AV-spul aansluiten op versterken

Pagina: 1
Acties:

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 14:14
Hey,

Ik zit dus al een ganse dag te klooien om al mijn AV-spul op mijn DD-versterker te krijgen.

Ik heb dus geen idee hoe ik alles er het beste kan ophangen! :?

De versterker (receiver eigenlijk, maar ja) is een Thomson DPL550HT.
Er moet het volgende opkomen:
DVD-speler
Video
PC via S-Video
Siemens C-Box ( :P ) via Composite

en het beeld moet dan naar men TV gestuurd worden.

Probleem is dat als ik men PC via S-Video (Sat aansluiting) aansluit hij het beeld niet naar de TV stuurt. Als ik mijn camcorder als test (via Composite op Sat aansluiting) aansluit, toont hij wel het beeld.

Kan iemand zeggen hoe ik het beste alles aansluit?

Hier is't aansluitschemaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.fire69.net/upload/receiver/receiver.jpg

edit:

Fuck, kan een modje die typo in de titel effe aanpassen!?

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 30-11-2002 16:27 . Reden: typo ]

• On Parole
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-07 16:20
Ik heb hier een Harman Kardon AVR2000 en hier staat in de handleiding (vrij vertaald):

Net als alle normale AV apparatuur zet de AVR2000 geen composiet signaal om naar video en omgekeerd. Wanneer deze beide bronnen worden gebruikt moeten deze beide met de TV worden verbonden en dient de juiste bron op de TV te worden geselcteerd.

Waarschijnlijk is dat in jouw geval ook zo.

• Fire69
OK, dat begrijp ik wel maar als ik van het Sat-gedeelte de audio op de cinch steek en de video op de S-Video, krijg ik dus geen beeld via scart naar TV. Als ik de camera op de composite hang, lukt dit wel.

Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

• Fire69
*kick*

Heb nu ook ontdekt dat hij het geluid van mijn tv via de scart naar de receiver stuurt.
Kan dat het probleem zijn, dat hij de scart als ingang ziet op de receiver ipv als uitgang? :?
(maar dan zou hij het beeld van de camcorder ook niet mogen tonen toch?)

Verwijderd

Hmm.. ik dacht dat Scart zowel bedrading had voor inwaards als uitwaards, maar kan zijn dat ik dit fout heb..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 21:15:
Hmm.. ik dacht dat Scart zowel bedrading had voor inwaards als uitwaards, maar kan zijn dat ik dit fout heb..
niet altijd, meestal zijn scart aansluitingen in OF uit

• Fire69
Bij mij is het dus in EN uit, maar blijkbaar is het afhankelijk van wat is er aanhang, of hoe het is aangesloten of zo?

S-Video-in op de receiver stuurt hij niet door naar de TV via Scart, maar de Composite-in wel?

Kan iemand het schema eens bekijken om te zien of die S-video van DVD of Sat wel een ingang is en of dit dan via Scart naar de Tv zou moeten gaan?
Pagina: 1