[debian] Hoe werkt dat holden nou?

Pagina: 1
Acties:

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 15:16
Ik heb de packages van _JGC_ (zie onderstaand linkje) gebruik om kde3 op debian 3.0 stable te instaleren. Alles gaat prima maar nu wil ik toch wel graag wine instaleren. Als ik dan met apt-get (of dselect, maakt weinig verschil) wine selecteer dan zegt ie vervolgens dat ie libarts graag wil instaleren en daarna dat ie vervolgens libarts1 zal verwijderen. Dit is echter niet de bedoeling.

Het eerste idee dat ik had was "nou, dan holden we die boel toch gewoon...", dus ik op = gedrukt in dselect en er kwam ook daadwerkelijk een heel mooi = tekentje te staan voor libarts. Maar toen ik vervolgens wine selecteerde kreeg ik het idee dat dat ='je net kunst was omdat dselect er net genoeg waarde aan hechte om er een heel mooi sterretje van de maken :S

Mijn vraag is nu: (hoe) kan ik libarts vast houden en wine (of wat anders) instaleren zonder gezeik over die libarts package...

hierbovenbeschreven url was:
[rml][ debian] Kan KDE3 nou wel of niet via debs?[/rml]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
werkt:
code:
1
echo libarts hold | dpkg --set-selections

wel?

• |orion
als ik die doe, dan komt ie keurig weer terug in de console (geen foutmeldingen dus) maar als ik dan "apt-get wine" doe, of het in dselect doe krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
caretaker:~# echo libarts hold | dpkg --set-selections
caretaker:~# apt-get install wine -s
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
The following extra packages will be installed:
  libarts libsane libusb-0.1-4 libwine
The following NEW packages will be installed:
  libarts libsane libusb-0.1-4 libwine wine
The following held packages will be changed:
  libarts

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:51
wine zal je zelf moeten bouwen, apt-get source wine, vervolgens in debian/control ff libarts veranderen in libarts1, en je kunt gaan bouwen met debuild of dpkg-buildpackage.
Die hold is niet om libarts1 vast te zetten en libarts niet te installeren, die pakketten conflicteren met elkaar en sluiten elkaar dus uit.

BTW: Als je een klein weekje geduld hebt, kan je KDE 3.1 stable van de KDE FTP halen en die installeren, heet ie weer anders (volgens mij heet het metapackage dan libarts, heb je dan weer geluk)

• |orion
_JGC_ schreef op 30 November 2002 @ 19:54:
BTW: Als je een klein weekje geduld hebt, kan je KDE 3.1 stable van de KDE FTP halen en die installeren, heet ie weer anders (volgens mij heet het metapackage dan libarts, heb je dan weer geluk)
zou dat betekenen dat ik die nu uit testing kan trekken? dan grade ik meteen up namelijk :)

• |orion
zou dat betekenen dat ik die nu uit testing kan trekken? dan grade ik meteen up namelijk :)

edit: ik zie em hier niet staan :( http://packages.debian.or...1&version=all&release=all

[ Voor 3% gewijzigd door |orion op 30-11-2002 20:27 ]

• |orion
interresant, op apt-get.org vond ik nog een paar deb regeltjes, ik ga ze vanavond fkes proberen...

http://www.apt-get.org/

• |orion
< dubbelpost somehow >

• |orion
Op de een of andere manier wil het editen alleen maar resulteren in een nieuwe post dus zal ik het maar niet nog eens proberen om de leesbaarheid een klein beetje te behouden.

Ik heb een kde3 regeltje genomen van bovenstaande site en ik heb hiermee dezelfde problemen als de packages van _JGC_ (ik bedacht me later pas dat jullie dat ook zeiden), ik ga gewoon verder met wat ik nu heb en zie wel waneer kde3 stable word, tot die tijd zal ik sommige dingen zelf moeten compileren...
Pagina: 1