Toon posts:

doorzagen van koelblok

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey weet iemand misschien hoe je een koelblok doormidden zaagt? ik ben nu bezig met een ijzerzaagje maar t schiet niet op. Is een combitool iets? Het is geen koper ofzo wat ik moet zage maar het normale spul.

Verwijderd

ja ijzerzaag zou moeten lukken anders een dremel ofzo of een slijptol als het een grootblok is!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

dremel .(punt uit).

Verwijderd

Geduld is een schone zaak.......

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Gewoon een normaal ijzerzaagje zal moeten gaan.

Bij een dremel moet je zo'n flexibele slang gebruiken, anders moet je scheef zagen omdat de dremel te dik is.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Dit soort dingen kunnen idd lang duren (k heb ervaring). Gewoon doorgaan, je komt er vanzelf.....

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 21:57
Je zou een goede grote ijzerzaag moeten proberen. Als het aluminium is moet je erdoor gaan als boter.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Een vriend van mij heeft het laatst met een dremel gedaan. Hij had wel een paar schijfjes versleten maar hj kwam er door.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

slijpschijf met milimeter schijf is vergelijkbaar met een autogeen brander door boter.

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Ik denk dat het met de ijzerzaag wel kan maar dat gaat heel erg lang duren als je het sneller wilt doen met je het doen met een dremel met een lekker dun slijpschijfje.

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Verwijderd

Met een ijzerzaag ga je er net zo lang of minder lang over doen dan met de Dremel. En al die slijpschrijfjes kosten een fortuin. Als je het met een machine wil doen, doe het dan met een haakse slijper. Een dremel is alleen voor het klein werk, je gaat daar toch geen blok mee doorslijpen die je niet eens met een ijzerzaag door krijgt :?

Verwijderd

ik doe het altijd gewoon met een ijzerzaag :) dus niet zo'n klein rotding :) dan ben je er in notime doorheen

Verwijderd

misschien is het zaagje van je ijzerzaag wel versleten dan duurt het altijd (veel) langer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 12:51 ]

Verwijderd

Ik ook gewoon een grote ijzerzaag en niet drukken maar de zaag t werk laten doen heb laatst nog 5 oude p1 koelblokken in stukken gezaagd voor een mod van mijn maat :7

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 10:14
gewoon ijzerzaag (iets grotere dan dat jij heb) zou goed moeten gaan hoor

Verwijderd

yep ijzerzaag maar wel bescherming bril op zetten je wilt natuurlijk geen ijzer deeltjes in je ogen hebben 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 12:55:
yep ijzerzaag maar wel bescherming bril op zetten je wilt natuurlijk geen ijzer deeltjes in je ogen hebben 8)
dat valt wel mee met een ijzer zaag :z

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probeer eens een nieuw zaagblad op je zaag, als je de goede zaagtechniek hebt moet je er met een ijzerzaag zonder veel moeite doorheen komen.
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 12:55:
Dat valt wel mee hoor, da's 100 keer belangrijker als je met een Dremel gaat werken!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ijzerdaag, decoupeerzaag, slijptol, verzin het maar.

Een basic vraagje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.