ik heb dit scripje van een kleine zoekmachine:
de query
alles werkt, behalve dat wanneer mensen "Geen voorkeur" kiezen ze meteen deze error krijgen:
php ziet de variable niet. Nu is mijn vraag, is er een teken waar mysql niet op let, maar waarbij php wel gewoon de $q_soort onthoudt
dit is natuurlijk wel een beetje vals spelen, als iemand een andere oplossing heeft graag
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| if ($soort == "Geen voorkeur") { //nix te doen $q_soort = ""; } if ($soort == "Locomotief") { //loc $q_soort = "AND catalogus.type_id = 1"; } if ($soort == "Wagon") { //wagon $q_soort = "AND catalogus.type_id = 2"; } if ($soort == "Overig") { //overig $q_soort = "AND catalogus.type_id = 3"; } |
de query
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $query = " select * from catalogus, type_catalogus, merk_catalogus WHERE catalogus.merk_id=merk_catalogus.merk_id AND catalogus.type_id=type_catalogus.type_id $q_art_nr $q_int_expr $q_soort "; $result = mysql_query ($query) or die (mysql_error()); |
alles werkt, behalve dat wanneer mensen "Geen voorkeur" kiezen ze meteen deze error krijgen:
en dat is niet netjes.Notice: Undefined variable: q_soort in c:\program files\apache group\apache\htdocs\peter\final_1\pages800\zoek_adv.php on line 93
php ziet de variable niet. Nu is mijn vraag, is er een teken waar mysql niet op let, maar waarbij php wel gewoon de $q_soort onthoudt
dit is natuurlijk wel een beetje vals spelen, als iemand een andere oplossing heeft graag
rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!