Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Voeding doorlussen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:55
Eindelijk heb ik mijn oude 250 watt voeding vervangen door een 350 watt voeding. (Was feitelijk gezien voor mijn specs wel aan te raden)

Er zit alleen een klein "nadeel" aan;
Alleen een "power-in".
Me vorige voeding had ook een "power-out" voor mijn scherm, iets wat erg ideaal is als je maar 1 stopcontact (Met 2 aansluitingen) op je kamer hebt, waar overal weer verlengsnoeren aan hebt hangen.

Nu heb ik nog wel van een oude (AT) voeding zo een connector, om dus je power naar scherm te lussen.

Zover ik kan zien (Had die voeding al een tijd terug gedemoliseerd :D)
zitten er aan die connector, aan de buitenste 2 pinnen, beide 2 draden,
ff de zwarte draad nemen:
1 draad, afgeknipt (Die ging waarschijnlijk direct naar de Power-In connector)
en de andere draad gaat naar een stekkerblokje, die op printplaat van voeding zat?

Na enig zoekwerk @ GoT kwam ik wel iets tegen van het doorlussen, maar dit ging al over een kant en klaar voeding met die mogelijkheid, Google boodt echter meer oplossingen, over firewire, audio, en dat soort meuk :(

Lang verhaal, best korte vraag:
Kan ik die 2 draden + ground, gewoon doorverbinden met de "power-in" connecter? Een soort van verlengsnoer idee dus?

Als het goed is, staat er dan wel altijd stoom op het scherm, dus als pc uit is, is het scherm wel aan, maar dat was met mijn "oude" voeding ook.

Zou fijn zijn als het kan, dan is * Nakebod weer een stopcontact rijker :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Gewoon solderen, dat gebeurd ook in je stekkerdoos, dus de blauw aan blauw, geel/groen aan geel/groen en bruin aan bruin, that's all.

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 16:12
Mod gewoon dat ding in je voedig, gewoon 1 op 1 doorlussen en klaar is kees euh.... nakebod :)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Nakebod
Ok, zo een vermoeden had ik al wel, maar omdat mijn vorige voeding nogal ehm, sja, wazig had, tov die AT, power-in, naar printplaat, en vanaf ergens anders @ printplaat weer terug naar die power-out.

Dus dat wordt zo snel mogelijk even uitproberen, in de hoop dat jullie niet liegen hé :D

Verwijderd

Nee hoor, gewoon met vanaf het stekkerdoosje(Waar jij je voedingskabel in propt) door solderen naar het volgende blokje......

• typhon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Hoezo moeilijk doen 8)7
Het is toch net zo makkelijk om een nieuw stekkerblokje te kopen/monteren?
Of ben je gewoon op avontuur en zoek je gewoon iets om mee te knutselen >:).
(doe ik ook zo vaak hoor :P, als ik me onnoemelijk verveel :O....)

Verwijderd

Ehm, je krijgt dan nogal veel snoeren-troep, je wilt niet weten hoe erg het hier al is, met 2 workstations+server+2x printer+versterker+6 boxen+scanner....

Ik heb ook wel eens gedacht om van die wandcontactdozen in mijn kast te modden, is in ieder geval wel lekker makkelijk en staat nog stoer ook (De meningen zullen natuurlijk verschillen)

• Nakebod
typhon2 schreef op 30 november 2002 @ 19:53:
Hoezo moeilijk doen 8)7
Het is toch net zo makkelijk om een nieuw stekkerblokje te kopen/monteren?
Of ben je gewoon op avontuur en zoek je gewoon iets om mee te knutselen >:).
(doe ik ook zo vaak hoor :P, als ik me onnoemelijk verveel :O....)
Het zou idd wel makkelijker zijn, maar om WEER een verlengsnoer erbij te leggen, en dat voor bijv maar 1 stekker...
En ja, avontuur is leuk :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
ik heb gewoon 1 stekkerdoos van 12 onder m'n werktafel geschroedf

nooit meer stopcontacten te kort :)

Repareren doe je zo.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

das wel duur, je kan ze ook een stuk goedkoper vinden.
even wat pc winkels bezoeken.
of de mediamarkt, die heeft ook veel dingen.

• Nakebod
Die mogelijkheid heb ik idd ook in gedachte gehad, maar waarom geld uitgeven als je het zelf kan maken :)

Kan ik gelijk weer me goede soldeerkunsten bijwerken :)

Verwijderd

Nakebod schreef op 30 November 2002 @ 19:45:
Ok, zo een vermoeden had ik al wel, maar omdat mijn vorige voeding nogal ehm, sja, wazig had, tov die AT, power-in, naar printplaat, en vanaf ergens anders @ printplaat weer terug naar die power-out.

Dus dat wordt zo snel mogelijk even uitproberen, in de hoop dat jullie niet liegen hé :D
De reden dat het in je oude voeding niet 1 op 1 gelust zat maar via de printplaat is dat de standaard AT doorlus na je voedingsschakelaar zit, als je je computer daarmee uitzet valt ook de spanning van de voeding uit weg (als je je computer er mee uit uitzet gaat als het goed is ook meteen je monitor mee uit).

Als je hem gewoon 1 op 1 doorlust, heb je gewoon constant stroom op de spanningsuitgang staan, wat natuurlijk ook weer voordelen kan hebben

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 15:52

spacy

+++

stekkerdoos in de bakken bij de praxis,

schakelaar met 5 schuingeplaatst van randaarde voorzien
1,99 (met 1 meter kabel)
3,99 (met 3 meter kabel)
4,99 (met 5 meter kabel)

verkrijgbaar in wit, zilver of zwart.
dit waren de prijzen die ik er van onthouden had,
ik zat er aan te denken zwart mee te nemen, maar ik had al 2 witte, dus vond het beetje onnodig

• Nakebod
STOP!
Wil niets meer horen over stekkerdoos/verlengsnoer whatever :)

Waar is het tweakersgehalte gebleven? Kleine mod dan wel, maar toch.
Met stekkerdozen verplaats ik altijd een probleem, hmmz, ik heb ineens stopcontacten over, heej, kenk dit ook weer gelijk aansluiten, en dat vast ook wel.

Resultaat: weer een stekkerdoos vol, als tegenzit,t eveel apparaten op 1 groep (Op deze groep zitten ook wasmachine en droger, 2 pcs met 3 schermen, en 2 pcs zonder) dat de stoppen er weer eens uitvliegen.
En dat, wil ik met mij server uptime nu ff niet hebben :)

Dus voor mij geen extra verlengsnoeren :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 19:55:
Ehm, je krijgt dan nogal veel snoeren-troep, je wilt niet weten hoe erg het hier al is, met 2 workstations+server+2x printer+versterker+6 boxen+scanner....

Ik heb ook wel eens gedacht om van die wandcontactdozen in mijn kast te modden, is in ieder geval wel lekker makkelijk en staat nog stoer ook (De meningen zullen natuurlijk verschillen)
Ach, dan ben je nog meer een kleine stroom verbruiker......

Bij mij op m'n kamer is het net een kerncentrale....

+- 45 apparaten aangesloten en ik kom nog stopcontacten tekort.....

Mister radiation;

Goflgeo

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Nakebod schreef op 01 december 2002 @ 11:16:
STOP!
Wil niets meer horen over stekkerdoos/verlengsnoer whatever :)

Waar is het tweakersgehalte gebleven? Kleine mod dan wel, maar toch.
Met stekkerdozen verplaats ik altijd een probleem, hmmz, ik heb ineens stopcontacten over, heej, kenk dit ook weer gelijk aansluiten, en dat vast ook wel.

Resultaat: weer een stekkerdoos vol, als tegenzit,t eveel apparaten op 1 groep (Op deze groep zitten ook wasmachine en droger, 2 pcs met 3 schermen, en 2 pcs zonder) dat de stoppen er weer eens uitvliegen.
En dat, wil ik met mij server uptime nu ff niet hebben :)

Dus voor mij geen extra verlengsnoeren :)
die stop gaat er is uitvliegen als je wasmachine / droger en 2 pcz aanstaan.. iig ik heb het al is gehad :) gelukkig heb ik nu weer een andere groep voor me pcz ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

ReseTTim schreef op 01 december 2002 @ 14:59:
[...]

die stop gaat er is uitvliegen als je wasmachine / droger en 2 pcz aanstaan.. iig ik heb het al is gehad :) gelukkig heb ik nu weer een andere groep voor me pcz ;)
Logisch Nederlands :P

• Nakebod
ReseTTim schreef op 01 december 2002 @ 14:59:
[...]

Helaas is dat hier ook wel eens meer dan 1s gebeurd, vorige winter, toen ook nog straalkacheltje erbij aanging omdat het anders koud is daar.
Gebeurde toen 3x in 1 week :D
Wil nog steeds eigen groep/meer stopcontacten, dan had ik daar iig minder problemen mee :)
En dan voel ik me met me server uptime wat veiliger, vooral nu het weer kouder wordt... :)

Verwijderd

het maakt niet uit voor je stoppen kast of je nou meer of minder apparaten in een stekkerblok heb zitten hoor, die stoppen vliegen er alleen uit als je teveel gebruikt met alle apparaten die op die stop zitten tezamen...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hah ...... nieuwe passchroef/automaat er in en doorgaan .......

nee geintje ........ gewoon niet wassen :X

Iperf

Verwijderd

ff over de mod het kan wel maar let ff goed op dat je de aarde (middelste pin) GOED aansluit andres heb je kans dat je het niet naa verteld (of dat je vga kaart exit is ) stuur anders f een foto als je hem klaar hebt naar reinder@eightdot.tmfweb.nl dan zal ik ff voor je kijken of het goed zit :-) met 230 moet je echt niet spotten .. en een schok heb je zoo te pakken.
Pagina: 1