Vapochill maken voor profielwerkstuk op school?

Pagina: 1
Acties:

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Met de 2de fase moet je een profielwerkstuk maken. Dit moet over een onderwerp gaan dat met 2 vakken die je op school krijgt te maken heeft.
Het leek mij wel een leuk idee om een vapochill te maken, en hier een verslag over te schrijven.
Je kan hiervoor natuurkunde en scheikunde gebruiken en waarschijnlijk ook Engels.
Is het te doen om zelf als een noob een vapochill te maken?
Is dit erg duur of is het erg ingewikkeld/moeilijk? En is het moeilijk om aan de componenten te komen?

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:44

EntonoX

Team leider

ouwde vriezer slopen... motor + leidingen bewaren!!!!... leidingen reinigen..... verdamperblok maken.... solderen en laten vullen....

Als je alleen de motor uit de vriezer bewaard moet je gaan berekenen hoelang je capilar leiding moet zijn, en daar ga ik je dan veel suc6 bij wensen ;)... dus zorg voor een motor met bijbehorende leiding!!!!

verder zorg voor een motor die voldoende warmte af kan voeren (zo rond de 175 Watt warmte afvoeren is wel voldoende denk ik).

en dan niet te vergeten een koperen radiateur en wat verdere rommel....

[ Voor 23% gewijzigd door EntonoX op 30-11-2002 14:43 ]

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 21:57
Ik denk dat je dan beter kan denken aan het maken van waterkoeling. Want zelf een vapochill maken kost nogal wat tijd en geld denk ik. Het is wel te doen (check DaBit en een paar anderen maar).

• Chaot
  • Laatst online: 19-02 12:31
Zoek inderdaat maar naar dabit's oude topics, of kijk op zijn site

• EntonoX
  • Laatst online: 19-02 21:44

EntonoX

Team leider

bredend schreef op 30 November 2002 @ 14:42:
Ik denk dat je dan beter kan denken aan het maken van waterkoeling. Want zelf een vapochill maken kost nogal wat tijd en geld denk ik. Het is wel te doen (check DaBit en een paar anderen maar).
probleem wat dabit had is dat hij een motor heeft waar geen speciefieke maat voor de capilair leiding was opgegeven, hij heeft dus zelf moeten expirimenteren met de leiding lengte, wat dus veel tijd koste.

Ook heeft dabit een combi gemaakt van vapo -> waterkoeling. iets wat deze jongens in hun opdracht niet hoeven te doen....

Ga anders eens langs bij een koelkast boer, en leg je idee daar uit. hun kunnen jullie vast wel verder helpen.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

offtopic:
Engels is geen profielvak :+

Verwijderd

ja en wie betaald het :x

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Ik denk dat ik er zelf ook nog best wat lol aan kan beleven.
Ik ben ook best bereid om wat te betalen: een vapochill is een best wel leuk ding :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 21:57
brouwerpower schreef op 30 november 2002 @ 17:18:
Ik denk dat ik er zelf ook nog best wat lol aan kan beleven.
Ik ben ook best bereid om wat te betalen: een vapochill is een best wel leuk ding :)
Ik moet hem voor de kerstvakantie inleveren. Daarom heb ik het maar over bruggen gehouden :) (casemodden kost ook veel tijd :*) )
Pagina: 1