Toon posts:

Sitecom Rtr S4 + Speedtouch 510 ADSL ->PPTP server not found

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n alcatel 510i Speedtouch moden is goed geinstalleerd en als ik de kabel vanuit de modem rechtstreeks in m'n computer steek dan kan ik online.

edit:

ze noemen dat ding overigens Thompson, terwijl er dus wel Alcatel op de doos staat

Ik heb nu een router gekocht van Sitecom, de
xDSL/Cable Broadband Router S4 waar mijn PC's en de ADSL Modem (aan de WAN)aanhangen.

Als ik nu de setup procedure doorloop zoals beschreven in de Manual onder MXStream, dan krijg ik na het testen van de internet connection waarna hij heel lang gaat proberen 'contact remote server'

de melding

PPTP server not found.
Test failed.

de stap voor het testen heb je de keuze een IP te laten toewijzen of dit in te vullen
vul je dit in volgens het boekje met waarden:
IP = 10.0.0.150
Subnet = 255.255.255.0
Gateway = 10.0.0.138
DNS = leeg

dan duurt het remote server connect heel lang
en kies je dynamisch adres dan komt de foutmelding al heel snel.

Ik heb op de Alcatel modem niets buiten de defaults ingesteld en ook bij de Sitecom Router heb ik niets aangepast.

via een ander topic kreeg ik een link naar 'WeetHet' waar een installatie procedure voor mij router stond, alleen als ik die doorloop krijg ik precies dezelfde error.

op een ander ADSL forum zie ik ook veel oplossingen voorbij komen alleen die verwijzen allemaal naar een 'WAN' en 'Direct Connect' link die ik in het configuratiescherm zou moeten hebben, maar die zijn er helemaal niet, er is alleen een 'Setup' optie waarna je een wizard doorloopt

De Router werkt volgens mij prima, want via de Hub die aan de router hangt kan ik via die Pc's de router gewoon bereiken en beheren. De Modem werkt ook prima, want als ik hem dus direct aansluit aan een PC dan werkt het, alleen de verbinding tussen de 2 is kennelijk een probleem en hiervoor heb ik nog geen oplossing kunnen vinden.

(ik ben niet van plan m'n modem om te tweaken naar een router dus dat is geen oplossing)

heeft iemand ook deze combinatie en werkt het wel? of weet iemand hoe dit is op te lossen?

Voor m'n Router heb ik
Firmware Version: Version 1.6 Release 1C

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 18:18 ]

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:06
Ik heb afgelopen week een gelijksoortig probleem gehad met een 10/100 switch van het merk Edimax. Een alcatel modem eraan hangen werkt gewoon niet !!
Probleem : ethernet handshake tussen de 2 gebruikte chipsets gaat gewoon niet werken :( 10mb lampje gaat gewoon branden, communicatie tussen alle pc's onderling gaat prima, ook van 10 naar 100 en omgekeerd, maar naar je modem nog geen bitje.....
test even het volgende : hang je modem op je hub en daarna naar je router, als het dan wel werkt dan weet je dat je met hetzelfde probleem heb te maken, eth handshake tussen de chipsets not ok.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die nieuwe ADSL modems hoef je toch ook niet via PPTP in te stellen ?! Die hebben direct een verbinding volgens mij (althans dat las ik ergens).
Dus moet je helemaal geen PPTP procedure volgen in de handleiding van je router. Gewoon zorgen dat alles direct loopt, dus niet inbellen, geen pptp gebeuren gebruiken ...

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Heb toevallig dezelfde Sitecom-router én Basic ADSL via Xs4all.

Heb de simpele wizard gevolgd in de setup van de router (met de sitecom- manual in mijn andere hand). Heb hem gezet op PPTP. Voor de rest dezelfde settings die jij ook heb ingevuld. Heb hieronder mijn satusoverzicht geplakt. Heb blijkbaar een andere firmware dan jij. Kijk ff op www.sitecom.com voor een nieuwe. ADSL én Sitecom werkt gewoon. Mooi dingetje dit routertje voor maar 77 euro :) bij de mannen van Comptechworld.

Connection Method: PPTP
Broadband Modem : Connection OK
Internet Connection: Active
Internet IP Address: xx.xx.xxx.x

LAN IP Address: 192.168.0.1
Network Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: ON

System Device Name: SCCB2688
Firmware Version: Version 1.6 Release 09

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 12:59
==> NT :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Khep het nu dus opgelost. Hele Router blijkt overbodig te zijn. Als ik de utp kabel van de modem in de uplink van de hub zet, dan kan iedere PC aan de hub er gebruik van maken, kennelijk geen Router nodig. Alles werkt nu :D

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Je hub blijkt plotseling te functioneren als een router? Da's knap, met zo'n kunstje kan je goud geld verdienen :) :) :).

Maarhu, hoeveel wil je hebben voor die Sitecom router :) ? Kan hem vast nog wel ergens in een familie/vriend/kennis-netwerk hangen.
Pagina: 1