Toon posts:

Kan geen mail verzenden met meer dan 150 tekens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkje :) met Sygate Home Network, Sygate Personal Firewall en verder op alle pc's outlook express 6.

Bij het verzenden van 'lange' mails (meer dan ongeveer 150 tekens) krijg ik na enige tijd wachten bij het verzenden deze error:

Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity.

Op de server gaat het verzenden wel goed. Hoe dit op te lossen?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
het lijkt alsof je firewall te strak staat, als je em uit zet, doet ie et dan wel :?

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten erbij te zetten idd: ook als de firewall uit staat heb ik dit

Verwijderd

Zet op je clients de MaxMTU eens lager.
Bij soortgelijke problemen bij sharen ADSL gebruik ik 1372 als MaxMTU
Zoek ff op google waar je dat in de registry moet zetten

Verwijderd

Topicstarter
Heb en in SHN en in het register van WinNT4 alle MTU Sizes op 1372 gezet, dit is inderdaad de maximale paket lengte van mijn provider. Maar tevergeefs....

Verwijderd

Topicstarter
In SHN wordt 1 van mijn netwerk kaarten met een verkeerde naam aangegeven: als een novell 2000 adapter, maar dit is een realtek 8029. Het IP Adres wat wordt weergegevens is wel de goeie. In windows staat die kaart wel goed, en hij is ook goed geinstalleerd en werkt verder prima.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het. De oplossing: DWORD waarde toevoegen in het register (van de client computers) bij het tcp/ip protocol. Deze waarde bestond nog niet. hup, op 1372 en vliegen met die hap. Bedankt!

Ik had me ten eerste gefocust op de server, omdat het eerst wel gewerkt heeft. Opeens werkte het niet meer. Het blijft dus raar :)
Pagina: 1