[win2k] prog als administrator uitvoeren bij booten

Pagina: 1
Acties:

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Onze PC's moeten bij het booten de antivirus databases updaten (met het commando "g:\progra~1\avg\avginet.exe /SCHED" om precies te zijn). Dit moet wel als administrator uitgevoerd worden, omdat de users geen rechten hebben om op de HDD te schrijven. Ik kan dit commando dus niet in het register in HKLM/Software/Microsoft/Windows/Currentversion/Run zetten.

IIRC was er een RunServices key in Win95 waarmee je voor t inloggen iets kon uitvoeren, maar die kan ik hier in Win2k niet terugvinden. Zelf een RunServices key aanmaken heeft ook weinig resultaat.

Heeft iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen?
Alvast bedankt :)

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:43

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Schedulen via c:\winnt\tasks ?? Hier kan je aan een task toevoegen onder welk account die task moet lopen. Should do the trick.

I play my enemies like a game of chess...

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 15:15
in gpedit kun je van alles aanpassen daar heb ik ook gezien dat je tijdens het opstarten/afsluiten scripts kunt laten uitvoeren ... misschien is dit wat?

C:\WINNT\system32\gpedit.msc |:(

[ Voor 11% gewijzigd door DJrDJ666 op 30-11-2002 17:57 . Reden: foutje weggehaalt ]

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kies toch de gpedit.msc (handig trouwens) manier omdat ik anders de task scheduler aan moet zetten. Scheelt weer in geheugen.
Maargoed, het werkt :) Allebei bedankt!