Ik heb een WD400JB onder Windows XP SP1 hangen. Op zich presteerd 'ie goed alleen de CPU-Usage is nogal hoog. Zo'n 20% op m'n Duron800 (niet overgeklokt op het moment).

Ik heb al vanalles geprobeerd:
-Master of Cable Select
-Nieuwste Via 4-in-1 drivers
-IDE Bus driver van Via
-CD-ROM op RAID controller ipv bij me HDD op de controller
-CD-ROM helemaal niet aangesloten
-Spelen met LBA/LARGE/etc in de BIOS
Niks van dit alles werkt, en ik heb geen idee wat ik nog meer kan proberen nu.
Ding zit op een 80pins kabel uiteraard en werkt op UDMA zegt het IDE tooltje van Via (ben ff vergeten hoe je dit ook alweer in XP kon zien).
In andere topics over dit onderwerp werd gezegd dat het misschien aan de chipset ligt (KT133A) maar dat werd niet met 100% zekerheid gezegd. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?
Moederbord is een ASUS A7V133 met RAID controller (waar die dus niet aan hangt) met het nieuwste BIOS. Voor meer specs zie homepage.

Ik heb al vanalles geprobeerd:
-Master of Cable Select
-Nieuwste Via 4-in-1 drivers
-IDE Bus driver van Via
-CD-ROM op RAID controller ipv bij me HDD op de controller
-CD-ROM helemaal niet aangesloten
-Spelen met LBA/LARGE/etc in de BIOS
Niks van dit alles werkt, en ik heb geen idee wat ik nog meer kan proberen nu.
Ding zit op een 80pins kabel uiteraard en werkt op UDMA zegt het IDE tooltje van Via (ben ff vergeten hoe je dit ook alweer in XP kon zien).
In andere topics over dit onderwerp werd gezegd dat het misschien aan de chipset ligt (KT133A) maar dat werd niet met 100% zekerheid gezegd. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?
Moederbord is een ASUS A7V133 met RAID controller (waar die dus niet aan hangt) met het nieuwste BIOS. Voor meer specs zie homepage.