ADSL modem E-tech met router: SSL problems

Pagina: 1
Acties:

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:06
Ik heb sinds 2 weken een E-tech adsl modem voor mijn zonnet adsl lite :( verbinding. Nu heb ik het volgende probleem: als ik naar hotmail, fastmail, abnamro of wat dan ook met ssl ga moet ik eindeloos wachten, en gebeurt er niks. Ik verdenk zonnet van een probleem, want heel af en toe (tot nu toe 2x in 2 weken) doet hij het. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Ja, ik heb al naar de helpdesk van zonnet (wat is mozilla 8) ) en E-Tech (ik heb het probleem ook, ik bel of mail je vanavond (not), naam vergeten te vragen 8)7 ). Kazaa gaat ook ideoot sloom (1kb/s :O ).

* MBV moet ff wat frustratie kwijt in smileys

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Probeer eens je MTU value te verlagen.

Wat de juiste waarde moet worden kun je wellicht achter komen met ping -l (el) <grootte pakket> <doel-ip>.

pakketgrootte is max 1500. probeer 1376 eens.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MBV
Goed idee, maar wat is MTU en waar kan ik dat veranderen?

• MBV
Gelukkig ligt het toch aan de router: Block hack attack van de firewall (staat default aan, nooit naar gekeken, gasten van zonnet ook niet :( ) moet je uitzetten. Toch eens uitzoeken wat dat nou eigenlijk doet. Hotmail doet het nu als een trein, ik denk dat de rest het nu ook weer doet.