"Locaal" inbellen in Australië via laptop+mobiel

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Mijn ouders gaan in februari een reisje maken door Austalië. Ze nemen hun laptop en mobiele telefoon mee zodat ze het thuisfront zo nu en dan kunnen verblijden met een emailtje.

Toen kwam ik op het idee om een prepaid sim kaartje daar te kopen en in hun mobiele te gooien en zo "lokaal" (binnen het land) in te bellen, dat leek me beter dan vanaf daar in Nederland in te bellen naar zonnet of iets dergelijks :Y)

Maar nu is het mijn taak om een inbel nummer + login account te regelen voor hun in Austalië. Maar waar vind ik zo'n australische provider :?

PS bedenk ik mij nu, zijn onze mobieltjes van hier wel geschikt om een simkaartje van daar erin te doen?

...

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
let wel op! vaak kun je met pre-paid geen dataverbindingen maken. Dit is tenminste zo in NL dacht ik.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• mjax
  • Laatst online: 28-07 20:20
CompuServe en AOL hebben allebei bijna wereldwijd lokale inbelpunten.

• Haranaka
  • Laatst online: 07-06 23:13
Maar als ik gewoon met mijn mobiele ga inbellen met mijn laptop bij een provider dan maak ik toch geen dataverbinding? Teminste dat is toch wel anders dan WAP of GRPS.
Ik weet het eigenlijk ook niet hoor maar lijkt me sterk dat ze zoiets zouden blokkeren... toch?

...

Verwijderd

Je maakt wel degelijk een dataverbinding.
Het goedkoopst is idd een lokale provider, alleen deze zijn vaak niet eenvoudig te vinden.
Met prepaid een dataverbinding opzetten kan ook niet bij alle providers.
Verder moet je rekening houden met het feit dat inbellen via carier select (06-76****)
via mobiel ook problemen geeft.

Wat wel werkt is een provider met wereldwijd lokale inbelpunten (abbo)
of inbellen bij www.zeepost.nl in nederland (duurdere verbinding)

Verwijderd

Ik heb ook 'n tijdje door aussie gereist en errmmmz ik weet niet precies wat je ouders gaan doen? maar tenzij ze in de grote steden blijven hangen gaan ze aan een gsm verbinding niet zo heel veel hebben, Als ze bereik hebben (in de outback kan je het bv wel vergeten) zullen de kosten mega hoog zijn en in vrijwel alle wat grotere plaatsen (lees meer dan 2 straten en 'n kroeg) vind je wel een internet cafe waar je voor 'n paar dollar per uur kan internetten.. ik zou zeggen laat de notebook lekker thuis.
Pagina: 1