netwerk xp

Pagina: 1
Acties:

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 13:27

dawauz

XboX live : DaWauZ

Topicstarter
Wat moet er precies ingesteld worden om een netwerkje onder xp draaiend te krijgen? Mij lukt het niet. Ik heb een broadband router /dhcp server / switch ineen. Internet delen prima zonder instellingen. Maar netwerk, 2 pcs XP, werkgroepnaam thuis, allebei krijgen ze ip adres maar op 1 pc kan ik geen andere pcs zien in de netwerkomgeving en op de andere wel maar geen toegang tot de andere pcs...

help please

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
zelfde usernames op de pc's? Dat is in ieder geval nodig bij ntfs om op de shares te kunnen.

En als je \\ip.adres\ doet? Zien ze elkaar dan wel, en kunnen ze elkaar pingen?

Verwijderd

Als je gewoon de wizard netwerk volgd moet het goed komen heb hier hetzelfde draaien alleen met 3 pcen en ik heb verbinding met alles in me eigen netwerk en iedereen met internet.
En natuurlijk je router goed instellen maar dat staat in je boekie.
Groet TM :)

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 13:27

dawauz

Topicstarter
ja pc boven kan pingen naar router en benenden
maar beneden kan niet naar boven pingen maar wel op het netwerk loeren naar allebei de pcs
wizard heb ik allebei hetzelfde gevolgd
volges mij zit op de pc boven een fat partitie maar weet niet zeker beneden zowieso ntfs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dawauz schreef op 30 November 2002 @ 18:15:
ja pc boven kan pingen naar router en benenden
maar beneden kan niet naar boven pingen maar wel op het netwerk loeren naar allebei de pcs
Wel netBIOS maar geen tcp/ip dus? Fix dat eerst, anders kun je nog geen internet delen.
volges mij zit op de pc boven een fat partitie maar weet niet zeker beneden zowieso ntfs
Dat heeft niks van doen met bestanden delen over een netwerk, dan praat je namelijk SMB, en dat is transparant vor waty betreft het gebruikte bestandssysteem op de PC zelf (hooguit qua rechten voor een gebruiker om toegang te krijgen, en dan alleen NTFS of eeen ander FS wat ACLs ondersteunt).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device