[PS] tips voor vrijstaand maken image

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:34
Het gaat over het volgende plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~j.saanen/DSCF0092.jpg

De bedoeling is dat deze vrijstaand gemaakt wordt, de achtergrond wegwerken is natuurlijk niet zo moeilijk (mbv. een masker gaat dit heel goed)

Het probleem zit hem bij de latjes tussen in de vlinder. In principe moet alleen het geraamte nog overblijven.

Weten jullie welke methode die ik hiervoor kan gebruiken ? De extract function lijkt me niet zo geschikt en om een path te maken zie ik ook niet zo zitten. Ik vind namelijk dat dit er niet altijd goed uitziet.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is met automatische tools nagenoeg onmogelijk. Ik zou eerst de kleuren bijwerken zodat de achtergrond écht wit wordt. Vervolgens met het gummetje lekker aan de slag. Eerlijk gezegd is overtrekken in Illustrator in dit geval veel makkelijker, alleen weet ik niet of dat het gewenste resultaat is...

Verwijderd

|HunterPro| schreef op 30 November 2002 @ 15:38:
Vervolgens met het gummetje lekker aan de slag.
arghhh n00b alert :D ... nooit gebruik maken van de gum, dit betekend namelijk dat je data verliest, en dat wil je niet; sleutelwoord is maskers!!!!

probeer eeens de extract image uit van photoshop en kijk hoe ver je ermee komt, anders is er nog een plugin die je foto vrijstaand kan maken, hiervoor moet je wel betalen!
Wil je het echt goed doen, dan zou ik toch echt aanraden om het met de hand te doen, dus inzoomen tot 1600%, en met de brush in je masker gaan tekenen! Dit werkt het allerbest !! wacom is aangeraden bij dit werk

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Wat Patrick zegt is juist: Een Layer Mask will do the trick.
En anders Extracten, maar dat is hetzelfde als de gum: je verliest pixels uit je image.

Voor hulp bij Layer Masks: F1 :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.