Tja, zou ook zomaar bij WOS kunnen, maar de vraag is simpel (en toch niet te vinden in Search): moet je bij een nieuw mobo altijd een fresh install doen of lukt het om gewoon de boel, incl HDD, aan te sluiten en gewoon verder te rommelen?
Verwijderd
als je windows xp hebt zal hij bijna zeker weten poblemen geven.
maar als je windows 98 ofzo hebt dan zegt hij gewoon nieuwe hardware
maar ik raad je aan om gewoon alles opnieuw te installen
maar als je windows 98 ofzo hebt dan zegt hij gewoon nieuwe hardware
maar ik raad je aan om gewoon alles opnieuw te installen
Gewoon alles opnieuw installeren... het mobo veranderen is het zelfde als 'n hart-transplantatie... doen dus
hangt puur van het gebruikte os af, win98 werkt gewoon slecht met een ander mainboard,Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 20:56:
Shit, was al bang dat ik dit zou horen. Iemand nog positieve ervaringen?
met xp daarintegen heb ik wel positieve ervaringen,
maar een fresh install werkt beter, maak desnoods een unattended scriptje zodat je elke keer als je een ander mainboard koopt (elke 4/5 maand) een fresh install kan doen...
A wise man's life is based around fuck you
Een verse install is altijd beter. Je kunt wel gaan aanrommelen vanuit een bestaande installatie, maar de kans is groot dat het toch niet 100% stabiel en met maximale performance loopt.
Als je het toch wilt proberen is er een truukje voor Win 95/98/Me: start op in safe mode, en als je dan in apparaatbeheer kijkt zie je alle hardware, niet alleen wat er nu in zit, maar ook wat er vroeger in heeft gezeten. Delete alles waarvan je zeker weet dat het er nu niet meer in zit, vooral in de moederbord/chipset sectie. Start daarna opnieuw op in normale modus en maak de installatie verder af.
Als je het toch wilt proberen is er een truukje voor Win 95/98/Me: start op in safe mode, en als je dan in apparaatbeheer kijkt zie je alle hardware, niet alleen wat er nu in zit, maar ook wat er vroeger in heeft gezeten. Delete alles waarvan je zeker weet dat het er nu niet meer in zit, vooral in de moederbord/chipset sectie. Start daarna opnieuw op in normale modus en maak de installatie verder af.
mmmmm, ben bang dat ik er toch aanvast zit. Heb een dualboot (98/XP) en zal dan maar alles opnieuw erop gooien. Ennuh, iedere 4/5 maanden een nieuw mobo !?
OnzinVerwijderd schreef op 30 November 2002 @ 20:50:
en toch niet te vinden in Search
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()