Toon posts:

Drogen van "plak spul" op ram van videokaart duurt lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Geforce 2 Ti 64 mb DDR. Hier zitten op de bovenkant 8 blokjes ram. Daar wou ik wat heatsinks op zetten.

Ik heb toen een 486 heatsink in 8 stukken gezaagd, ze pasten goed op die blokjes ram.

Toen even naar de pc shop om de hoek geweest voor wat vloeistof om het ermee op te plakken, ik zei waarvoor het was en hij gaf me een klein spuitje. Dit staat erop:

Akt842 N.W, 1.5 gram
Heatsink Compounds
For cpu cooler used
Thermal conductivity > 7.5 W/m-k
Thermal Resistance > 0.06 Gin2/W

Ik heb ongeveer de helft van het spuitje leeggespoten op het ram, ik heb het een beetje in drupjes op het ram gezet. Daarna heb ik de heatsinkjes erop gezet en gewacht.

Inmiddels zijn we 20 uur verder en zitten ze nog steeds niet goed vast.

Vraag : Is het een kwestie van geduld en moet ik gewoon wachten? Zijn er nog tips om het sneller te laten drogen?

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 13:43
Ik ben toch bang dat je bent afgescheept met koelpasta in plaats van lijm.....

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Topicstarter
DustMan4u schreef op 30 november 2002 @ 19:48:
Ik ben toch bang dat je bent afgescheept met koelpasta in plaats van lijm.....
En zoiets kan kleine heatsinkjes niet goed vasthouden?

Droogt dat eigenlijk wel op?

Verwijderd

Idd, dat is geen lijm, das gewone koelpasta.

Jij hebt waarschijnlijk gezet: "Ik wil heatsinks om me ramchips zetten"
die vent heeft niet begrepen dat dat niet standaard is en dat je dus lijm nodig hebt. Of hij heeft gewoon de verkeerde spuit gepakt.

• DustMan4u
Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 19:51:
[...]

Normale koelpasta niet echt, wel een klein beetje, en het heeft ook wel een kleine kleefkracht, maar niet wonderbaarlijk.

Ff een tipje om ze wel vast te zetten.
Pak secondelijm, doe op de 4 hoekpunten van de ram-ic een druppie van die secondelijm, in het midden enzo laat je de koelpasta gewoon zitten. Dan aandrukken, en hij zit na een paar minuutjes supervast.
Zo heb ik mijn blue orb ook bevestigd om mijn northbridge, met de gaatjes op mobo ging niet ivm een aantal condensatoren die in de weg zaten :(

Good luck!!

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is dus waarschijnlijk koelpasta, heeft iemand antwoord op deze vragen:

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
DustMan4u schreef op 30 november 2002 @ 19:54:
[...]

Normale koelpasta niet echt, wel een klein beetje, en het heeft ook wel een kleine kleefkracht, maar niet wonderbaarlijk.

Ff een tipje om ze wel vast te zetten.
Pak secondelijm, doe op de 4 hoekpunten van de ram-ic een druppie van die secondelijm, in het midden enzo laat je de koelpasta gewoon zitten. Dan aandrukken, en hij zit na een paar minuutjes supervast.
Zo heb ik mijn blue orb ook bevestigd om mijn northbridge, met de gaatjes op mobo ging niet ivm een aantal condensatoren die in de weg zaten :(

Good luck!!
Hmz, dan moet de seconde lijm weer over die kleefpasta heen... Ik zal eens kijken wat we hebben.

Is die koelpasta sterk genoeg om die heatsinkjes vast te houden?

• DustMan4u
Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 19:56:
[...]

Hmz, dan moet de seconde lijm weer over die kleefpasta heen... Ik zal eens kijken wat we hebben.

Is die koelpasta sterk genoeg om die heatsinkjes vast te houden?
Ben bang van niet.

Ennuh, wel ff de plekjes waar je secondelijm op smeert schoonmaken van koelprut he... anders lijmt hij niet zo goed.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je zoiets het best schoonmaken?

• DustMan4u
Wasbenzine

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Haha sorry maar echt slim vind ik je niet. :P Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat je de lijm niet over de koelpasta heen met smeren. Ja dat je niet wist dat je met die koelpaste die dingen niet vast kan zetten begrijp ik nog. Wel LOL, de meeste koelpasta's drogen eigenlijk nooit op omdat ze op een soort van oli basis zijn. Als je ze vast wil zetten met dat spul, het eerst mooit gelijk verdelen, dan de hoekjes schoon maken en hier een druppeltje seconde lijm op doen en alles stevig aan drukken en even laten drogen voor een paar minuten.
Veel succes er me!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze er weer af, kaart werkt nog perfect. Die lijm hebben we helaas niet, maar ik denk ook niet dat ik het er nog op ga plakken, het lijkt me namelijk te gevaarlijk om de koelpasta er weer af te halen. De 8 ram blokjes zitten aan dezelfde kant, en zijn erg klein.

Verwijderd

Bij zalman heeft die lijm. kleur is groen of rood. En stinkt pfff...

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 17:00
idd, die zalman troep stinkt nogal, heb het ook gebruikt om heatsinks op het geheugen van mijn Asus v8170 te plakken.

Je krijgt dan 2 tubes, een groene en een rode, van allebei een beetje op (bijvoorbeeld) een papiertje spuiten, mengen met een staafje (paperclip, pen, iets) en daarna over je ramchips smeren. Heatsink erop, 15 min. laten drogen, en vast.

Dat spul kan je o.a. bij perfect systems kopen.

Tip : koop van zalman zo'n koelblok voor op je northbridge, heb je een mooi koelblokje erop, lekker stil (geen fan) en die lijm zit erbij, zodat je genoeg hebt voor je vga kaart

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 21:57
Dreamstar schreef op 01 December 2002 @ 11:50:
idd, die zalman troep stinkt nogal, heb het ook gebruikt om heatsinks op het geheugen van mijn Asus v8170 te plakken.

Je krijgt dan 2 tubes, een groene en een rode, van allebei een beetje op (bijvoorbeeld) een papiertje spuiten, mengen met een staafje (paperclip, pen, iets) en daarna over je ramchips smeren. Heatsink erop, 15 min. laten drogen, en vast.

Dat spul kan je o.a. bij perfect systems kopen.

Tip : koop van zalman zo'n koelblok voor op je northbridge, heb je een mooi koelblokje erop, lekker stil (geen fan) en die lijm zit erbij, zodat je genoeg hebt voor je vga kaart
Op de bijgelevede handleiding staat wat anders... :X

De ene kleur op je chip en de andere op je heatsink. ff wachten tot het een beetje is opgedroogd, en dan op elkaar duwen. Dan zit het gelijk muurvast. Ff laten drogen, en klaar!

[ Voor 12% gewijzigd door bredend op 01-12-2002 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik het best die koelpasta eraf kan halen? Precies?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 12:30:
Weet iemand hoe ik het best die koelpasta eraf kan halen? Precies?
Er staat toch wasbenzine?
Lees jij je eigen topic wel?

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 21:33
Aikon schreef op 01 december 2002 @ 12:36:
[...]

:+

als hij gewoon wat had nagedacht en wt had rondgezocht had hij die koelprut nooit op ze ramchips gesmeerd en was ie er toen al achter gekomen dat dat niet zou werken
(nofi)

ontopic:
zoals al eerder gezegd wasbenzine.. zelf gebruik ik spiritus dat werkt naar mijn mening ook :)

Verwijderd

Topicstarter
Aikon schreef op 01 december 2002 @ 12:36:
[...]

Ik vroeg het jullie het precies deden, met een doekje of iets dergelijks..
cryptapix schreef op 01 December 2002 @ 14:00:
[...]

:+

als hij gewoon wat had nagedacht en wt had rondgezocht had hij die koelprut nooit op ze ramchips gesmeerd en was ie er toen al achter gekomen dat dat niet zou werken
(nofi)

ontopic:
zoals al eerder gezegd wasbenzine.. zelf gebruik ik spiritus dat werkt naar mijn mening ook :)
Ik wist niet dat het koelprut was.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 09:42
ja, wat denk je? met een stuk karton? TUURLIJK met een doekje!
en het maakt nix uit dat er wasbenzine op je kaart komt, dat spul geleidt niet als et droog is.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
OverSoft schreef op 01 December 2002 @ 15:00:
ja, wat denk je? met een stuk karton? TUURLIJK met een doekje!
en het maakt nix uit dat er wasbenzine op je kaart komt, dat spul geleidt niet als et droog is.
watttenstaafjes heersen ook bij zulk soort noodgevallen :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 14:45:
[...]

Ik vroeg het jullie het precies deden, met een doekje of iets dergelijks..
Ik gooi altijd een litertje over de CPU heen terwijl de pc aanstaat zonder koeler. |:(
Damn...kan je niks zelf verzinnen ofzo?

• OverSoft
is ook een mogelijkheid :) alleen ben je dan wel een paar wattenstaafjes kwijt en die kosten wel 1 eurocent! :D

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen :)

Ik zal eens proberen met een doekje/wattenstaafje het eraf te halen.

offtopic:
Aikon, als je mij alleen maar wilt afkraken heb ik het liefst dat je niet reageert.

• Aikon
  • Niet online
:*

• OverSoft
:D

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:58

sapphire

Die-hard pruts0r

k heb trouwens ook pas me GF 2ti geOCed, en toen de koelpasta van de mems af moest heb ik het gewoon met pleepapier gedaan en daarna gewoon die plaktroep. Ze zitten nu gewoon goed vast :):)

Gabriël AM5

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
goedzo :)

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Pagina: 1