Toon posts:

[XP] + mxstream = Lag in cs ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kheb sinds 2 dagen nieuwe winxp geinstalleerd...

nou heb ik mxstream precies ingesteld zoals op de site staat...

internet doet het.. ik gamen nou wat krijg ik lag stoten van 300 etc

maar de andere pc heeft hier helemaal geen last van alleen als ik ook ga gamen krijgt hij precies dezelfde lag ..

iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Welke pc is de server, aangezien er 2 pc's verbonden zijn met internet? Of is het internet via een router verdeeld? Hoe is het zaakje presies ingericht?

Zowiezo kan je nauwelijks met een standaard broadband connectie met meedere spelers tegelijk spelen (reken ongeveer 16kb/sec uptream per speler (=128kilobit) als je wel met meerdere spelers tegelijk wilt gamen moet je dus een upstream van minimaal 256kbit hebben en dat zit alleen bij de duurdere abbo's (www.cistron.nl bijvoorbeeld)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Verwijderd

Topicstarter
naja

kheb geen router maar voor winxp had ik w2k en ging alles goed dus

maar het ligt niet aan de pc's denk eerder aan xp .. omdat het voor xp altijd goed ging dus...
maja andere pc is via een crosslink

Verwijderd

Topicstarter
en mijn pc is server

Verwijderd

Topicstarter
FiRePaTH schreef op 30 November 2002 @ 16:14:

Zowiezo kan je nauwelijks met een standaard broadband connectie met meedere spelers tegelijk spelen (reken ongeveer 16kb/sec uptream per speler (=128kilobit) als je wel met meerdere spelers tegelijk wilt gamen moet je dus een upstream van minimaal 256kbit hebben en dat zit alleen bij de duurdere abbo's (www.cistron.nl bijvoorbeeld)
Maar kijk als de andere pc uit is heb ik nog steeds dezelfde lag dus daar ligt het ook niet aan

Verwijderd

Ik heb Wanadoo Cable Broadband Premium, die heeft dus ook 128 kbit/s uplink, en ik game perfect. Ik heb pings van 30 tot 50 ms. Redelijk dus. MXstream/ADSL connected by KPN heeft trouwens ook een 256 kbit/s uplink abonnement... :P
Alleen wat ik nu heb, ben ik hartstikke tevreden mee! 8)

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:44
Hier is al vaker topic over geweest, moet je ff zoeken trixie :) 1 oplossing is om je modem te tweaken (als je tenminste geen USB modem hebt) dat schijnt te helpen. Ik had het ook soms, maar na de tweak nie meer. Wat bij mij daarvoor wel werkte, was in CS eerst ff de console ingaan, daarna naar configuration-sound gaan en daar eax ff aan/uit vinken. Daarna was de lag weg? Je kan het proberen.

Ennuh JeffJuh wat heeft de topicstarter precies aan jou post?? :X

Verwijderd

Heh niks, maar wilde even laten weten dat uplink niets met lag te maken heeft als je met meerdere mensen CS speelt... Omdat jij zei dat 256 kbit een betere prestatie gaf... Is ook wel zo, maar met een normale 'Broadband'-verbinding kun je ook gewoon perfect gamen! >:)

Verwijderd

Ga maar es in cs naar console en typ in "net_graph 3" dan zie je rechtsonderin hoeveel er gebruikt wordt aan bandbreedte. Dat komt nooit boven de 6 kb/s down en 3kb/s up uit dus...waaar haal jij die 16kb/s upstream vandaan??

Verwijderd

Topicstarter
ej markkkKKKK :P ja's goed zal het proberen !

Verwijderd

Topicstarter
btw welke tweak ?

heb um al :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 17:38 ]

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 16:46:
Ga maar es in cs naar console en typ in "net_graph 3" dan zie je rechtsonderin hoeveel er gebruikt wordt aan bandbreedte. Dat komt nooit boven de 6 kb/s down en 3kb/s up uit dus...waaar haal jij die 16kb/s upstream vandaan??
Ik heb het bij andere games vandaan, niet van het stokoude cs-protocol waar je ook met een 33k6 modem nog op kunt gamen, maar over ingewikkelde games zoals Battlefield 1942. Probeer daar maar eens met 2 of 3 mensen via 1 128kbit (Chello.... :r) tegelijk te gamen. Dat schiet de ping echt boven de 200!

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

FiRePaTH schreef op 30 november 2002 @ 16:14:
Welke pc is de server, aangezien er 2 pc's verbonden zijn met internet? Of is het internet via een router verdeeld? Hoe is het zaakje presies ingericht?

volgens de netstat van counterstrike verbruikt dat ding maar 4kb/sec max, meestal 2kb/sec. Voordat je blaat eerst ff de feiten checken.

MechWarrior || Monsters Game

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

FiRePaTH schreef op 01 December 2002 @ 03:00:
[...]

Ik heb het bij andere games vandaan, niet van het stokoude cs-protocol waar je ook met een 33k6 modem nog op kunt gamen, maar over ingewikkelde games zoals Battlefield 1942. Probeer daar maar eens met 2 of 3 mensen via 1 128kbit (Chello.... :r) tegelijk te gamen. Dat schiet de ping echt boven de 200!
En de topicstarter heeft toch echt cs in de titel gezet of niet dan?

MechWarrior || Monsters Game

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 13:59

jep

GambitRS schreef op 01 december 2002 @ 03:15:
[...]

En de topicstarter heeft toch echt cs in de titel gezet of niet dan?
Gebruik te edit knop als je iets hebt toe te voegen.

Topicstarter; wat is de ping naar je gateway? :)
Pagina: 1