Toon posts:

Computer gaat uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is de situatie: onlangs is de PC van mijn vader kapotgegaan, de voeding was doorgebrand (hoe, wat waar en waarom weet ik niet). Goed, hij brengt de PC weg en laat hem repareren. Aldaar wordt een nieuwe kast om de PC heengebouwd, met nieuwe voeding, 250 watt.

Ik had hem aangesloten, zette hem aan, maar zomaar opeens out of the blue ging hij uit. Ik nog een keer proberen of ik hem aan kon krijgen --> niks. Toen heb ik de pc een paar uur laten staan, en toen kon hij wonderwel wèl aan. Die keer echter hield hij er ook zomaar mee op.

Mijn eerste ingeving was: de voeding voldoet niet. Maar dat kon eigenlijk niet, want de PC had al jarenlang op 250 watt gewerkt, en toen zat er nog heel wat meer hardware op (netwerkkaart, TNT2 m64, losse geluidskaart).

Nou heb ik even navraag gedaan bij vrienden, en een daarvan suggereerde dat het moederbord het probleem wel eens kon zijn (kapot dus). Kan iemand dat bevestigen? En als dat NIET het geval is, wat zou dan het geval kunnen zijn?

Specs zijn PIII 450, 192 mB RAM, onboard videokaart, onboard geluidskaart, 40x CD-rom, Intel 440BX moederbord. Er zat helemaal niks op de PCI sloten geprikt.

De FAQ heeft trouwens ook geen duidelijk antwoord opgeleverd.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Haal alles er eens uit, en kijk dan wat er gebeurd, (draait je CPU koeler :?) (als die et doet en die zit via MOBO, danst mobo niet stuk :)

en zoek hier ook ff naar, er zijn al verschillende topics over geweest

maar suc 6i idd :)

Verwijderd

Topicstarter
AMD_er schreef op 30 November 2002 @ 16:15:
Haal alles er eens uit, en kijk dan wat er gebeurd, (draait je CPU koeler :?) (als die et doet en die zit via MOBO, danst mobo niet stuk :)

en zoek hier ook ff naar, er zijn al verschillende topics over geweest

maar suc 6i idd :)
Sja, zoeken, ik weet het, maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee welke trefwoorden ik hierbij moet gebruiken.

Processorkoeling...ik weet niet of die het doet, en of die via het mobo gaat.

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Als er problemen waren met de voeding kan t best dat het moederbord redelijk wat spanning te verduren heeft gehad, en ergo dus ook kaput kan zijn gegaan.

(+ Dat bij doorbranding je nog es een hitte probleem krijgt idd, wat ook evt effect zou kunnen hebben gehad @ mobo).

[ Voor 29% gewijzigd door Nefiorim op 30-11-2002 16:22 ]

XBO: Michaël#3318

• Ocelot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08-2011

Ocelot

What The Frag?

Ik had een dergelijk probleem.....

Stroom valt zomaar weg?

System Specs