Oud Aldi pc modem... welke was het ook alweer

Pagina: 1
Acties:

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:28

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ik heb vorig jaar bij een kennis eens mijn oude modem voor zijn modem ingeruild, omdat zijn modem niet onder win2k werkte.

Nou wil ik dat modem in een win98 bak schroeven, maar ik kan mij niet meer herinneren welk type modem het was. Van het opschrift word ik ook niet veel wijzer.

Het modem kwam uit een 500 Mhz Aldi pc van een paar jaar terug. Werkte alleen onder win95/98.
Het opschrift is '1456H-PCI REV 1.4'. De chipset is een Rockwell RS56/SP-PCI R6793-11.

Ik heb het hele verhaal al in google en driverguide ingetypt, maar daar kan ik dit specifieke type niet vinden. Het lijkt een dynalink, maar ik kan me iets van herinneren dat er HCF ofzo als naam in windows werd weergegeven...

Kern van het verhaal: ik moet een win98 driver hebben. Wie helpt?

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:05
ding wordt door win98 standaard ondersteund, maar niet herkend. gewoon niieuwe hardware toevoegen, niet laten detecteren, maar zeggen dat er een modem is. hij zal hem vinden en de standaard win98 drivers gebruiken, die gewoon netjes werken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bockelaar op 30-11-2002 16:42 . Reden: ff bold gemaakt.. :P ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Bockelaar schreef op 30 november 2002 @ 16:37:
ding wordt door win98 standaard ondersteund, maar niet herkend. gewoon niieuwe hardware toevoegen, niet laten detecteren, maar zeggen dat er een modem is. hij zal hem vinden en de standaard win98 drivers gebruiken, die gewoon netjes werken :)
maar dan gewoon 'standaardmodem' laten kiezen bedoel je? of een driver voor dat model? want ik weet het model niet...

Verwijderd

gewoon standaardmodem

Verwijderd

mocht het nog niet werken, bijna alle drivers van aldi pc onderdelen staan op www.lifetec.be. die is veel beter dan de nederlandse site

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35
Kijk eens bij Dynalink, dat modelnummer is gewoon een dynalink met een medion stickertje erop.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Dynalink had niks op z'n pagina staan. Ook de tip voor 'standaardmodem' werkte niet; zelfs specifiek enkele rockwell modellen selecteren met de standaard windowsdrivers ging niet goed.

Ik heb het uiteindelijk opgelost door 'm de drivercd van een ander rockwell modem (cd 'Supervoice') te voeren. Hier werd 'ie herkend als PCI Rockwell Enumerator.
Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 21:52:
mocht het nog niet werken, bijna alle drivers van aldi pc onderdelen staan op www.lifetec.be. die is veel beter dan de nederlandse site
Deze had ik eerder moeten zien, daar staat inderdaad precies die pc op. Handig voor in de toekomst, thx!

[ Voor 37% gewijzigd door Korakal op 01-12-2002 01:05 ]

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
In m'n Aldi Pentium II 266 zat een HSP modem :r

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
psmeets schreef op 01 december 2002 @ 01:07:
hmmm die benaming komt mij erg bekend voor.... misschien dat 'ie zo ooit geinstalleerd was (datgene wat ik in mijn openingspost als 'HCF' ofzo zei).

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

drivers van E-tech ?(rockwell = hardware modem)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 14:18

lordsnow

I know nothing

In de PIII-500 PC zat een US Robotics Avenger. Drivers vindt je hier: http://www.medion.de

klikken op:

Service Pool -> Trieber & Updates -> Treiber -> Modems -> US Robotics

[ Voor 64% gewijzigd door lordsnow op 01-12-2002 07:19 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 14:18

lordsnow

I know nothing

psmeets schreef op 01 December 2002 @ 01:07:
Waarschijnlijk nog een FIF PC?

• yogy