Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik zit met het volgende probleem:
Ik wil graag internetten met mn laptop dmv een mobiele telefoon ( Nokia 6150 ). Ik wil verbinding maken met de telefoon dmv irDA (infrarood ;) :p). Op de laptop draait windows XP prof. Nokia Data Suite 3.0 is geinstalleerd alleen tijdens de installatie kan ik alleen kiezen voor een verbinding dmv de COM poorten
Ik heb reeds gezocht alleen heb ik dit topíc gevonden:

6150 als modem?

en daar werden we niet veel nieuws wijzer ...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 20:15 ]

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:54

IvoB

Prutst er rustig op los

download vanaf de nokia site de modemsetup for Nokia 6510 + de PC suite 4.81. Data suite 3.0 werkt alleen met de 51/61XX toestellen.

Verwijderd

Topicstarter
maar eh begrijp me goed, de telefoon is een 6150 en k weet niet of die modemsetup daarbij werkt of denk/weet je het wel ?

Anyweg ik ben t nu t proberen en als het niet werkt meld ik het wel ..

btw wtf is Mobile Phone Tools voor programma ? Kan dat een programma yijn van compaq of HP want dat moest ik downen volgens de helpdesk ( laptop = Compaq Evo N800v ) en waar kan ik dat vinden want heb van de helpdesk alleen de Update :(

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 21:37 ]

• JackRyan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11 15:38
De Nokia 6150 maakt niet gebruik van het Irda-protocol, maar van een oudere infrarood-techniek. Welke weet ik niet precies. Maar de combinatie die je nu hebt gaat niet werken, helaas.
Je zult dus een datakabel moeten kopen. In combinatie met Nokia Data Suite kun je wel verbinding maken met internet via je 6150.

Verwijderd

Topicstarter
kijk dit was het antwoord waar ik op zat te wachten ;)

thnx JackRyan

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

In dat andere topic stond ook een goede uitleg, misschien overheen gelezen?
Korakal schreef op 24 juli 2002 @ 00:32:
De 6150 heeft een softwaremodem, in tegenstelling tot eerdergenoemde andere Nokia's (6210, 6510, 8210 enz) die een hardwaremodem hebben.

Voor de 6150 kom je er niet met een INF'je; je hebt de Datasuite nodig. Dit om het softwaremodem te kunnen gebruiken. Dit 'emuleert' als het ware een modem op je computer.

De Phonesuite die voor de andere toestellen ter download wordt aangeboden stuurt alleen het in de toestellen ingebouwde hardwaremodem aan. Op de computer hoeft dus eigenlijk weinig te gebeuren.

Dit verklaart ook waarom je met geen van de pakketten die niet speciaal voor de 6150 zijn succes zult hebben.

De Datasuite wordt niet als download aangeboden, aangezien het gewoon geld kost. Het enige wat je soms tegenkomt is een update voor een bestaande datasuite.

Let even op dat de 6150 ook geen IrDA protocol voor de infrarood poort heeft, maar een 'gewoon' infrarood protocol (hoe het heet... kweenie :?).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1