koppeling voor slangen

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
ik ben op zoek naar een soort koppeling die zodra ik de lsng los trek op los haal
er voor zorgt dat er geen water in of uit de slang kan lopen.

Ik weet dat hij bestaat voor luchtslag koppelingen maar ook voor water in plaats van lucht

wie kan mij aan de naam en / of plaatjes helpen

Verwijderd

Ja! die zoek ik ook nog

Verwijderd

Heel erg makkelijk, die luchtkoppelingen gebruiken, op water staat veel minder druk van op perslucht hoor, dus ze kunnen het hebben :P

• whocarez
jah maar waar ken ik ze bestellen als je niet weet hoe ze heten

Verwijderd

ow, dan kan ik die wel bij de Gamma of Formido kopen..

Tip: ga eens kijken bij de lokale handelsondernemingen, zij hebben altijd falliet spullen van bedrijven

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-12 12:33
Er loopt ergens een topic over iemand (sorry, ik weet even niet wie) die heeft een MDF kist gemaakt met een volledige aluminium afwerking. Hij heeft deze aansluitingen ook gebruikt.

• Kookgek
  • Niet online
Ik heb er de laatste weken naar gezocht: Voor zover ik weet kun je ze in NL alleen bij dealers van Festo spullen kopen (www.festo.nl) hangt wel een leuk prijskaartje aan.

Een Duitse mod- en waterkoelingshop Aqua-computer verkoopt ze ook, maar alleen voor slangen van 6-8 mm. Voor de meesten veels te klein dus. Een goedkope oplossing zijn de snelkoppelingen van Eheim die je in een goeie aquariumzaak kunt kopen. Even aan beide kanten het kraantje dichtzetten en afkoppelen maar.

Mocht iemand grotere snelkoppelingen in NL weten zoals ze die in Duitsland verkopen, roep dan even :o

Verwijderd

Onderaan http://www.eheim.nl/n/technik_zubehoer.htm bovenin de tabel, kleinste kosten iets van 14 euro http://www.aquariaveldhuis.nl/product.php?P=10530080
Tussen de 2 kraantjes zal altijd een beetje water blijven en dus bij loskoppelen lekken, en bij aansluiten stop je dus een beetje lucht in je systeem

Verwijderd

waarom niet gewoon die dingen die ook aan de luchtcompressor zitten??? waarom zo moeilijk doen...

• whocarez
een lucht compressor tja daar lijkt het het meeste op maar om gelijk zo'n ding aan te schaffen nee dank je en het worden er een stuk of 8 4 in 4 out

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
bphderuyter schreef op 30 november 2002 @ 20:37:
een lucht compressor tja daar lijkt het het meeste op maar om gelijk zo'n ding aan te schaffen nee dank je en het worden er een stuk of 8 4 in 4 out
Tuinslang-hulpstukken-snelkoppeling, (3x woordwaarde heb ik een hoop punten verdient in scrabble :) ), meestal in de kleur oranje, te halen bij de diverse doe het zelf zaken.

• Kookgek
  • Niet online
Je bedoelt de tuinstukken van Gardena. Ik heb daar nog nooit goeie snelkoppelingen van gezien. En ff een compressor slopen (waar haal je hem vandaan ;) ) is ook niet echt handig.

We hebben hier meerdere topics over gehad en verder dan de stukken van Festo (alleen voor bedrijven) en de eheim koppelingen zijn we nog niet gekomen het afgelopen jaar!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
wat dacht je van terugslagkleppen?

zijn te koop bij perfectsystems.nl zie coolers-water

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:23

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Die Gardena koppelingen sluiten niet af als je ze los trekt volgens mij. En die dingen van Aquacomputer ook niet trouwens. De koppelingen die jij volgens mij bedoelt, zijn echter bedoeld voor lucht en degene die ik ken zijn ongeveer 2 cm in diameter, dus niet echt bruikbaar voor op een waterblok.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Kookgek
  • Niet online
Terugslagkleppen: daar kun je geen slangen mee ontkoppelen
Die snelkoppelingen van Aqua computer zijn wel degelijk afkoppelbaar zonder lekken.

Zij gebruiken gewoon koppelingen die normaliter voor luchtspuiten gebruikt worden (6/8 mm ) Een oom van me heeft ze ook, maar die is echt te klein voor mn WC koeling

• whocarez
okay maar het is niet mijn bedoeling om ver te gaan overclocken ik wil gewoon een stil systeem.
Maar nou ben ik bezig om meerdere modules van alu te maken met backpanel en alles er op en der an.
Maar om er nou een gardena koppeling op te zetten aan de achterkant en dan 2 per module, nee dank je

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:55

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 20:12:
waarom niet gewoon die dingen die ook aan de luchtcompressor zitten??? waarom zo moeilijk doen...
omdat zelfs RVS luchtkoppelingen vast gaan zitten als je ze een tijdje niet gebruikt in een waterrijke omgeving .

en als je er water doorheen laat lopen gaan ze helemaal vast zitten ook die messing dingen !

en wil je ze dan los halen en je neemt geen voorzorgsmaatregelen omdat je denkt dat je niet gaat lekken , gaat het altijd fout .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1