Toon posts:

verschil tussen kerk en god?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waar denken jullie aan bij God en bij de Kerk. welke verschillen roept dat bij jullie op ?
natuurlijk zoiets als

kerk --> gebouw
god --> een macht

Maar wat is jullie scheidingslijn tussen God en de Kekr ?

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

'Kerk' kan vele dingen betekenen: een gebouw, een religieuze instantie, een verzameling mensen met hetzelfde geloof, een geloof zelf, etcetera.

Maar in alle gevallen is 'kerk' iets heel anders dan 'god', want 'god' is een metafysische transcedente entiteit, en 'kerk' nooit. Het lijkt me dus dat er geen enkel misverstand kan zijn over de scheidslijn?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
aan een kerk kun je zien waar we in geloven
god is een verzinsel

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:14
Als je naar een kerk gaat geloof je meestal ook wel in een god, als je in een god gelooft hoef je nog niet te volgen in een kerk.

Geloven in god is voor iedereen weer anders, een kerk kan je gebruiken om dat geloof verder te verdiepen en inhoud te geven.

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
In een kerk poogt men God te aanbidden.

Verwijderd

Topicstarter
NAja ik zal maar gewoon eerlijk toegeven da het een opdracht is voor school.
De bedoeling is dat je een scheiding probeert aan te brengen tussen god en kerk. Ik vond dat al zoon vage opdracht, want god en kerk zijn (lijkt me) nu niet echt 2 begrippen die je snel door elkaar haalt ...

Verwijderd

Kerk is door de mensen gemaakt voor God. Kerk is een voor de joden een plaats van samenkomst. :P
offtopic:
Ik weet niet of je hier wat aan hebt.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het lijkt me verder niet echt dat hier een zinnige discussie uit gaat voortkomen. Kerk en God hebben gewoon te weinig met elkaar te maken.

Topicstarter, misschien kan je voor je opdracht beter ingaan op de vraag of je god kan aanbidden buiten een kerk om, en wat daar de voor- en nadelen van zijn.

In ieder geval gaat deze draad nu dicht. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.