pafiledb en permissions

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:19
Deze vraag heb ik al in het support forum van PHPArena gepost maar daar krijg ik geen antwoord dus hoop ik dat hier de vraag mischien beantwoord kan worden.

Ik draai het download system script PaFileDB van PHPArena. Werkt perfect en ik ben er tevreden mee. Echter kwam ik er gister achter dat de directory waar het script in geplaatst is, bekijkbaar is in de browser. Dit komt omdat er geen index.* inzit.

Het is dus nu mogelijk voor iedereen om zomaar files uit die directory te kopieren naar de harde schijf. Er zit wat gevoelige informatie tussen en dus moet dat veranderd worden.

Echter, als ik de directory CHMOD, heeft het script daar dan geen last van en de mensen die dat script benaderen, hebben die daar last van? De directory zelf moet dus zo geCHMOD worden dat er in kijken niet mogelijk is maar het gebruik van het script moet wel mogelijk zijn.

En naar wat zou ik die directory moeten modden? Hij staat nu op 755 gemod.

Verwijderd

Waarom maak je niet gewoon 'n simpele index.html aan dan?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:19
En wat moet die dan doen?

Verwijderd

Als het op een Linux machine draait kan je volgens mij ook gewoon directory listing uitzetten.
Als je er een index.html in zet, dan geeft de webserver geen dir-structuur meer.

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
met .htaccess kan je het ook uitschakelen:

http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess11.shtml