[RAID] probleem met de onboard Promise RAID, Asus A7V133

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 13:45

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
hey,

ik heb een probleem, ik heb dan 2x WD 20 gig 7200 RPM hdd's en ik wou ze nu in RAID0 draaien.

nou ik de switch op mijn mobo (asus a7v133) goed gezet en de hdd's aangesloten op de IDE raid. 1 op de prim en de andere op de sec.

in bios mijn hdd's ingesteld. so far so good. toen wou ik WIN2k Pro NL installeren. ik moet dan F6 drukken en vervolgens drivers van een diskette van de Promise installeren.

maar als ik de drivers van mijn mobo cd pak, zegt win2k nadat hij die drivers geinstalleerd heeft dat er geen HDD's zijn om win2k op te installeren (dus hij pakt de drivers niet goed :? )

ik heb nog wel zo ergens wat promise raid lite drivers gevonden.. die werken wel. maar zodra ik in windows ben en upgrade naar SP3. loopt me systeem vast met een BSOD en kan ik niet meer in windows komen (ook niet met booten met laatst bekende geode configuratie)

weet iemand wavor type Promise Raid driver ik moet gebruiken.. (waar te downloaden..?)

want ik kan wel raid drivers vinden..maar der zijn verschillende soorten types.. kweet niet welke nu voor MIJN controller is...kan in t mobo boekje niet vinden wat voor een type raid controller t is.

help plz.. kep nu win2k al 3x opnieuw geinstalleerd.. de hdd's al een paar keer opnieuw ge-formatteerd/partitioneerd.. zonder enig succes.

[ Voor 2% gewijzigd door Frenkpie op 30-11-2002 17:13 . Reden: typo ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[PMG] > [OM]

Check eens de mobo specs op www.asus.com.tw en download de drivers aldaar of eventueel van www.promise.com

Verder kun je ook proberen om tijdens F6 de drivers twéémaal te laden van flop.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
BalusC schreef op 30 november 2002 @ 19:13:
[PMG] > [OM]

Check eens de mobo specs op www.asus.com.tw en download de drivers aldaar of eventueel van www.promise.com

Verder kun je ook proberen om tijdens F6 de drivers twéémaal te laden van flop.
ik heb op de site van asus gekeken en kon alleen bij de download sectie van mijn moederbord drivers vinden voor de onboard geluidskaart en BIOS updates.verder niets over mijn RAID

op www.promise.com .. tja ik zie daar 1000 verschillende soorten Promise RAID drivers.. t enigste dat ik weet is dat ik een Promise RAID onboard heb... tis dus min of meer een naald in een hooiberg zoeken dan... niemand die deze mobo ok heeft (gehad) en die weet welke drivers hierbij GOED werken ?

btw.. wrom heb je em verplaatst. t gaat toch over mijn mobo.. een van de onboard hardware functies over de mobo? ik dacht dat dat dan bij PMG hoorde... niet echt iets voor OM. das toch meer voor losse IDE controllers en hdd's? t verschil is nl. ook dat de activiteit in PMG hoger is. dus er ook een grotere kans is dat er iemand is die mij kan helpen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Frenkpie op 30-11-2002 19:37 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het gaat hier om de Promise RAID controller, wat in wezen een I/O controller is ;)

Wat betreft "opzoeken": op www.asus.com.tw kun je heel duidelijk tussen de specs terugvinden dat het om een PDC20276 ATA133 PDC20265 ATA100 RAID controller gaat. Ik ben er absoluut zeker van dat je met deze informatie makkelijk de juiste driver op Promise.com moet kunnen terugvinden :z

edit:
Ja, verkeerd gekeken :o

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 01-12-2002 21:44 ]

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
BalusC schreef op 30 November 2002 @ 19:57:
Het gaat hier om de Promise RAID controller, wat in wezen een I/O controller is ;)

Wat betreft "opzoeken": op www.asus.com.tw kun je heel duidelijk tussen de specs terugvinden dat het om een PDC20276 ATA133 RAID controller gaat. Ik ben er absoluut zeker van dat je met deze informatie makkelijk de juiste driver op Promise.com moet kunnen terugvinden :z
hmmm grappig :) ik heb een ATA133 RAID controller... terwijl er in me boekje staat dat t een ATA100 is. en dit mobo is al 1 jaar en 4 maanden oud. toen was er ook nog geen ATA133 ;)

denk dat je je vergist met de RAID controller van de asus A7V333 ipv mijn A7V133

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
toevallig niet vergeten om een partitie te maken

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
jamaicaman schreef op 01 december 2002 @ 09:54:
toevallig niet vergeten om een partitie te maken
nee.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik heb jouw bord, (nouja, tzelfde :P ) en het moboboekje hier voor me liggen.
ik wil binnenkort ook Raid hebben, (2x 80GB WD 8mb cache)

dus dit topic kan me vast onvoorziene moelijkheden aanwijzen :)

A7V133 Promise IDE ATA-100/RAID 0/1 chip
PDC20265R

edit:
http://www.asus.com.tw/su...tem.aspx?ModelName=A7V133 :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Arjan op 01-12-2002 12:32 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Atgast schreef op 01 december 2002 @ 12:10:
ik heb jouw bord, (nouja, tzelfde :P ) en het moboboekje hier voor me liggen.
ik wil binnenkort ook Raid hebben, (2x 80GB WD 8mb cache)

dus dit topic kan me vast onvoorziene moelijkheden aanwijzen :)

A7V133 Promise IDE ATA-100/RAID 0/1 chip
PDC20265R

edit:
http://www.asus.com.tw/su...tem.aspx?ModelName=A7V133 :*)
ja thnx voor de type.. maar op die download site van asus voor die a7v133 ziek alleen de drivers voor de onboard sound enz :/

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maar je weet nu toch dat het om een PDC20265 gaat.. Download dan de drivers van www.promise.com :) Heb je verder ook al geprobeerd om de drivers twéémaal te laden tijdens F6 :?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
BalusC schreef op 02 december 2002 @ 09:52:
Maar je weet nu toch dat het om een PDC20265 gaat.. Download dan de drivers van www.promise.com :) Heb je verder ook al geprobeerd om de drivers twéémaal te laden tijdens F6 :?
ja die drivers werken .. alleen ik ben niet echt 100% tevreden met mijn scores bij sisoft....zijn niet echt bepaald hoog :(

miss komt t omdat ik niet de juist drivers voor heb

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
_/-\o_ _/-\o_

ik heb me rotgezocht me google en av.. maar kon maar 1 site vinden met die juiste promise drivers en die was nog down ook nog :(

thnx !!
Pagina: 1