(koeling) mijn blokjuh ontwerp voor cpu

Pagina: 1
Acties:

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 14:36

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
hallo mensen sorry maar autocad doet het niet meer.. moet ff opnieuw installeren... dus heb hem ff met de hand getekend :)

mijn idee is niet voor mezelf maar voor een vriend .. die heet dirk.. dus d8 misschien de D als koeling te gebruiken

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/happyplaatje/files/welke%20van%20de%20twee.jpg

heeft iemand nog ideeën of aanpassingen of is dit gewoon niet haalbaar

het blokjuh word van koper met een plexiglas dekse of iets anders zolang het maar doorzichtig is

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Op dat linkerblok stroomt er zo toch geen water over het linkerdeel :?

tvw

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:07

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Linkerblok is onzin. Te grote tunnels. Rechter is veel logischer.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
ShotGun schreef op 30 November 2002 @ 21:09:
Op dat linkerblok stroomt er zo toch geen water over het linkerdeel :?
Water gaat via uitgangen die het dichts bij de uitgang zitten bedoel je. Grote kans daarop ja. Volgens mij moet het ontwerp wel te frezen vallen, alleen bij je 2de ontwerp vind je daar in verhouding de ingang niet te groot?

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
tis ook maar een klein ideetjuh en de maten zijn niet correct hoor die zijn beetjuh natte vinger werk..

heb namelijk op stage plek groot stuk koper liggen en dat word niet gebruikt .. dus ja heb ik het maar gajat :)

maar hoe hoog moet ik hem ongeveer maken dat blokjuh... het stuk wat ik heb is 35 mm hoog en ongeveer 400 bij 400 mm { 3.5 cm hoog en 40 breed en 40 lang )

• Robino
Misschien heeft het nog nut om nog een "muurtje" in je "goot" in het midden te plaatsen. Vergroot je de oppervlakte weer :)

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
hmmzzz... ik snap juh niet helemaal, dus zeg maar in de ronding een stukkie ertussen laten zodat juh zeg maar een "tweebaans" weg krijgt ???

• Robino
$eik0 schreef op 30 november 2002 @ 21:22:
hmmzzz... ik snap juh niet helemaal, dus zeg maar in de ronding een stukkie ertussen laten zodat juh zeg maar een "tweebaans" weg krijgt ???
Jah, 2 baans weg ipv 1 baans :+ Heb je dubbel zoveel oppervlakte aan de zijkant :)

Eigenlijk moest ik gewoon zeggen: wand in het midden plaatsen, dat was duidelijker :+ Maar ik weet niet of het ook echt beter werkt!

[ Voor 3% gewijzigd door Robino op 30-11-2002 21:31 ]

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
das idd veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duidelijker ;)

ik ook niet daarom heb ik ook maar een weg genomen :)

maar nog ff hou hoog moet ie zijn ??? want misschien is mijn blokjuh wel te hoog of te laag ???

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
please weet iemand hoe hoog het blokjuh moet zijn ???? want dan weet ik of ik wel een goed stukkie heb anders moet ik via stage lekker goedkoop koper inkopen...

dus wie weet wat ongeveer de gemiddelde hoogte is voor een blokkie ???

Verwijderd

ik denk dat de 2e ontwerp het beste is. Wat wil je met 2X uit doen :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 23:33:
2x uit is zinloos denk ik, je kan beter 2x in en evt ook 2 uit. maar 1x in&uit is wel zo logisch :)

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 23:33:
d8 misschien gaat ie dan mooi van binnen uit na twee plaatsen maar ja.. is idd niet zp heel logische idd :)

maar ja nogsteeds ... ik weet nogsteeds niet hoe hoog me blokkie moet worden weet niemand hoe hoog ie moet zijn want dan kan ik maandag meteen aan de slagggggg :)

zagen boren frezen nogmeer boren en plexiglas jatten , zullen ze vast niet missen een klein stukkie }) van 300 bij 300 mm :)

Verwijderd

De linker is wel mogelijk, op een kleine aanpassing na...als je de bovenste en de onderste 2x zo smal maakt als de linker... dan staat er gemiddeld even veel druk op, ik denk dat ie dan wel goed zou functioneren.

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Rave17 schreef op 30 november 2002 @ 21:29:
[...]

Jah, 2 baans weg ipv 1 baans :+ Heb je dubbel zoveel oppervlakte aan de zijkant :)

Eigenlijk moest ik gewoon zeggen: wand in het midden plaatsen, dat was duidelijker :+ Maar ik weet niet of het ook echt beter werkt!
dit bedoel juh dus.. ( ik heb de maten er ff bij gezet hoe ik het heb getekend, morgen autocad hoop ik dan maar :) )

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/happyplaatje/files/tweebaansweg.JPG

wordt steeds beter in paint :-p

Verwijderd

K zou gaan voor het rechtblokje want daar weet je zeker dat het water die kant op gaat dat jij wil en bij die linker wil het wel eens het geval zijn dat er links meer dan rechts stroomt en rechts meer dan links. Dus rechts is het beste ontwerp!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 00:39:
K zou gaan voor het rechtblokje want daar weet je zeker dat het water die kant op gaat dat jij wil en bij die linker wil het wel eens het geval zijn dat er links meer dan rechts stroomt en rechts meer dan links. Dus rechts is het beste ontwerp!
owke ik ben er nu wel een beetjuh uit.. me rechter ontwerp word het :P maar nogsteeds weet ik niet.. of het blokkie dat ik heb liggen (koper) van 30 mm (3cm) wel hoog genoeg is of dat ie weer te hoog is te hoog is niet erg.... te laag.. moet ik wel geld gaan betalen :) en ja geen geld geen zin blablabla the usual :P

• Robino
$eik0 schreef op 01 December 2002 @ 00:36:
[...]

dit bedoel juh dus.. ( ik heb de maten er ff bij gezet hoe ik het heb getekend, morgen autocad hoop ik dan maar :) )

[afbeelding]

wordt steeds beter in paint :-p
Jep :D volgens mij moet dat meer helpen dan zonder tussen wandje :+

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan beter allemaal rechte hoeken nemen, bij ronde hoeken hou je minder oppervlakte over.

Bij het paintontwerp van $eik0 kunnen beter alle hoeken op de zelfde manier gemaakt worden, zoals in de linkeronder en linkerbovenhoek.

Ik zit ook aan zoiets te denken, maar dan met een kolomboor en steeds boren op de rand van het vorige boorgat met een 10mm boor. In het midden beginnen en op een hoek eindigen, met rechte hoeken. Maar dan zonder tussenwandje.

[ Voor 5% gewijzigd door Resistor op 01-12-2002 11:51 . Reden: Kijkfout, zag wandje niet. ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Resistor schreef op 01 december 2002 @ 11:29:
Je kan beter allemaal rechte hoeken nemen, bij ronde hoeken hou je minder oppervlakte over.

Bij het paintontwerp van $eik0 kunnen beter alle hoeken op de zelfde manier gemaakt worden, zoals in de linkeronder en linkerbovenhoek.

Ik zit ook aan zoiets te denken, maar dan met een kolomboor en steeds boren op de rand van het vorige boorgat met een 10mm boor. In het midden beginnen en op een hoek eindigen, met rechte hoeken. Maar dan zonder tussenwandje.
Hoe wil je rechte hoeken houden als het ook nog eens te freezen moet zijn???
Of je moet zoveel tijd en geduld hebben dat je met een minuscull freezje gaat werken, kan je beter de ronde hoeken houden kan je er wel twee maken in zelfde tijd.

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Resistor schreef op 01 December 2002 @ 11:29:
ja das zo... maar zoals het al word gezegt... is erg moeilijk en tijd rovend

en op me werk hebben we freezen tot 2.5 dat zijn de kleinste dus dat red ik niet
owke dat is misschien wel het beste... maar de opzet was om er een letter "D" van te maken, want die jongen wilde wat orgineels.. niet het standaaard maze effect dus d8 laat ik een "D" maken omdat hij Dirk heet
gaat dat wel met een kolomboor ?? en ik denk dat juh dan wel aardig lang bezig bent en juh krijgt waarschijnlijk geen mooie rechte lijnen.. en de sleuf word denk ook niet mooi 10mm maar zal op sommige plaatsen beetjuh dikker zijn vanwegen de trilling van het werkstuk c.q. de boor zelf

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 12:54:
[...]

Hoe wil je rechte hoeken houden als het ook nog eens te freezen moet zijn???
Of je moet zoveel tijd en geduld hebben dat je met een minuscull freezje gaat werken, kan je beter de ronde hoeken houden kan je er wel twee maken in zelfde tijd.
Ik bedoel niet haaks, maar net zo als de hoeken aan de linkerkant, met als radius de ronding van de frees.

Frezen, op hoekpunt stoppen, 90^o de hoek om, verder gaan, en geen soepele bocht zoals rechtsboven.
$eik0 schreef op 01 December 2002 @ 13:21:
[...]

gaat dat wel met een kolomboor ?? en ik denk dat juh dan wel aardig lang bezig bent en juh krijgt waarschijnlijk geen mooie rechte lijnen.. en de sleuf word denk ook niet mooi 10mm maar zal op sommige plaatsen beetjuh dikker zijn vanwegen de trilling van het werkstuk c.q. de boor zelf
Met 25x boren met het werkstuk in een goede klem zou ik het kunnen doen.

Je krijgt dan een serie 'gaten' die elkaar overlappen, met als resultaat een groot oppervlak (en turbulentie, maar dat zie ik wel)

1mm van de rand van het vorige gat zou het moeten gaan (in theorie)
Ik heb geen kolomboor, maar ik zit er over te denken om het uit te voeren.

(en effectiviteit gaat bij mij altijd voor mooi uiterlijk, de naam voor mijn ontwerp heet ook 'Industrial' met een grote zelfgemaakte radiator van koperbuis die zo groot is als de hele zijwand (passief))

[ Voor 46% gewijzigd door Resistor op 01-12-2002 15:10 ]

Verwijderd

zou toch wel moeten werken Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/yes.gif

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 15:05 ]

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Resistor schreef op 01 december 2002 @ 14:58:
[...]

Ik bedoel niet haaks, maar net zo als de hoeken aan de linkerkant, met als radius de ronding van de frees.

Frezen, op hoekpunt stoppen, 90^o de hoek om, verder gaan, en geen soepele bocht zoals rechtsboven.
owke het is misschien beter maar als ik het zo ga doen heeft het niet echt meer de vorm van een d zeg maar en dat is zeg mnaar wel wat ik graag wil halen :)

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

$eik0 schreef op 01 december 2002 @ 15:06:
[...]

owke het is misschien beter maar als ik het zo ga doen heeft het niet echt meer de vorm van een d zeg maar en dat is zeg mnaar wel wat ik graag wil halen :)
Zie mijn edit boven waarom ik het zo in gedachten had, nut gaat voor mooi bij mij.

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Resistor schreef op 01 december 2002 @ 15:12:
[...]

Zie mijn edit boven waarom ik het zo in gedachten had, nut gaat voor mooi bij mij.
owke maar mij is geem kwestie van mooi maar een kwestie dat die D erin komt of ie nou mooi of niet is het moet op een d lijken niet op een O maar een D :)

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

$eik0 schreef op 01 december 2002 @ 16:33:
[...]

owke maar mij is geem kwestie van mooi maar een kwestie dat die D erin komt of ie nou mooi of niet is het moet op een d lijken niet op een O maar een D :)
Huh? D? ik vind hem meer op een e lijken :+

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
arghhh you you.... owke maar het einde zal een D zijn irl :-p

dan zullen we zien....

HOE HOOG MOET IE ZIJNNN ????????????????????????????????????????? het blokjuh dan he :)

[ Voor 7% gewijzigd door TrekDr0p op 01-12-2002 17:20 ]

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

$eik0 schreef op 01 december 2002 @ 17:18:
arghhh you you.... owke maar het einde zal een D zijn irl :-p

dan zullen we zien....

HOE HOOG MOET IE ZIJNNN ????????????????????????????????????????? het blokjuh dan he :)
Je zei in het begin dat het 35mm hoog was, dus 30mm diep frezen moet goed gaan lijkt mij, dan hou je genoeg over om de warmte te verdelen.

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
owke thank youuuuu

dan kan ik morgen denk ik wel aan de slag whahahah :D

misschien neem ik digi cam wel mee kijken of ik wat fotows kan gaan maken :)
Pagina: 1