Toon posts:

Cpu fan not running

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb net een nieuw mobo, processor en videokaart gekocht maar dat ding doet het niet. Als ik hem aandoe zegt hij CPU FAN NOT RUNNINg terwijl dat ding gewoon draait en ook goed zit aangesloten. Met de cooler van mn andere PC precies hetzelfde probleem.
Wat me wel opvalt is dat op de proc (AMD 2000) wat hoge ophogingen rondjes, ik wete niet hoe je het noemt zitten.
koelpasta heb ik er zelf opgedaan maar dat smeert ook absoluut niet uit als ik het zelf uitsmeer doet ie het ook niet.

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

waarschijnlijk heb je een low rpm fan, probleem had ik ook, kan je gwoon uitzetten in de bios bij cpu fan alert o.i.d. :)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bij die nieuwe heb ik een standaard cooler maar mn eigen is de coolermaster h02 geloof ik de snelste die ze hadden was 50 €
Zodra ie die melding geeft zet ik hem snel uit omdat ik bang ben dat ie het begeeft maar als jij hetzelfde had?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:07

Nobby

Nuts!

En die rondjes horen op je proc want anders vermoord je koeler je core :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
CPU fan detection in het bios uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
:D hehe thanks

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50
DAlchemist schreef op 30 november 2002 @ 18:14:
Die ronde dingetjes heten voetjes :).

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

DAlchemist schreef op 30 november 2002 @ 18:14:
huhz? die dingen zijn van superzacht schuim gemaakt, dus wat helpt dat tegen core crushing dan?
maakt toch helemaal nix uit.
ik heb ze namelijk niet meer op de proc zitten en hij loopt nogsteeds evengoed als eerst.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
FireWurX schreef op 30 November 2002 @ 23:27:
[...]

huhz? die dingen zijn van superzacht schuim gemaakt, dus wat helpt dat tegen core crushing dan?
maakt toch helemaal nix uit.
ik heb ze namelijk niet meer op de proc zitten en hij loopt nogsteeds evengoed als eerst.
Ik zou ze er maar weer tussen zetten. Want het kan goed zijn als je nu je pc een keer vezet of goed hard aanstoot je ineens een zacht gekraak hoort en dan is het over met je proc.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Bware81 schreef op 30 November 2002 @ 23:33:
[...]

Ik zou ze er maar weer tussen zetten. Want het kan goed zijn als je nu je pc een keer vezet of goed hard aanstoot je ineens een zacht gekraak hoort en dan is het over met je proc.
dat geloof je toch zelf niet? die dingen geven de cooler echt geen steun hoor.
daar zijn namelijk de coppershims voor uitgevonden. 8)7
en btw, hoe wou je ze er weer tussen zetten als ze al 6 maand gelden met de vuilniswagen zijn vertrokken :+

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:07

Nobby

Nuts!

FireWurX schreef op 01 December 2002 @ 00:09:
[...]

dat geloof je toch zelf niet? die dingen geven de cooler echt geen steun hoor.
daar zijn namelijk de coppershims voor uitgevonden. 8)7
en btw, hoe wou je ze er weer tussen zetten als ze al 6 maand gelden met de vuilniswagen zijn vertrokken :+
Waarom hebben ze die "voetjes" (Termi) er dan op gezet als ze totaal geen functie hebben?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

DAlchemist schreef op 01 december 2002 @ 03:26:
[...]

Waarom hebben ze die "voetjes" (Termi) er dan op gezet als ze totaal geen functie hebben?
voor het vervoer denk ik.
die voetjes/dopjes vallen dan aan de binnenkant van de verpakking tegen plastic, maar de core niet.
zo kan de proc zelf wat klappen opvangen.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:03
Die voetjes zitten er echt niet voor niets, als jij ze eraf haalt moet jij dat weten, maar zou het in ieder geval niemand aanraden. Ze dienen absoluut ook om wat weerstand te bieden, bijvoorbeeld tegen 13373 big-ass waterblokken die je erop moet schroeven >:)

* FragFrog heeft 1337 big-ass waterblok ;)

Topicstarter: zit je CPU fan wel op het mobo zelf aangesloten, niet op een of ander molex?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1