Toon posts:

Buizen Geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs nog het kwijl van m'n kin moeten vegen bij het zien van dat A-open moederbord met buizenversterker.

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/multimedia/apen-tube/art4-web.jpg
AX4B-533 Tube

maar ik heb jammergenoeg net voor de release een KT400 mobo gekocht, dus moet ik deze voorlopig aan mijn neus voorbij laten gaan :'(

Nu is mijn vraag... Komt er (of is er zelfs al) een normale PCI geluidskaart met een buizenverterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben maar blij want ik heb gelezen dat ie niet bijzonder zou klinken, en dat je beter af bent met een fatsoenlijke add-on geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk het niet, want als dat zou komen zou je 2 pci sloten moeten inleveren,
en das toch wel tegek denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 10:29
kruisje :(

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 18:16:
ik denk het niet, want als dat zou komen zou je 2 pci sloten moeten inleveren,
en das toch wel tegek denk ik.
voor mij niet, heb er nog 5 vrij :)

maar ik heb ook gelezen dat de AC97 geluidskaart op dat mobo niet goed genoeg is voor de buizenversterker, erg jammer.

maar wellicht dat er een geluidskaart komt met een kwalitatief goede geluidskaart (DAC) en een leuk buizenversterkertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buizen??? Lekker "WARM" geluid. :r Waarom zou je een versterker in een PC bouwen als hij beter er buiten kan staan? Koop een DTS receiver met buizen en hang die aan je SPDIF uitgang. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Als je per ze buizen wilt koop dan een buizenversterker. Ik kan mij echt niet voorstellen dat je graag een buis op je mobo of geluidskaart wilt.
In een buizenversterker zijn de buizen juist beter van de rest gescheiden lijkt mij...

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

denk ik ook, in je computer heeft zo een buizenversterker vrijwel altijd meer "last" van de signalen van andere apparatuur

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop gewoon een losse buizenversterker en hang die aan je geluidskaart dan heb je zelfs betere geluidskwaliteit omdat je hem een eindje van je pc(storingsbron) vandaan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier wel om een buizenvoorversterker. Een buizenvoorversterker geeft natuurlijk een mooier geluid dan zo'n rotte IC voorversterker die op alle geluidskaarten zitten onboard of niet.

Als je een buizen versterker koopt is het een voor- of eindversterker of een geintergreerde.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik vraag me altijd af hoe warm zo'n ding wordt. Als je kijkt naar oude VOX gitarversterkers .. dan wilde nog wel eens iets gaan smeulen door de hitte ..
Nog meer warmte bronnen in je kast lijkt me nou niet iets waar je op zit te wachten ...
En ben je niet het "buizen" idee kwijt als je dr een digitale eindtrap overheen knalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:05
in de computer totaal van december staat een review.
conclusie:
met computerboxjes hoor je geen verschil
met een (dure) hifi-set geloof je je oren niet (al is het gedeeltelijk een kwestie van smaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

If vrees dat die buisjes iets te hoog zijn voor een PCI kaart. Komt nog eens bij dat de spanning die tussen kathode en anode van een buis ligt, vaak in de orde van enkele 100en volts ligt. Wil je dat op een PCI kaart?

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm een gitaarbuis wordt zo warm omdat deze moet oversturen. Een hifibuizenschakeling zit helemaal anders in elkaar, het heeft weinig met elkaar vandoen. Een hifibuis moet zo min mogelijk vervormen. Een combinatie van een buizenvoor- en een transistor eindversterker heet een hybride systeem. De voorversterker vormt het geluid en de eindtrap versterkt de bron (idg de buizenvoorverstr.) Hierbij heb je het goede van beide: Warm buizen geluid dat zonder veel vervoming hoge vermogens kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 19:49:
Euhm een gitaarbuis wordt zo warm omdat deze moet oversturen. Een hifibuizenschakeling zit helemaal anders in elkaar, het heeft weinig met elkaar vandoen. Een hifibuis moet zo min mogelijk vervormen. Een combinatie van een buizenvoor- en een transistor eindversterker heet een hybride systeem. De voorversterker vormt het geluid en de eindtrap versterkt de bron (idg de buizenvoorverstr.) Hierbij heb je het goede van beide: Warm buizen geluid dat zonder veel vermoring hoge vermogens kan geven.
cool weer wat geleerd , thnx B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
rofl buizen op een geluidskaart.. het moet niet gekker worden

dat buizenmoederbord icm met een goeie hi-fi set goed klinkt oke, maar wat is dan beter: die combinatie of een zeer goede geluidskaart icm een echte losse (buizen)versterker

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar een losse buizenversterker is reteduur toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:51

Eraser127

Nijkerk

ben je meteen 2 PCI sloten kwijt :)

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

denk dat een buizengeluidskaart niet komt.. nemt veel ruimte in en wordt warm.. maar jij kan em altijd nog uitvinden :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 23:08:
maar een losse buizenversterker is reteduur toch?
een goede is reteduur :P

daarom moet je dit ook niet met de betere buizenversterkers gaan vergelijken...

stond der tijdje gelede ook niet iets van op www.hardware.info ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik zou het kwijl maar weer wegvegen. In een beetje kwaliteits buizenversterker kost 1 goede condensator (black gate of zo) al meer dan die hele Aopen MB en dan heb ik het nog niet over de trafos.

Hier De betere geluidskaart......... heb ik al eens gewezen op een usb buizen pre amp http://home.swbell.net/ronsuthe/index.html , kost $1600 (vast niet te koop voor NL in 230V)!!

Een goede kwaliteits geluidkaart lijk mij een reelere optie :)
Wellicht zo'n exern kastje van bv M-Audio http://www.maudio.de/home.htm (studio kwaliteit stuff). Voordeel is dat je weinig last hebt van de EM straling in de computer.
Afbeeldingslocatie: http://www.maudio.de/gfx/usbap4.jpg
http://www.maudio.de/usbap.htm
Wel weer prijzig, 299 euro. Gebruikt meestal ook veel CPU

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

hendrikjan schreef op 30 November 2002 @ 19:36:
ik vraag me altijd af hoe warm zo'n ding wordt. Als je kijkt naar oude VOX gitarversterkers .. dan wilde nog wel eens iets gaan smeulen door de hitte ..
Nog meer warmte bronnen in je kast lijkt me nou niet iets waar je op zit te wachten ...
En ben je niet het "buizen" idee kwijt als je dr een digitale eindtrap overheen knalt?
Los van het feit van het vervormen zitten er in zo'n VOX versterker 8 buizen en dat wordt inderdaad dan wel aardig warm! (handig als je geen verwarming in de oefenruimte heb ;) )

aAarGhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in een test die ik gezien heb zeggen ze dat tot hun verbazing de buis niet warm werd bij langdurig hoog volume, ze konden hem nog vastpakken zonder zich pijn te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 10:49:
in een test die ik gezien heb zeggen ze dat tot hun verbazing de buis niet warm werd bij langdurig hoog volume, ze konden hem nog vastpakken zonder zich pijn te doen :P
is het niet gewoon een lamp..waarvoor philips ze in eerste plaats heeft uitgevonden voor ?/

"licht!!" :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-10 18:01

Metten

ik hou het graag simpel

Dattie niet heel warm wordt is ook wel logisch, het is immers een voortrap, geen eindtrap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check this:

IBM module rack
Afbeeldingslocatie: http://www.thocp.net/hardware/pictures/tubemed.jpg

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:29

Flotter

Pelipper!

Ah, info gevonden op http://www.thocp.net/timeline/1947.htm
IBM was the first manufacturer that translated machine maintenance into a modular system. No longer vacuum tubes or other parts were replaced piece by piece but the was machine assembled from modules. When a tube burned out a complete module would be replaced not the tube alone. This meant repairing computers in minutes and not hours as before. Back in the workshop maintenance engineers could look for the error by using reference computers. They did that by replacing the components one by one and looked what went wrong. The computer at the customers site was already up and running again. This saved a lot of money and guaranteed a high "up time" as system engineers liked to say.
Oftewel: een computer (uit 1948) die uit modules opgebouwd is om bij een kapotte buis snel een module te vervangen ipv te zoeken naar 1 buis :)
Alleen snap ik niet wat je er nou mee wilt zeggen :? Vroeger zaten er buizen in alle electronische computers, maar die werden gebruikt om te rekenen, dat had niks met geluid te maken...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:31
Koop een DTS receiver met buizen en hang die aan je SPDIF uitgang.
heb je enig idee waar je over praat? qua prijzen dan? :(

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAHA, volgens mij niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als elektrotechnisch ingenieur kan ik vertellen dat het hele betere buizengeluid een hoax is.
Het "warme" geluid heet gewoon 2e orde vervorming

Ik zie eventueel liever een ontwerp met FETs: Deze hebben eveneens een kwadratische karakteristiek.

Behalve in gitaarversterkers (waar vervorming doel is) zie ik geen toepassing voor electronenbuizen in audio.

Ik verklaar openlijk elke koper van het mobo voor gek. Het bord doet mij denken aan een high-tech ferrari , met een ingespannen ezel ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WHahaha vet tof actie van six10again

citaat:
Ik verklaar openlijk elke koper van het mobo voor gek. Het bord doet mij denken aan een high-tech ferrari , met een ingespannen ezel ervoor.
citaat:

Maar hij heeft wel gelijk...
Wrom buis in stereo? FETs oke....maar buizen stom je in omvormings app. Zoals gitaar versterker.
Pagina: 1