Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
[ Voor 3% gewijzigd door The Bad Seed op 30-11-2002 17:28 ]
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Verwijderd
Is echt een super connector gaat niet snel stuk
Ik weet dat er ook een verloopje is van tulp naar bnc die zijn er ook .
als je je video signaal op je audio wil aansluiten gaat nooit werken
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 17:31 ]
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
dan nog iets.. tv opgengehaald, blijkt de audio/video IN module maar met 2 lijnen aan de rest te hangen.. over 2 draadjes kan toch nooit al die info ??

rood = BNC tv aansluiting
geel = 2 kabeltjes !!!
roze = achterkant van audio aansluingen.
ik wou de tullip stekkers van de audio DE-solderen en de kabels van de video in verlengen naar deze ex-audio tullip ingang..Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 17:29:
Dit is een BNC connector kan je gewoon kopen bij diverse electronica zaken werk er op me werk alleen maar mee voor video ingangen aan te sluiten .
Is echt een super connector gaat niet snel stuk
Ik weet dat er ook een verloopje is van tulp naar bnc die zijn er ook .
als je je video signaal op je audio wil aansluiten gaat nooit werken
maar dan sloop ik dus een audio-ingang.. zonde..
[ Voor 49% gewijzigd door xychix op 30-11-2002 17:39 ]
Verwijderd
Heb je zo'n stekker voor nodig:
maar als het een coax is dan kan er dus nooit een tulp aan ?DarkFlow schreef op 30 november 2002 @ 17:42:
Ja, dat is idd een coax aansluiting dus solderen kan je wel vergeten.
Heb je zo'n stekker voor nodig:
[afbeelding]
of wel met een/dat tussenstukkie ?
het is een video in, ik neem dus aan dat het beeld gelijk verspringt als er info op deze aansluiting binnen komt ?!?
Verwijderd
dit is de oude video ingang, tegenwoordig zitten ze op ditsoort aansluitingen:

dat gele stekkertje, dat wordt tegenwoordig voor deze aansluiting gebruikt, vroeger dus die jij hebt.
het systeem dat er achter zit is het zelfde, dus zou je als het goed is gewoon op deze manier kunnen gebruiken
Ik heb dit ook op een oude VCR zitten, daarop heb ik mijn TV-Out van de pc aangesloten, zodat het dan van de VCR naar een oude kleuren TV kan(die heeft namelijk alleen COAX ingang), zo heb ik toch me divx op de tv
als het goed is klopt dit, als je erdoor iets sloopt ben ik niet verandwoordelijk, maar het klopt wel denk ik, ik gebruik het hier zelf ook
[edit]
eerst hele topic lezen voordat je blaat kingetje.
dit zijn gewoon dikkere draaden met meerdere lijnen erdoor, dus net als bij audio kabels, die dikkere is denk ik voor geluid(L+R+GND) en die dunnere voor beeld(SIG+GND)xychix schreef op 30 November 2002 @ 17:37:
.......
dan nog iets.. tv opgengehaald, blijkt de audio/video IN module maar met 2 lijnen aan de rest te hangen.. over 2 draadjes kan toch nooit al die info ??
......
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 18:12 ]
thanks ik ga toch maar eens even aan het klooien met ijzerdraad etc.. ff testen..Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 18:00:
dat is GEEN coax!!
dit is de oude video ingang, tegenwoordig zitten ze op ditsoort aansluitingen:
[afbeelding]
dat gele stekkertje, dat wordt tegenwoordig voor deze aansluiting gebruikt, vroeger dus die jij hebt.
het systeem dat er achter zit is het zelfde, dus zou je als het goed is gewoon op deze manier kunnen gebruiken.
Ik heb dit ook op een oude VCR zitten, daarop heb ik mijn TV-Out van de pc aangesloten, zodat het dan van de VCR naar een oude kleuren TV kan(die heeft namelijk alleen COAX ingang), zo heb ik toch me divx op de tv
als het goed is klopt dit, als je erdoor iets sloopt ben ik niet verandwoordelijk, maar het klopt wel denk ik, ik gebruik het hier zelf ook
en ik accepteer je disclaimer hoor!!
Verwijderd
heb van cinch naar bnc of andersom of als je kabeltje nodig heb maak ik em ff 1 minuutje werk
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 18:12 ]
Verwijderd
in de goede oude tijd dat we daar nog netwerken mee maakte.
Als je nu nog een hoop van die oude kabels hebt liggen dan zijn die best bruikbaar voor een 100mbit verbinding hoor, voor 100 mbit heb je er gewoon 2 nodig.
Maar voor videosignalen enzo zijn deze aansluitingen en kabels dus echt perfect, ze hebben bijna geen verlies. Maar je hebt genoeg converters ervoor als je liever met tulp werkt hoor.
En de huls van de BNC verbonden met de huls van de tulp . dat werkte dus niet.. is de aansluiting stuk of was mijn methode niet goed
heb nog ff de tv van mijn broertje gejat..
pc-video-out > tulp-to-scart stekker > tv = geen beeld
pc-scart out > TV = beeld.
oftewel over de video out word gewoon geen beeld gestuurd...
[ Voor 32% gewijzigd door xychix op 30-11-2002 19:09 ]
Verwijderd
heb van cinch naar bnc of andersom of als je kabeltje nodig heb maak ik em ff 1 minuutje werk
Kost je niks en ben ik ook weer 1 kwijt hehe.
heb je wel de schakelaar op de scart goed staan
nou ja je moet hem meestal wel even aanzetten in je properties ........xychix schreef op 30 November 2002 @ 18:55:
Ik heb een ijzerdraadje in de kern gestoken en deze tegen de tulp kern gehouden.
En de huls van de BNC verbonden met de huls van de tulp . dat werkte dus niet.. is de aansluiting stuk of was mijn methode niet goed
en als ik de resolutie te hoog zet tript mijn video ....(grijs beeld)
edit ............
wacht ff pc-scart out en pc-video out is wel een beetje van hetzelfde .
gooi es wat meer specs hierheen .. mischien wat pics
[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 30-11-2002 22:30 ]
Verwijderd
Snap niet echt het probleem simpeler kan gewoon niet .
BNC aansluitingen zijn makkelijkst wat er is.
in de A-V wereld waarin ik werk gebruiken we dit alleen maar en proberen we die scart te vermijden(wie de scart connector heb uitgevonden moeten ze ophangen wat een klote stekker alleen maar storingen daarmee)
in die pc scart out zit kennelijk een ander singaal dan in zijn video out .......xychix schreef op 30 November 2002 @ 18:55:
Ik heb een ijzerdraadje in de kern gestoken en deze tegen de tulp kern gehouden.
dat vind ik eigenlijk wel vaag
tip, ga naar je dichtsbijzijnde electroboer. Roep daar dat je gek ben geworden...
Als je de aandacht hebt, vraag je op een 'male bnc naar female tulp' verloopje. Verkoper vraagt: voor video?? jij roept ja, rekent af, sluit thuis aan met coax kabeltje.
BNC video is btw niet ouderwets, maar profi. Tulp wil nog weleens slecht contact maken, los schieten etc. bnc heeft daar geen last van.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier