BIOS voor onbekend mobo (compaq) gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Dag allen,

Ik heb een probleem.
Ik heb heel goed gesearcht met google maar ik kom er niet uit. Ik zal het even uitleggen:

Ik wil de BIOS van mijn comp gaan flashen. Deze comp is een Compaq presario 5000.
Nu is het probleem een beetje dat ik niet heel zeker weet wat voor MB ik heb, maar in de specs staat een 'uWave'.
Om je BIOS te flashen ga je naar de site van je MB. Maar ik kan geen enkele site vinden van 'uWave'.

Bij mijn andere computer was hte simpel, dat was een elitegroup MB dus kon ik de bios flash gewoon op http://www.ecsusa.com/ vinden.

Wie weet hoe ik het geschikte bios-tooltje kan vinden voor mijn MB?

Verwijderd

Kijk eens met sisoft..die weet precies wat voor Mobo je heb.. :)

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
Staat er op je mobo zelf dan geen merk + type :?

Verwijderd

Hier je model invullen. Als je lef hebt kan je ook een FIC AZ31 bios proberen, het schijnt zo'n bordje te zijn (maak wel een backup van je bios om 'm bijvoorbeeld door flashbios.org terug te laten flashen/zelf te hotflashen).

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De support site van Compaq al geprobeerd?
En waarom wil je je bios flashen?

[ Voor 66% gewijzigd door Zer0 op 30-11-2002 19:03 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Bernaar
Zer0 schreef op 30 november 2002 @ 19:00:
De support site van Compaq al geprobeerd?
En waarom wil je je bios flashen?
De support site van compaq heb ik het eerst geprobeerd. Maar ze geven totaal geen BIOS ondersteuning.
Ik heb hier: http://h71025.www7.hp.com/support/home/index.asp?pid=-1
al alles afgegaan maar je vindt niks, op een paar drivers na. (Ook niet als je de support van mijn type presario bezoekt)

Ik wil mijn bios flashen omdat deze misschien conflict geeft met mijn videokaart.

• Bernaar
Gonarch schreef op 30 november 2002 @ 17:30:
Staat er op je mobo zelf dan geen merk + type :?
uWave staat er heel groot op. Maar wie heeft de site van deze fabrikant? Niemand :'(

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:15

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 16:30:
Kijk eens met sisoft..die weet precies wat voor Mobo je heb.. :)
Als je dit had gelezen was je al wat verder geweest....

Daarnaast kun je ook tijdens de Post van je PC kijken... Daar staan meestal boven- en onderaan je scherm een hele reeks getallen. Een search met die getallen op Google kom je ook een heel eind mee......

Succes....

• Bernaar
Croga schreef op 30 November 2002 @ 21:36:
[...]

Als je dit had gelezen was je al wat verder geweest....

Daarnaast kun je ook tijdens de Post van je PC kijken... Daar staan meestal boven- en onderaan je scherm een hele reeks getallen. Een search met die getallen op Google kom je ook een heel eind mee......

Succes....
SiSoftSandra had ik allang gekeken > Manufactured by: Compaq
Die getallen staan OOK in Sisoft Sandra en ik heb met al die getallen en serienummers eerst heel google afgezocht!

Bij de post van Radek van 'het schijnt zo'n bordje te zijn' merk je al dat het niet zo eenvoudig ligt bij mijn MB. Maar ik zal zeker even die FIC AZ31 proberen.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

http://www.shopping.hp.co...compaq_presario&aoid=1432 heb je al op die site gekeken? Klik op drivers&downloads. Daar kun je je type pc ingeven en link je door naar een andere pagina, waar je categoriëen ziet.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Bernaar
aard schreef op 30 november 2002 @ 21:57:
http://www.shopping.hp.co...compaq_presario&aoid=1432 heb je al op die site gekeken? Klik op drivers&downloads. Daar kun je je type pc ingeven en link je door naar een andere pagina, waar je categoriëen ziet.
Daar heb ik zeker al gekeken. Geloof me, ik heb die hele pagina uitgeplozen. De enige support dat ze geven zijn een paar drivers voor geluidskaart etc. Maar niks voor BIOS.

• Bernaar
Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 17:35:
Hier je model invullen. Als je lef hebt kan je ook een FIC AZ31 bios proberen, het schijnt zo'n bordje te zijn (maak wel een backup van je bios om 'm bijvoorbeeld door flashbios.org terug te laten flashen/zelf te hotflashen).
Ok ik heb die FIC AZ31 geprobeerd maar mijn BIOS herkend m niet. Dat is m dus ook niet. :(

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 20:27

Spais

The Spais Melange

Er staat meestal ook een typeaanduidding ergens tussen je pci sloten.. Dat werkt vaak ook wel in google.. Gisteren nog gedaan met een wazig biostar (bleek achteraf) bordje.. In 5 sec. gevonden :)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik kan hem toch echt vinden bij compaq hoor; kijk maar op de driver pagina onder Rompaq/Bios & Firmware ....

[edit]
Ik zal het je zelfs heel makkelijk maken, dit is de link:
http://web14.compaq.com/f...=4&Os=0&SoftwareVer=12093

Overigens werken BIOS-updates bij Compaq redelijk simpel;
1) download het bestand
2) doe een lege flop in je floppydrive
3) run het bestand
4) start opnieuw op met de zojuist gemaakte flop

[ Voor 63% gewijzigd door Chemist op 02-12-2002 13:42 ]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

je heb weldegelijk de FIC AZ31 in bezit, probleem is dat de bios niet :( te flashen is,ik denk dat het bios protected is....als mensen hier een oplossing voor hebben wil ik dit ook graag weten aangezien ik ook zo`n mobo`tje heb :+

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

Heb je de flash protectie (bios guardian?) in het bios uitgezet? Zo ja:

Een bios is altijd wel te flashen, ook met een verkeerde versie. Het zou kunnen dat het moederbord alleen gebaseerd is op een AZ31 of een totaal ander moederbord is, in dat geval werkt het waarschijnlijk niet meer na de flash.
Als je bereid bent dat risico te lopen zou je het programma uniflash kunnen proberen, lees wel wat docomentatie zodat je weet waar je mee bezig bent. Mocht het moederbord niet meer werken dan zal je of veel moeite moeten doen of kosten moeten maken om het weer werkend te krijgen (hotflashen/flashbios.org). Maak iig een back-up, het is de enige manier om een bios waarvan je zeker weet dat het werkt in handen te krijgen.

• Chemist
Sideburnn schreef op 02 December 2002 @ 14:40:
je heb weldegelijk de FIC AZ31 in bezit, probleem is dat de bios niet :( te flashen is,ik denk dat het bios protected is....als mensen hier een oplossing voor hebben wil ik dit ook graag weten aangezien ik ook zo`n mobo`tje heb :+
Copaq heeft een eigen BIOS die (kennelijk) niet te overschrijven is met een standaard BIOS. Je moet dus óf de Rompaq van Compaq gebruiken (zie 2 posts hierboven) óf je moet een BIOS flasher gebruiken die geen controles uitvoert (bestaat wel, is alleen tricky...)

• Bernaar
Ah bedankt voor de link. De rede dat ik niks vond toen ik ging kijken op de compaq site was, omdat je daar de optie 'auto-detect' hebt. De website gaat dan in je computer kijken welk type presario je hebt en welke windows en kijkt aan de hand daarvan of er nog update zijn.
Die ROM/BIOS update was echter niet 'speciaal' voor XP dus stond deze er niet tussen.
Alleen wanneer ik appart mijn presario 5000, VW model selecteerde gaf hij deze biosflash weer.
Toch bedankt, BIOS is nu geflasht.

Maar helaas blijft mijn armzalige biosje gelockt :'( Ik wil zo graag de FBS opschroeven en zelf wat klooien in de BIOS. Dat gaat nog steeds niet... ;(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het was dus toch wel gewoon op de Compaq site te vinden :/

Overigens, had je de BIOS geflasht met in je achterhoofd dat je dan kon overklokken :?

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 03-12-2002 11:46 ]

• Chemist
In dat geval zal je idd een 'normale' BIOS er in moeten zetten met een flasher die geen controles uitvoert. Let op: hierbij is er een groot risico dat je daarna helemaal niks meer met je PC kan doen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Compaq's vallen praktisch niet over te klokken.
je zou misschien met een stukje software (CPUFSB?) kunnen proberen om via windows de FSB op te schroeven.

btw, als er een AMD Cpu in zit kan je door de bruggen bovenop de proc de verbreken of te lijmen een andere multiplier instellen.
dit is een werk van hier tot aan tokio, en kan heel makkelijk fout gaan. (is ook kut met terugklokken)

edit: chemist, compaq maakt zelf de mobo's, en ik denk niet dat er een bios is die compatible zou zijn met zo'n plank.
btw, er zijn geen software tooltjes die geen check uitvoeren dus dan zou je de bioschip moeten programmeren met zo'n speciaal station.
maar dan zou je de hele chip van het mobo af moeten solderen.
(is iig bij al mijn compaqs vastgesoldeerd)

[ Voor 33% gewijzigd door McKaamos op 03-12-2002 12:29 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Chemist
FireWurX schreef op 03 December 2002 @ 12:24:
edit: chemist, compaq maakt zelf de mobo's, en ik denk niet dat er een bios is die compatible zou zijn met zo'n plank.
Compaq maakt al een hele tijd gebruik van OEM-mobo's waar ze een eigen BIOS oprammen. Ik weet niet precies sinds wanneer, maar vrijwel de hele presario serie heeft al geen 'eigen baksels' meer.
FireWurX schreef op 03 December 2002 @ 12:24:
btw, er zijn geen software tooltjes die geen check uitvoeren dus dan zou je de bioschip moeten programmeren met zo'n speciaal station.
Nou, ik kan zo snel geen link vinden, maar ik kan je verzekeren dat er gehackte versies van awdflash in omloop zijn die alles in een BIOS pompen wat je leuk vind, al gooi je er een platte textfile in, maakt niet uit.

• Bernaar
Dus als ik mijn FBS op 133mhz wil laten lopen en mijn CPU op wil krikken kan ik dus beter maar een nieuw moederbord kopen?

Videokaart conflict is trouwens opgelost :)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ik heb geprobeerd mijn BIOS te flashen op een compaq pressario 5060 maar nu start ie zlefs niet meer op :( :'( Ik zou als ik jouw was niet proberen je BIOS te flashen bij cpmpaq gaat dat standaard de mist in (net als alles wat je doet op zo'n systeem)

Iemand trouwens nog een idee om weer op te kunnen starten? Heb BIOS al geprobeerd te resetten dmv jumpers en batterij te verwijderen. Probleem is, fans en alles gaan draaien, harde schijf 'kraakt' effies en dan nix. Suggestions?

[ Voor 33% gewijzigd door Notna op 03-12-2002 16:09 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Bernaar
Notna schreef op 03 December 2002 @ 16:06:
ik heb geprobeerd mijn BIOS te flashen op een compaq pressario 5060 maar nu start ie zlefs niet meer op :( :'( Ik zou als ik jouw was niet proberen je BIOS te flashen bij cpmpaq gaat dat standaard de mist in (net als alles wat je doet op zo'n systeem)

Iemand trouwens nog een idee om weer op te kunnen starten? Heb BIOS al geprobeerd te resetten dmv jumpers en batterij te verwijderen. Probleem is, fans en alles gaan draaien, harde schijf 'kraakt' effies en dan nix. Suggestions?
Ik heb mijn BIOS al geflashed met de rompaq van compaq. Dat was wel succesvol hoor. Flashen met een andere BIOS ga ik niet riskeren.
Dus misschien kan je proberen om die rompaq van compaq erop te zetten?
Pagina: 1