Toon posts:

diepvries systeempje misschien kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha, ik was laatst bij de lokale handelsonderneming. FF rondgelopen wat ze nog aan rommel hadden liggen.. zag ik daar 2 kant en klare diepvries/koelkast systeempjes staan. Daar bedoel ik mee: motor, radiator, capilair, en die nodige shit. Ik zag je staan met 2 afgeknipte leidingen.. kan ik daar een kant en klaar vapochill systeempje van maken?

Martijn

Verwijderd

Kan zeker, alleen heb je iets nodig om te verdampen op de cpu. En het moet gevult worden en dat kost.

En je hoeft je naam niet onder je post te zetten hoor.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
is zo'n verdamper op de cpu ongv. hetzelfde als een watercooling blok?? of is dat ingewikkeld.. solderen en vullen is niet zo'n probleem

Verwijderd

Moet je aan Dabit vragen, die weet er alles vanaf.

Wat ik zou doen is een waterkoeling setup maken, daar antivries in gooien (of een of ander goedje wat goed koud kan worden) en dan je phase-change systeempje in je reservoir de boel laten koelen ipv een radiator.

Is veel simpeler.

Verwijderd

Topicstarter
dat kan natuurlijk ook.... was al met watercooling bezig maar toen zag ik die dingen staan, ik d8 heeeeee die kan ik evt wel gebruiken.. wat voor verdamper blok moet je dan hebben????? DaBit is een vriend van een goede kennis van mij, dus kan evt altijd met hem erover praten...:)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.vanderhoeven.n...asechange2_completesystem zo zag dat ding er ongeveer uit... dat rechter systeempje

Verwijderd

Als je Dabit zo goed kent dan moet je maar met hem gaan praten.

Verwijderd

Topicstarter
hehe, zal ik eens gaan doen dan...

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Let wel op, die dingen hebben dat wat ze nodig hebben meesal niet meer aan boord, en dat heet FREON.
En daar is niet zo makkelijk aan te komen voor een paritculier.
En dan heb ik het nog niet eens over het vullen ervan.

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

dat ding ziet er lekker gammel uit,... durf ik niet in mijn systeempje te stoppen

I don't want no cake, I want me some pie!

Verwijderd

Gem1e schreef op 30 November 2002 @ 22:41:
Let wel op, die dingen hebben dat wat ze nodig hebben meesal niet meer aan boord, en dat heet FREON.
En daar is niet zo makkelijk aan te komen voor een paritculier.
En dan heb ik het nog niet eens over het vullen ervan.
Daarom zeg ik dus dat ie gevult moet worden, en daarna zegt hij dat dat geen probleem is. En in koelkasten zit zo'n 20 jaar al geen Freon meer in, dat spul is namelijk levensgevaarlijk.
flotterpower schreef op 01 december 2002 @ 15:11:
[...]

dat ding ziet er lekker gammel uit,... durf ik niet in mijn systeempje te stoppen
Het is dan ook zelf gebouwd. En ik vind het er helemaal niet gammel uit zien, al eens aan de onderkant van je koelkast gekeken? Ziet er dus hetzelfde uit.

En dit gaat niet in je systeem maar langs je systeem, heb je gezien hoe groot dat ding is? En als je zelf een Phase-Change wil dan kan je gewoon een Vapochill of Prometia kopen, die zien er heel wat strakker uit.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
kopen doen we niet... zelf maken is het leukste en leerzaamste

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 19:42:
kopen doen we niet... zelf maken is het leukste en leerzaamste
Dan moet je ook niet zeuren als het wat gammel eruit ziet.

Verwijderd

flotterpower schreef op 01 december 2002 @ 15:11:

Ehm, dat koelaggregaat van 300 jaar oud heb ik voor Fl 25,- op de kop getikt. En het aggregaat was van een vorkheftruck af gevallen, dus een beetje gebutst. Verder was het nog een testopstelling. Dat mag wel gammel zijn vind ik.

Check deze pics, de gammelheid is er dan ver vanaf (hoewel de condenser oude troep blijft. Maar wel prima werkende en goedkope oude troep :P ).
Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/pc3_top_6oct2002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/case_16nov2002.jpg

Maar, even ontopic:
Ja, daar kun je een prima systeempje mee maken. Heb ik dus ook gedaan.
Vind eens uit welke compressor er gemonteerd is?

Verwijderd

Topicstarter
He DaBit (ik was die kennis van Sven vd H.) je moet voor veel en goedkope zooi maar eens naar Kelders Handelsonderneming in Boxmeer gaan kijken, daar hebben ze 2 flinke hallen vol met falliesement spullen van bedrijven. Daar hebben ze ook veel 2e hands Festo spul liggen en en en ....
Pagina: 1