Toon posts:

[HDD] Maxtor knettert? Powermax ziet geen HDD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een Maxtor 80gb, 7200rpm met 8mb cache aangeschaft...
Nu zit deze sinds gisteravond in mn nieuwe pc en deed het tot vanmiddag uitstekend. Nu starte ik em opnieuw op en ineeens begon ie als een gek te knetteren.
Het lijkt op het geknetter dat je krijgt als de hd heel hard bezig is alleen dan nog een paar keer harder...
Lijkt me niet echt gezond :S
Weet iemand wat ermee aan de hand kan zijn? En kan ik dit zelf verhelpen of moet ie terug naar de leverancier?
Oja: Ik heb de hd`s op verschillende manieren bevestigd, maar het blijft knettere

Verwijderd

Blijft hij maar doorgaan met het knetteren?

Verwijderd

Ik heb het ook heel soms bij mijn 60 gb IBM. Doe gewoon altijd mijn oren dicht!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 16:33

Zoefff

❤ 

Wat versta je precies onder knetteren!?!?!

Is het niet gewoon dat ie herrie maakt tijdens het lezen/schrijven?

Start je computer gewoon ns op, en doe dan een minuutje niets, blijft ie dan nog steeds knetteren??

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
1. Ja, bij elke handeling knettert ie weer. Ook bij handelingen als een nieuwe browser openen ofzo
2. Het lijkt op het geknetter dat je krijgt als de hd heel hard bezig is alleen dan nog een paar keer harder...
De pc heeft nu bijna 12 uur uit gestaan en hij knettert nog steeds. `kheb ff goed geluisterd ik ben er 100% zeker van dat t uit de hd zelf komt...

Iemand nog suggesties?

Verwijderd

kdenk dat 1 van de lees/schrijfkoppen naar de maan is :) dat wort garantie :)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
'k Heb hier een 20 GB van Maxtor die ongeveer 't zelfde doet. Zover ik kan zien is het niet schadelijk. :o
Het lijkt op een badsector alleen zou de data dan verloren moeten zijn en dat is niet het geval.

Voor de mensen die niet weten wat het is: prrrrrt RIKKETIKKETIK TIK TIK prrrrrt. ;)

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Heb hetzelfde gehad met Maxtor(tot 2 keer toe),die gaat zeker overlijden.
Breng hem gewoon terug voor garantie.

Verwijderd

Topicstarter
hm, klote...en dat al na 24 uur :(
Nouja, gelukkig dat ik nog garantie heb dan maar. `k zet mn oude IBM 20GB er wel weer in...:(

• Flex
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 09:43:
hm, klote...en dat al na 24 uur :(
Nouja, gelukkig dat ik nog garantie heb dan maar. `k zet mn oude IBM 20GB er wel weer in...:(
Niet zo klagen :) ik had binnen 24 uur 2 kapotte Maxtors ingebouwd...de 3de was pas goed.

Verwijderd

Topicstarter
Tja...ik heb em gekocht bij MaxPert.nl. Bij de aanschaf van t ding hebben ze me goed geholpen...nu ook? Hefet iemand hier ervaring mee?
Want ik heb weiinig zin om mn hd een paar weken kwijt te raken...:S

• Flex
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 10:24:
Tja...ik heb em gekocht bij MaxPert.nl. Bij de aanschaf van t ding hebben ze me goed geholpen...nu ook? Hefet iemand hier ervaring mee?
Want ik heb weiinig zin om mn hd een paar weken kwijt te raken...:S
In principe moet de winkel het eerste jaar garantie geven,dus gewoon omruilen.
Het 2de en 3de jaar moet je bij de fabrikant zijn.

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Ik zou de data eens gaan veiligstellen. ;)

Je kan op de site van maxtor "Powernax" downloaden.
Een diagnose tool, laat deze eens lopen tegen je schijf.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

Verwijderd

Topicstarter
Xal dat eens proberen dan...ben nu ook al Ghost 2003 aan t downloaden om alles terug naar mn IBM te zetten. Schiet niet echt op met mn gebrekkige isdn-lijtje :D

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 12:17

jasjenl

Liab A Tymo

Hm, ik was juist van plan m'n IBM 46 gb schijf te vervangen met deze Maxtor, juist omdat ik met IBM al meerdere brakke schijven heb gehad. Maar als ik dit zo lees, begin ik toch weer te twijfelen... Als alternatief had ik Seagate in gedachten, omdat je daar volgens mij toch over het algemeen minder problemen van hoort en die ook wel lekker stil is. Alleen, die Seagate's blijven qua performance vaak weer wat achter :(

Verwijderd

Topicstarter
Mwao, ik heb mn IBM ook 2x moeten laten vervangen hoor...hopelijk is bij mn nieuwe Maxtor 1x voldoende :)

Verwijderd

Gewoon eens een ideetje hoor, maar ik denk dat er niks mis is met je maxtortje..

Ik vermoed namelijk dat bij jouw schijfje de functie "Write Verify" nog aanstaat.

Maxtor zet deze functie namelijk standaard de eerste 10 power-on cycles aan om de schijf te checken.

Als je wil kan je 't met een programmatje van de maxtor site uitzetten. Zoek maar eens in de knowledge base daar.

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, nu je het zegt...het kan goed zijn. Het valt me nu ineens op dat ik de hd al een hele tijd niet gehoord heb...ik denk dat ik nu uit de brand geholpen ben.
Beetje slechte zaak dat het er niet bij vermeld is, maargoed...heel erg bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Krijg nou tiete...
Sluit ik mn pc af, begint dat ding weer met knetteren. Voer ik de diagnose uit, herkent ie geen eens de hd!!
Nu zit dat ding weer lekker te knetteren. Ik weet zeker dat ik hem 10+ keer heb opgestart...

Verwijderd

heb je van de maxtor site Powermax al gedowned?

Kijk daar eens mee of je schijf toch wel helemaal lekker is. (Oh en toevallig geen enermax fan in de buurt gehangen?)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, powermax had ik al gedownload. Dat gekke ding herkende mn hd`s niet (`khad er maarliefst 2 aanhangen :P). Toen heb ik wat geklooid met dat progje en er kwam een paar keer FAILED uit rollen...
Bedoel je met enermax fan een koeling? Nee, hangt nix in de buurt van de hd. hd wordt ook behoorlijk warm. mn IBM blijft in dezelfde omstandigheid gewoon redelijk op temperatuur

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 20:38:
Ja, powermax had ik al gedownload. Dat gekke ding herkende mn hd`s niet (`khad er maarliefst 2 aanhangen :P). Toen heb ik wat geklooid met dat progje en er kwam een paar keer FAILED uit rollen...
Bedoel je met enermax fan een koeling? Nee, hangt nix in de buurt van de hd. hd wordt ook behoorlijk warm. mn IBM blijft in dezelfde omstandigheid gewoon redelijk op temperatuur
Hangt ie aan een raid controller? zoja hang em aan je normale controller, kloot een beetje met de jumpers en probeer een andere kabel, het kan wel eens voorkomen dat powermax hem niet ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen raid...alle jumpers zitten goed, heb er ook al 2 verschillende kabels in gehad (meer heb ik er niet:P). Heb ongeveer de hele pc 3x uit elkaar geschroef...helaas zonder resultaat. Hoewel...
het knetteren is wel minder geworden, maar tis nog niet helemaal over

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Probeer eens hdtach te gebruiken of die nog normale snelheden haalt en snel je databackuppen

Verwijderd

Nou...ik heb ca hetzelfde. Ik heb een Seagate Barracuda IV 80GB 7200RPM gekocht. Eerst superstil maar nu bij het opstarten hoor ik hem soms ook zachtjes knetteren.... Wat kan dat zijn? (paar maand jong is ie)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, backup is gemaakt. Als ik t zo hoor ga ik er vanuit dat de hd gewoon stuk is...
Was ook al een Ghost images aan t maken op een andere hd en daar gaf ie ook al een paar x aan dat er een cluster naar de knoppen was, dus...

Verwijderd

Topicstarter
De hd is inmiddels in een doos onderweg naar de leverancier. Ze hebben me een nieuwe beloofd :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 21:13:
Nou...ik heb ca hetzelfde. Ik heb een Seagate Barracuda IV 80GB 7200RPM gekocht. Eerst superstil maar nu bij het opstarten hoor ik hem soms ook zachtjes knetteren.... Wat kan dat zijn? (paar maand jong is ie)
Iemand?

• vandenberg
  • Laatst online: 04-03-2016
Had je al een andere voedingskabel geprobeerd?

Systeem

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Je kan je schijven op een manier laten overleven: Download Intel Application Accelerator, daar kan je je schijf instellen dat ie stil moet zijn of zo hard mogelijk moet werken, ik heb mijn IDE Maxtor schijf op de setting gezet dat ie stil moet zijn en sindsdien geen gerotzooi meer :) maar deze schijf ga ik hoe dan ook vervangen ooit, omdat ie te brak is om nog jaren mee door te gaan (te riskant voor mn data).
Pagina: 1