen er daadwerkelijk in je machine zit, hij kijkt dan dus niet naar de limiet van de bios.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal es kijken of ik die memtest kan vinden en wat dat voor resultaat geeft, bedankt.
Fabrieksgarantie zat ik ook aan te denken, heb gisteren een mailtje naar crucial gestuurd, even afwachten.
Pagina: 1