Toon posts:

3dmark score lager door snellere CPU???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou vandaag maar eens 3dmark draaien, eens zien wat ie aankan..
na de benchmark haal ik nog een lagere score dan met hetzelfde systeem wat ik eerst had..

ter verduidelijking:

http://service.madonion.com/compare?2k1=4317406 dit is mn ''ouwe systeem... alles is hetzelfde gebleven, alleen de XP1800 is dus vervangen door een 2400

http://service.madonion.com/compare?2k1=5144697 is de nieuwe benchmark, met precies dezelfde settings, alleen dan met een XP2400

ik heb de VIA drivers geupdated, de 40.72 detonators er opgezet...

bij beide benches heb ik de videokaart geOC'ed met de core @ 300 mhz en het mem @ 600 mhz

ook non oced, blijft de score laag....

nu kan ik natuurlijk begrijpen dat er misschien wat verschil mag wezen, maar als ik bijna 12000 haal met de XP1800 en maar 8788 met de XP2400, dan is er wel wat mis....

- heb een clean install gedaan.
- nieuwste Via drivers erop geramd.
- detonator 40.72 geinstalleerd.

alles 2x gecontroleerd..

mem op 166 mhz... ja
cas 2.... ja
fsb cpu goed... duh, maar ja
max V op AGP DIMM en VCORE

nu kan ik me niks herinneren wat ik nu vergeten ben.... of wel???

heb ook ff een PCmark run gedaan: http://service.madonion.com/compare?pcm=879641 . Valt op dat bij video een score van 0,1 staat!!!

ff mn systeem specs nog:

Soltek SL75drv5
AXP 2400
Samsung PC2700 mem
Club3d GF 4 Ti-4200

hoop dat er iemand is die me een indicatie kan geven waar het probleem ligt, want ik zit met mn handen in mn haar...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 17:07 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

staat niet toevallig anisotropisch filteren aan? Die zou ik iig meteen uitzetten dan, dat scheelt een hoop. En kijk meteen naar je FSAA settings, misschien dat die stiekem ook aanstaan.

MechWarrior || Monsters Game

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 12:06
Wordt de processor wel ondersteund door je Mobo , misschien kan de mulitplier niet zo hoog en neemt ie de zo hoog mogelijke,maarja bij die 3dmark test geeft ie wel de goeie snelheid aan

[ Voor 220% gewijzigd door michelc85 op 30-11-2002 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah, staat op op 133, zeker weten, als je in mn 3dmark score zou kijken, dan zou je ook zien dat de FSB wel goed staat...

en over die FSAA en filtering, die staat uit, zeker weten...

maar kijk eens goed naar die 0,1 score van de video bij PCmark, das toch niet normaal...

heb alleen geen idee waar dat aan kan liggen

• michelc85
  • Laatst online: 18-08 12:06
Probeer anders ff die ouwe 1800 erin en ff kijken wat ie dan doet,als die dan weer een lage score aangeeft is misschien je videokaart wel kapot.

• GambitRS

GambitRS

w00t

kijk anders of je videokaart wel goed in het slot zit. En anders kun je proberen die langzamere proc erop te zetten en kijken of je dan nog steeds je oude 3dmark score krijgt of dat die nu ook lager is. Misschien heb je namelijk je videokaart een beetje gemold toen je de nieuwe proc erop hebt gezet. Bijvoorbeeld omdat je misschien vergeten bent om jezelf te ontladen dmv bijvoorbeeld de verwarming aan te raken.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, daar wordt ik niet zo blij van :'(

gatverdamme, nou jah valt toch wel onder het tabje garantie ofniet??? :?

edit:// en die 1800 heb ik niet meer, dus dat wordt niks

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
en uhmm, mocht ik de gpu dan beschadigd hebben he, waarom krijg ik dan geen errors, instabiliteitsfouten of vastlopers???

ik neem aan dat als ie ''kapot is'' er wel wat meer zal gebeuren dan alleen een lagere 3dmarkscore...

• GambitRS

GambitRS

w00t

garantie? ik dacht het niet. Garantie krijg je als het ding spontaan stopt of raar gaat doen, maar niet als jij het ding zelf molt.

Verwijderd

Topicstarter
nah, ok point there, maar zoals ik al net aangaf, zou ie dan alleen een lagere 3dmarkscore geven??? zou toch ook instabiliteitsproblemen moeten geven????

edit:// ow jah, en ik ontlaad me altijd als ik in mn computer ga roppen, dus dat is zeker 100% uitgesloten...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 17:33 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
nee je kaart is niet kapot, en probeer idd eens in deze setup met je oude cpu

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
KaMiKaZe schreef op 30 november 2002 @ 17:47:
nee je kaart is niet kapot, en probeer idd eens in deze setup met je oude cpu
edit:// en die 1800 heb ik niet meer, dus dat wordt niks
Hij heeft die oude cpu niet meer :p LEZEN! :)

Is je voeding wel goed?

[ Voor 14% gewijzigd door Tha_TE op 30-11-2002 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar goed, ik kan nog een XP1800 lenen van een maat van mij, en hij doet het daar wel goed op, waar kan dan de fout liggen in mijn systeem??

zoals al gezegd, ik heb alles 3x nagekeken, en niks kunnen vinden wat ik ben vergeten, of verkeerd heb ingesteld...

ik verdenk de gpu wel een beetje, kijk maar eens naar die videoscore bij mn PCmark test, staat 0,1, dan ga je toch denken dat er wat mis is,

edit:// voeding is perfect, 420 Watt CWT voeding...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
srry

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 17:56 ]

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 13:33
installeer je win 2000 nog eens en doe de test opnieuw.
en hou dezelfde drivers aan die in de eerste test gebruikt zijn.

ehhh.. noppes

Verwijderd

Topicstarter
jah zal dat nog maar weer eens proberen....

wat me ook werd verteld door iemand anders dat het kon dat er een virus in het MBR zou kunnen zitten... kan dat je system performance dan ook beinvloeden???

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
3DMark is gewoon weird, vroeger had ik met 128MB RAM een hogere score dan nu met 384MB RAM, terwijl alle spellen toch zeker soepeler lopen :?

tvw

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 20:31
Driver Version 6.13.10.4041
Driver Version 6.13.10.4072

het kan hier aan liggen

Verwijderd

Topicstarter
nah, de 40.72 zijn stukken sneller in 3dmark, en scoren veel hoger, ik heb de 30.82 ook al geprobeerd, dat horen een van de betere detonators te zijn, maar mocht ook niet baten...

zelfs met die snelle 40.72 haal ik nog zon lage score....

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Heb je ook last bij gewone spellen?

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Anti-Aliasing aan perongeluk? :?

Verrek, zie nu pas dat ook mijn clocks weer op strd staan! Hm, misschien dat die clocks niet opgeslagen worden bij de nieuwe 40.xx drivers, kzou het maar snel even checken..

Use the Search Luke...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
errug laag ja, installeer winxp ff opnieuw en met de nieuwste drivers, misschien helpt dat

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb alles gedaan....

snap er niks meer van, gister niks te doen dus:

- alles eruit (direct ook maar beetje gecleaned)
- alles netjes terug geplaats
- GPU goed geplaatst.
- win reinstall. WIN 2000 PRO)
- detonators gedownload (40.72)
- Via drivers erweer op (4.43 ofzo)
- BIOS 3x doorgelopen, alles goed...

nou benchen met alles standaard... rond de 8300 punten...

ik OC'en,
- CPU 2400@XP2600
- GPU 300 en 600 mhz

weer benchen, en jah hoor, 8800...

wat doe ik nou verkeerd.... mn gpu kan toch niet stuk zijn, anders deed ie het helemaal niet, of was alles instabiel....

ik heb de GPU ook goed nagekeken, en er was niks afgebroken oid....

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 09:23

Dr_Love

Best drugs are made by love

Heb je wel is gehoord van windows update??
Volgens mij hebben ze laatst weer een update voor de proccesor string uitgebracht.
Volgens mij is jou proc te snel of te nieuw voor windowsPro.
Service pack3 doet wonderen.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb wel es gehoord van windows update :X

maar die updates; is dan ook voor win2000????

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 11:26:

Jep, www.windowsupdate.com :)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 11:26:

service pack 3 is speciaal voor windows 2000, winxp is pas bij sp1, en nt4 al bij sp6(a) :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem! Kan ook maar niet uitvinden wat het probleem kan zijn.

Verwijderd in "Het grote Geforce4 problemen topic"

Verwijderd

Topicstarter
jah, ik zie dat je eenzelfde probleem hebt....

heb nu alle SP en patches voor win2000 gedowned, maar nog niks beter.... ik snap er niks meer van...

ik weet 100 zeker dat alle filtering en aliasing uitstaat... ik weet ut ook niet meer...

• KneoK
  • Laatst online: 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

Mag ik eens een domme vraag stellen ???

Hoe lopen je spellen nu ??? Lopen die beter of slechter... Veel mensen schijnen te denken dat 3dmark heilig is, maar dat is het absoluut niet... Hogere 3dmark score, leuk. Hogere fps, SUPER.

Als ook je spellen achteruit zijn gegaan dan zou ik (als je die mogelijkheid hebt natuurlijk) de kaart eens in een ander systeem testen (wel een systeem natuurlijk van ~1500+/1500MHz tot ~2400+/2400MHz, dus binnen een aannemelijke marge van jouw systeem).

Is de score daar hoger: test eens wat andere hardware.
Is de score daar hetzelfde: breng de kaart terug.

Over je vraag over een eventueel virus, als je niet geformatteerd hebt dan kun je nog een virus in je mbr hebben. En ja, een virus kan heel ongunstige invloed hebben op je performance (ik heb een tijd geleden een variant van het klez-virus gehad en een cd'tje branden lukte al niet eens meer, continu buffer-underruns (was nog een oude brander zonder anti-underrun) terwijl ik niets anders had openstaan. Virus weg, alles liep weer als een trein).

[ Voor 29% gewijzigd door KneoK op 03-12-2002 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
is geen domme vraag hoor... maar games lopen ook niet zoals ze horen te draaien in mn systeem... als ik bijvoorbeeld BF1942 speel op 1024x768 met alles wel op max, en met niet eens zoveel bots, dan wil ie vaak ook nog wel haperen...

nu moet mijn systeem in mijn ogen dit toch wel makkelijk netjes kunnen draaien of niet soms???

ik bedoel is toch wel een systeem wat in games ed wel een stootje aanmoet kunnen, tuurlijk kan altijd beter.... maar toch

edit:// virus kan ook niet meer zijn, heb MBR namelijk gecleaned en later weer gescaned met Norton, dus die is nu wel schoon :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 13:11 ]

• KneoK
  • Laatst online: 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 13:11:
is geen domme vraag hoor... maar games lopen ook niet zoals ze horen te draaien in mn systeem... als ik bijvoorbeeld BF1942 speel op 1024x768 met alles wel op max, en met niet eens zoveel bots, dan wil ie vaak ook nog wel haperen...

nu moet mijn systeem in mijn ogen dit toch wel makkelijk netjes kunnen draaien of niet soms???

ik bedoel is toch wel een systeem wat in games ed wel een stootje aanmoet kunnen, tuurlijk kan altijd beter.... maar toch

edit:// virus kan ook niet meer zijn, heb MBR namelijk gecleaned en later weer gescaned met Norton, dus die is nu wel schoon :*)
EINDELIJK wordt mijn intelligentie eens erkend... ;)

Maar dat lost je probleem natuurlijk niet op... Heb je trouwens al eens gebenched als alles standaard staat ??? Standaard in de zin van mem op 133, proc standaard, videokaart standaard, GEEN oc/tweak prog geinstalleerd. Ik heb het namelijk gehad dat ik (met powerstrip meen ik) mijn 9700Pro wilde gaan overclocken en dat na installatie van powerstrip ik van ongeveer 13500 naar 9000 ging. Powerstrip eraf, hielp niets. Videodrivers uninstalled, opnieuw installed en het liep weer.
Waar ik naartoe wil: powerstrip zorgde voor mij juist voor het tegenovergestelde van tweaken, alleen na install al, dus nog niet eens gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
ook al gedaan... joh je moest eens weten wat ik allemaal al niet gedaan heb....

bios instellingen op default...
vga instellingen standaard
fresh install zonder rivatuner gebenched (had ik toen niet eens op systeem staan)

niks.... ik snap er niks van...

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 17:53
Ik zie dat je al van alles hebt geprobeerd.Heb je je mobo bios al eens geflasht.Je mobo ging volgens mij standaard maar tot xp2200.

2002/09/23 75DRV5-16.BIN T1.6 Fixed the compatibility issue of BIOS T1.5 ATI graphic with cards.

2002/09/11 75DRV5-15.BIN T1.5 Support AMD Athlon-XP 2400+, 2600+, 2700+.

2002/05/27 75DRV5-13.BIN T1.3 Supports Fan rpm ranges from 800 rpm to 9999 rpm.

2002/04/11 75DRV5-12.BIN T1.2 ADD ABS II Software Control Function.

2002/03/15 75DRV5-11.BIN T1.1

[ Voor 59% gewijzigd door Flauwekul op 03-12-2002 14:08 . Reden: toegevoegd ]

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 20:36
heb je niet per ongeluk 40.72 non-WHQL gedownd? die zijn er namelijk ook nog en volgens mij is niet aan het bestand te zien welke het is
test anders eens voor de zekerheid met 41.04, daar is maar 1 versie van volgens mij
en niet vergeten de drivers er helemaal uit te gooien voordat je nieuwe installeert

en anders is misschien de boel overbelast ofzo, als je max V neerzet neem ik aan dat je hoge voltages bedoelt, en dat kan de prestaties ook negatief beinvloeden, misschien dat je geheugen met de nieuwe processor erin net even te heet wordt. Als je geheugen op zijn normale snelheid draait kun je beter het voltage op default laten, het schijnt bij DDR geheugen alleen maar avarechts te werken (omdat er eenofandere voltage regulatie inzit die het interne voltage toch gelijk houdt)
voltages kun je zowieso beter afblijven als het niet strikt noodzakelijk is

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
// Boriz74:

ja, heb het bios ook al geflashed... draai nu op T 1.5

//schaapje_Blaat:

nee weet 100 zeker dat het ze WHQL certified zijn...

en die Voltages, ik dacht dat het wel zeker wat uitmaakte als je de voltages op de GPU en mem omhoog zou schroeven, als je gaat OC'en....

nu weet ik niet hoe het met de temp is van mn mem, maar mn cpu is goed gekoeld, zit een Zalmann CNPU600cu op. wordt stressed iets van 63 ofzo..

nou jah, zal de jumpers eens trug zetten, kijken of het uitmaakt...

Verwijderd

Denk dat 't allemaal niet zal baten, heb ik nl ook gedaan. Het beste wat we misschien kunnen doen is de kaart in een ander systeem testen idd.

Verwijderd

Description of Issue
An issue has been identified that could result in the corruption of video data shared between AGP graphics adapters and AMD Athlon™ or AMD Duron™ family processors, including the AMD Athlon™ MP, mobile Athlon™ 4, and AMD Athlon™ XP processors, when running Microsoft Windows®2000 Professional, Windows®2000 Server, or Windows®2000 Advanced Server. This issue is independent of system chipset and has been observed when running Ziff-Davis 3D Winbench™ 2000 and Mad Onion 3DMark™ 2000 in benchmarking mode. Note: This patch is not needed for Windows XP.

link: http://www.amd.com/Agreem...,,30_182_871_2367,00.html

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm, wel handig die patch, zal et ook ff proberen, maar vreemde is, met win 2000 en deze kaart en een XP1800 haalde ik eerst ook een score van rond de 11000

Verwijderd

maybe dat de 2400XP+ een TB is geen P zoals XP 1600 t\m 1800 daarom bij windows 2000 een patch verijst inverband met ander engergy verbruik

• Djith
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12-2024
heb je misschien AA aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
dat is al eerder gevraagd, en dat was dus niet het geval...

heb nu het Voltage op standaard gezet, patch gedownload, maar mag niet baten, wordt alleen maar slechter haalde ik eerst 8800 ofzo, loop nu naar de 8200..

wat ook vreemd is, heb net de originele drivers van de CD eens gepakt, en daar is het zelfs bagger mee...

en wat anders; in 3d mark heb ik nu al last van artifacts, tenminste zo lijkt het wel, en de statusbalk (FPS counter) bij de 1e paar tests is soms niet helemaal zichtbaar

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 20:36
GPU en mem voltages van de video omhoog moet wel kunnen dacht ik, ik bedoelde van je gewone DDR, niet dat op de videokaart

en de status balk van 3dmark missen altijd kleine stukjes uit, dus dat is niks bijzonders.

probeer anders eens de brute variant, installeer windows XP op een andere partitie en 3dmark dan daarmee eens om te zien of het wel of geen software probleem is

hee, je PCmark resultaten vermelden een duron op 2010 MHz :?

[ Voor 65% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 03-12-2002 16:58 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 21:56
Ik ben ook van een Athlon XP 1800 naar een P4 2,4 gegaan, en ik ging van 8000 naar 9400. :9 met een Geforce 3 8)

[ Voor 11% gewijzigd door knarfyboy op 03-12-2002 17:32 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

MadOnion ziet het inderdaad niet zo goed meer :?

Unknown 2165 MHz 3dmark 2001se

AMD Duron(tm) Processor 2010 MHz pcmark2002.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
Duidelijk een geval van gebrek aan hardware.

even een lijstje wat je nog kan proberen ( wat ik zou doen ) :

-Andere voeding.
-Ander geheugen ( al is het de helft gewoon proberen ).
-De FPS tester van UT2003 ook gebruiken om te benchen.
-Geluidskaart eruit of disable in je bios
-Netwerk kaart eruit of disable in je bios
-AGP Aperature size veranderen in je bios en cas latency op 2.0 zetten.
-Als het mogelijk is een andere 3dkaart proberen ook in de gf4 series als het kan dezelfde type weer.

Denk dat je het meeste al geprobeerd heb maarja.

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
Je hebt last van artifact zeg je he?
schroef je videokaart eens 10mhz omlaag ofso kijken wat ie dan doet.

Verwijderd

Topicstarter
Morph666 schreef op 03 december 2002 @ 18:54:
Duidelijk een geval van gebrek aan hardware.

even een lijstje wat je nog kan proberen ( wat ik zou doen ) :

-Andere voeding.
-Ander geheugen ( al is het de helft gewoon proberen ).
-De FPS tester van UT2003 ook gebruiken om te benchen.
-Geluidskaart eruit of disable in je bios
-Netwerk kaart eruit of disable in je bios
-AGP Aperature size veranderen in je bios en cas latency op 2.0 zetten.
-Als het mogelijk is een andere 3dkaart proberen ook in de gf4 series als het kan dezelfde type weer.

Denk dat je het meeste al geprobeerd heb maarja.
inderdaad, de meeste heb ik al geprobeerd:

- voeding: kan het niet aan liggen; heb een goeie CWT 420 Watt PSu
- mem: nog niet geprobeerd (is nog een posibility)
- soundcard (nog niet gedaan, maar mag niet uitmaken toch, deed eerst ook goed)
- netwerkkaart (zelfde verhaal als bovenstaande) zaten er eerst ook in met hele hoge score
- AGP size: staat op 64 MB en cas staat al op CAS 2
- andere kaart: ook vandaag gedaan, in een precies hetzelfde systeem, zelfde mobo, mem, HD etc een score van rond de 11000, en hier in mijn systeem identiek aan andere 8200 (kan evt nog AGP slot zijn, maar lijkt me onwaarschijnlijk)

Verwijderd

Als ik het goed begrijp haalde je kaart in een identiek systeem (zelfde os?) een score van 11000 ipv 8200?!?

Dan KAN het niet aan de kaart liggen en is het een software probleem. Dit wil ik ook nog gaan testen door in een schone installatie van windows te benchen zoals Schaapje_blaat al opmerkte.

Ben zelf nog niet toegekomen aan het testen op een identiek/soortgelijk systeem, maar bovenstaande is wat ik zou doen als het niet aan de kaart zelf bleek te liggen.

Verwijderd

BioWEB schreef op 03 December 2002 @ 12:45:

een verhaal over oa zijn Radeon 9700
Kan dit misschien een ATi probleem zijn? Met mijn Radeon 8500, 64MB, haal ik de volgende scores:
Nieuwste drivers van Hercules 6500:
Compare
Met de drivers van de Hercules CD 5600:
Compare

Ik heb dus powerstrip, en mijn klok speeds zijn 270/520 (DDR geheugen), standaard 250/460(hoe kan dat?).
Powerstrip stond al geinstalled voordat ik die Radeon kreeg...
De gemiddelde score is 7800, 120% van mijn score...

Verwijderd

Topicstarter
het kan ook geen software matig probleem zijn, aangezien ik windhoos al een paar keer reinstalled heb....

Verwijderd

Godver! Daar gaat me laatste beetje hoop...! Zijn we nou allebei officieel ten einde raad... :(

Btw, ken jij iemand met dezelfde proc als jij? Zat ik net te bedenken of het daar aan zou kunnen liggen op de een of andere manier. Ik ken alleen niemand met een 2000XP.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 16:19 ]

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11
Misschien een probleem met je koeling? Dat je systeem te warm wordt? Ik had op een gegeven moment ook een flinke daling in score, toen bleek dat het rottige koelertje van m'n gf3ti200 niet meer draaide, maar meteen een papst ngml op laten draaien en dat koelertje eraf gegooid. Toen ging het zelfs nog beter dan ervoor (± 5900 met koeler, ± 5500 zonder koeler, en ± 6100 met papst koeler, de precieze aantallen weet ik niet meer).

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

HO!! W8t ff allemaal. Turbulence, wat was je hoogte 3dmark score (in je huidige probleemsituatie) ook alweer en op welke resolutie?
Ik bedoel dus 1 losse test.

edit:

Ervaring leert dat problemen vaak veel simpler zijn dan eerst gedacht. Met dit in m'n achterhoofd, heb ik de resolutie veranderd van 1024Xbla naar 800X600. Resultaat:10750 puntjes! (pcieze settings kan ik op verzoek posten)
Dat terwijl op res 1024Xbla ik met geen mogelijkheid voorbij de 6527 kwam!

Wat je zowiezo kan doen, is ALLE driverversies downen en dan 1voor1 installen, rebooten, instellen, rebooten en benchen. Je noteerd je gem. score, verwijderd die drivers weer (op correcte wijze!) en gaat door met de volgende etc..
Aan het eind weet je precies welke driverversie BIJ JOU de hoogste score opleverd. >:)

Er zit namelijk een (vrij) groot verschil in en aangezien het op elke pc weer anders is, is dit (zover ik weet) de beste manier op uit te zoeken wat de beste driver/systeem combinatie is.

Ik hoop dat je/jullie hier wat aan hebben, of slaap ik weer te weinig en brabbel ik maar wat.. :z

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 01:28 ]

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 01:13:
HO!! W8t ff allemaal. Turbulence, wat was je hoogte 3dmark score (in je huidige probleemsituatie) ook alweer en op welke resolutie?
Ik bedoel dus 1 losse test.

edit:
Ervaring leert dat problemen vaak veel simpler zijn dan eerst gedacht. Met dit in m'n achterhoofd, heb ik de resolutie veranderd van 1024Xbla naar 800X600. Resultaat:10750 puntjes! (pcieze settings kan ik op verzoek posten)
Dat terwijl op res 1024Xbla ik met geen mogelijkheid voorbij de 6527 kwam!

Wat je zowiezo kan doen, is ALLE driverversies downen en dan 1voor1 installen, rebooten, instellen, rebooten en benchen. Je noteerd je gem. score, verwijderd die drivers weer (op correcte wijze!) en gaat door met de volgende etc..
Aan het eind weet je precies welke driverversie BIJ JOU de hoogste score opleverd. >:)

Er zit namelijk een (vrij) groot verschil in en aangezien het op elke pc weer anders is, is dit (zover ik weet) de beste manier op uit te zoeken wat de beste driver/systeem combinatie is.

Ik hoop dat je/jullie hier wat aan hebben, of slaap ik weer te weinig en brabbel ik maar wat.. :z
ah daar ben ik erg benieuwd naar, want met mijn P4/GF4Ti4400 combi haal ik (1280x1024) een score van tegen de 9000 dacht ik... dat vond ik wat laag, maar wat jij in je edit zegt zou daar wel eens de oorzaak van kunnen zijn...

Maar... iedereen draait die test toch altijd op de 3dmark standaard settings (1024x768 meen ik) :?

Hoi

• BlackShadow
  • Laatst online: 18:37
ik heb hetzelfde probleem met van moederbord te veranderen.
Ik ben van een gigabyte 7vaxp naar een asus a7v8x gegaan.
verschil: 1000punten 3d mark
ik heb ook zeker alle tweaks uitgevoerd...

• BlackShadow
BlackShadow schreef op 06 december 2002 @ 20:28:
ik heb hetzelfde probleem met van moederbord te veranderen.
Ik ben van een gigabyte 7vaxp naar een asus a7v8x gegaan.
verschil: 1000punten 3d mark
ik heb ook zeker alle tweaks uitgevoerd...
kan iemand tips geven aub?
mijn ti4200 is op dezelfde snelheden geclocked als op de gigabyte, alles staat hetzelfde, en toch is mijn score zoveel lager... :?

Verwijderd

Dit had ik ook.. Een nieuwe install van windows hielp bij mij wel. Vraag me niet waarom.. Snap er niks van.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 00:42 ]

• BlackShadow
Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 00:41:
Dit had ik ook.. Een nieuwe install van windows hielp bij mij wel. Vraag me niet waarom.. Snap er niks van.
ik heb al 2x een nieuwe installatie gedaan, geen verschil.
ik zoek even mijn compare linkjes van 3d mark en pc mark misschien kan iemand zien welke hardware onder het niveau ligt...

http://service.madonion.com/compare?2k1=5067421 (gigabyte kt40 mobo)
http://service.madonion.com/compare?2k1=5216584 (ASUS ky400 mobo)
de fsb op ht gigabyte mobo stond standaard iets hoger, en 3d mark geeft 133 weer maar eigelijk was het 136.

pc mark: http://service.madonion.com/compare?pcm=901408
deze heb ik spijtig genoeg niet gedaan met de gigabyte.
in dit project krijg ik wel vreemde informatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Mobo Manufacturer   
Mobo Model   
AGP Rates (Current/Available) N/A / N/A 

CPU Missing CPU 1950 MHz 
FSB 0 MHz 
Memory 256 MB

hij herkent du blijkbaar niks... :?
scores: CPU 5672 Mem 3337 HDD 1004

[ Voor 47% gewijzigd door BlackShadow op 08-12-2002 12:13 ]

Verwijderd

nee . dit heeft niks met windows te maken . ik heb eens gehad dat ik met een amd 1000mhz met gf4ti4200 70003dmarks kreeg en nadat ik hem had ge upgrade naar een 1800+ mijn scoore nauwelijks hoger was. 3d mark is niet betrouwbaar . er zijn wel betere benchmark programma's .

Verwijderd

oja . zeze scoores had ik met de 40.72 en met de windows gf drivers kreeg ik 90003dmarks

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
als ik met m'n gfti4200 ga oc-en naar 300/600 komen mijn scores ook lager uit. Maar dan wel met dezelfde proc.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• -Moondust-
  • Laatst online: 11-08 23:15
Ja hallo, je resolutie lager zetten en dan blij gaat zitten wezen met een hogere score in 3D Mark??? NATUURLIJK wordt je score hoger, er worden namelijk bij een lagere resolutie meer frames per seconde uitgepoept. Ik denk dat je jezelf blij hebt gemaakt met een dode mus, Janneman1979. hate burst your bubbles, but....

Verwijderd

-Moondust- schreef op 08 december 2002 @ 18:43:
Ja hallo, je resolutie lager zetten en dan blij gaat zitten wezen met een hogere score in 3D Mark??? NATUURLIJK wordt je score hoger, er worden namelijk bij een lagere resolutie meer frames per seconde uitgepoept. Ik denk dat je jezelf blij hebt gemaakt met een dode mus, Janneman1979. hate burst your bubbles, but....
Uhhh, ik zou zeggen kijk eens naar het score verschil bij de verschillende resoluties...... Het verschil is wel erg groot en komt volgens mij niet alleen maar door de reden die jij noemt.

• noltha
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Op Asus moederborden heb je een jumper die je athlon/palomino kan laten kiezen.

Heeft met de detection /id te maken (maar misschien ook met aansturing voltage's etc)

Misschien heb je ook zoiets op je MB?

Verder zou het de koeler kunnen zijn? Check je temps even.

Monteer anders even opnieuw je koelblok! (ik hoop wel dat je een koper blok heb of i.i.g. koperen raakvlak)

Suc6

[ Voor 1% gewijzigd door noltha op 09-12-2002 12:00 . Reden: smalle spellingfoutjes ;) ]

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

-Moondust- schreef op 08 december 2002 @ 18:43:
Lezen kan lastig zijn, ik weet het. Wat ik bedoel is dat er vaak appels met peren wordt vergeleken. De een roept 12000 punten en de ander vraagt zich af hoe dat kan met een simpler systeem...

trouwens, ben allerminst een blij mens. kwil die 12000 bij 1024res! :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 00:54 ]

Verwijderd

TURBULENCE, probeer de nVidia Omega 1.4072 drivers eens. Ik ging van 6527 -> 9400 !!!
Nog niet wat we willen, maar zeker een noemenswaardige verbetering dacht ik zo...

• BlackShadow
noltha schreef op 09 December 2002 @ 11:59:
Op Asus moederborden heb je een jumper die je athlon/palomino kan laten kiezen.

Heeft met de detection /id te maken (maar misschien ook met aansturing voltage's etc)

Misschien heb je ook zoiets op je MB?

Verder zou het de koeler kunnen zijn? Check je temps even.

Monteer anders even opnieuw je koelblok! (ik hoop wel dat je een koper blok heb of i.i.g. koperen raakvlak)

Suc6
ik heb een zalmand waaier, deze houdt mijn 2400+ op 41° idle, 45° stressed

• BlackShadow
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 03:41:
TURBULENCE, probeer de nVidia Omega 1.4072 drivers eens. Ik ging van 6527 -> 9400 !!!
Nog niet wat we willen, maar zeker een noemenswaardige verbetering dacht ik zo...
'kay, thx.
wil ik proberen maar via site is down... :)

Verwijderd

Misschien moet je eens op de Intel site rondsnuffelen... Probeer de Intel Application Accelerator en de Intel.inf eens te installeren. Misschien scheelt het wat.

• BlackShadow
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 19:45:
Misschien moet je eens op de Intel site rondsnuffelen... Probeer de Intel Application Accelerator en de Intel.inf eens te installeren. Misschien scheelt het wat.
ik heb AMD athlon XP 2400+, no intel
of bedoel je iets anders?

• PhatFish
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar heb je misschien niet je CPU core een klein beetje beschadigd? Toen ik nog op een Duron zat kreeg ik bijv. vreemde strepen in beeld als er te veel explosies en derglijke vertoond werden. Dat was pas nadat er een klein stukje core was afgebroken.

...

• BlackShadow
PhatFish schreef op 10 December 2002 @ 20:30:
Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar heb je misschien niet je CPU core een klein beetje beschadigd? Toen ik nog op een Duron zat kreeg ik bijv. vreemde strepen in beeld als er te veel explosies en derglijke vertoond werden. Dat was pas nadat er een klein stukje core was afgebroken.
welk onderdeel zou er dan minder moeten zijn in 3d mark??

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 22:31
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 14:46:
nu weet ik niet hoe het met de temp is van mn mem, maar mn cpu is goed gekoeld, zit een Zalmann CNPU600cu op. wordt stressed iets van 63 ofzo..
Ik heb bij mijn amdxp het idee dat ie zodra boven de 50 graden komt minder goed begon te werken, zowel in windows als in 3d dingen. Ik vind 63 graden nogal hoog en hoe koeler hoe beter uiteraard.

Verwijderd

nen benchmark van 8800???
amaai daar kan ik alleen van dromen
zit met redelijk snel systeem maar benchen gaan allemaal naar de lage kant ze. ik denk dat die uwe cpu niet echt volledig gebruiken(denk ik)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
GambitRS schreef op 30 November 2002 @ 17:16:
kijk anders of je videokaart wel goed in het slot zit. En anders kun je proberen die langzamere proc erop te zetten en kijken of je dan nog steeds je oude 3dmark score krijgt of dat die nu ook lager is. Misschien heb je namelijk je videokaart een beetje gemold toen je de nieuwe proc erop hebt gezet. Bijvoorbeeld omdat je misschien vergeten bent om jezelf te ontladen dmv bijvoorbeeld de verwarming aan te raken.
en ik las over een videokaart kapot,

voor de duidelijk heid, als je videokaart niet goed in het slot zit, of als ie echt fysiek stuk is, dan had je waarschijnlijk geeneens een beeld gekregen!

• BlackShadow
dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door BlackShadow op 12-12-2002 13:41 ]

• BlackShadow
Met de nieuwste drivers (via) voor de kt400 mobo's geen verbetering.
Wie kan me zeggen welke score in 3dmark duidt op een proc probleem of gpu probleem?

[ Voor 28% gewijzigd door BlackShadow op 12-12-2002 13:40 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Misschien nog een id hoor, maar volgens mij werkt het cache geheugen van die cpu niet goed of het staat uit in de bios, ik zag net in een reply dat 3dmark em als een duron zag.

Ik zou eens met sisoft sandra kijken hoeveel cache er op je cpu zit, misschien is amd wel wat vergeten ofzo.

edit:
uit je pcmark resultaten:
CPU AMD Duron(tm) Processor 2010 MHz
Lijkt erop dat het cache niet functioneert.

[ Voor 19% gewijzigd door bobo1on1 op 13-12-2002 13:17 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

YES!!! Heb vannacht me pc moeten formatteren. Denk doe dat maar meteen goed. Drivers op de juiste manier en volgorde geinstaleerd. Na dat alles afgerond te hebben 3dmark2001se drop gezet, antialiasing e.d. uitgezet, gebenched en wat denk je... 10553puntjes !!!! >:)

Was zo blij..

Dit is dus een gouden tip!!! Voor degenen die dit al geprobeert hebben: alles in de juiste volgorde gedaan? (dit staat een aantal posts terug dacht ik)

Hoe dan ook, ik in me nopjes! Nu nog oc'en... })

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 20:37:
YES!!! Heb vannacht me pc moeten formatteren. Denk doe dat maar meteen goed. Drivers op de juiste manier en volgorde geinstaleerd. Na dat alles afgerond te hebben 3dmark2001se drop gezet, antialiasing e.d. uitgezet, gebenched en wat denk je... 10553puntjes !!!! >:)
[edit]
standaard instellingen
[edit/]

Was zo blij..

Dit is dus een gouden tip!!! Voor degenen die dit al geprobeert hebben: alles in de juiste volgorde gedaan? (dit staat een aantal posts terug dacht ik)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:20

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 20:37:

Was zo blij..

Jij moet met gemak de 11k kunnen halen, maargoed je maakt vooruitgang ;)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
Zeg Janneman,gefeliciteerd na zo'n zoektocht,om wanhopig te worden zeg!!
MAAR:<Drivers op de juiste manier en volgorde geinstaleerd> kan je dit een beetje uitleggen,kan nog wel een postje bij,denk ik.
Wil ook die kaart halen,kom ik op dezelfde probs als jij,
dus juiste manier en volgorde

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

Verwijderd

Allereerst sorry voor de dubbelpost: zat bij iemand anders achter de pc en klikte per ongeluk op 'quote' ipv 'edit'. |:(

Hoe dan ook, dit beh ik gedaan:
-Nadat windows voor de laatste keer rebootte, heb ik een windows update gedaan en nogmaals gereboot.

-Dit blijven doen totdat er HELEMAAL geen udpates meer zijn. :O

-Na laatste reboot VIA USB Filter Patch geinstaleerd (zo te googlen) en nog maar 's gereboot . :z

-Omega drivers uitgapakt en geinstaleerd (zie bijgeleverde readme!):
meuktracker: nVidia Omega 1.4072

-Jawel, gereboot! :Z

-3DMark2001se geinstaleerd, gereboot en gebenched, en toen was ik verbaasd... :?

[edit]
btw, de nvidia tab is nu in 't nederlands. heel irritant als je al jaren engelse setuo gewend bent :(
Kan dit niet naar engels 'geswitched' worden zonder opnieuw de drivers te moeten instaleren?
[edit\]

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 00:36 ]

Pagina: 1