Als ik mijn tv kabel aansluit op mijn pc staat er stroom op.

Pagina: 1
Acties:

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik heb een Hauppauge WinTV/ FM gekocht. Maar het gekke is er staat stroom op :?
Ik heb twee computers naast elkaar staan en ik heb ook een keer gehad dat er stroom op mijn diskette station stond van mijn andere pc.

Wat zou het kunnen zijn.
Heb ik de bekabeling teveel bij elkaar ofzo?
Ik weet het nie wie kan mij helpen

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Heb je je stekker in een geaard stopcontact :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Thomasje
De stekkers van mijn pc's/ boxen zitten in een verdeler. En die zit in een oud stopcontact. Moet ik die dan vervangen ofzo.

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-08 02:22

The Wrecker

Networking Rulez

is dat oude stopcontact met aarde of niet?
Wat betreft die stroom is niet erg gevaarlijk is een soort van 'rest' stroom.
Op de coax kabel loopt ook een stroom ik denk dat dat misschien daarvandaan komt.
Wat je ook kan doen is je kast aan de verwarming verbinden voor de aarde (gewoon een draadje) (er is meer over te vinden in andere topics)

• Thomasje
nee er zit geen aarde op, het is al een stopcontact van 20 jaar oud ofzo, ze moesten toch vervangen worden. Dus dan probeer ik dat ff

En van dat aardre had ik zelf eerst ook gedaan en daarna er weer af gehaald omdat ik dacht dat het daar nie aan lag

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Er zijn hier al een aantal topics over geweest.., maar probeer eens je pc aan bv. de verwarming te aarden.., en dan kijken of dat je dan nog "rest spanning" hebt...

• Thomasje
digital8 schreef op 30 November 2002 @ 14:43:
Er zijn hier al een aantal topics over geweest.., maar probeer eens je pc aan bv. de verwarming te aarden.., en dan kijken of dat je dan nog "rest spanning" hebt...
Nou ik zal dat eens proberen, heb je ook een manier om te kijken dat eerst wel/ geen stroom opstaat zonder dat je een schok krijgt :*)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja, niet de kast en het sboer tegelijk aanraken ...........
maar alleen de stekker bijv .....

Iperf

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Thomasje schreef op 30 November 2002 @ 14:47:
[...]

Nou ik zal dat eens proberen, heb je ook een manier om te kijken dat eerst wel/ geen stroom opstaat zonder dat je een schok krijgt :*)
Euhmm.., een lampje bijvoorbeeld....

En je hoeft echt niet bang te zijn voor een schok hoor..,
als je gewoon met je vinger snel langs die kast gaat dan voel je die "rest spanning" wel maar het is dan niet pijnlijk.... (...teminste bij mij niet...)

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

tv-kabels staan volgens mij altijd onder stroom ofzo... heb zelf van de week ook verschillende (niet heel harde maar wel even pijnlijke) schokken gehad toen ik met m'n tv-kaart en coax-kabel aan het klooien was...

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Verwijderd

ImPrEzA schreef op 30 november 2002 @ 19:53:
tv-kabels staan volgens mij altijd onder stroom ofzo... heb zelf van de week ook verschillende (niet heel harde maar wel even pijnlijke) schokken gehad toen ik met m'n tv-kaart en coax-kabel aan het klooien was...
natuurlijk staat er stroom op.... hoe dacht je anders dat ze die signalen doorgeven?? en net als bij floppy's info doorgeven??

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 17:56

a6amt

Nostalgie

Aardlussen

Niet zelden gebeurt het dat je last krijgt van een bromgeluid als er apparaten geaard worden. Dit betekent dan dat er nog 1 of meer andere apparaten zijn die ook geaard zijn, maar via een andere weg. Dit is het z.g. aardlus probleem. Aardlussen op zich zijn niet taboe, maar soms heb je er last van en moet je iets gaan doen.
Probeer door het losnemen en weer aansluiten van lichtnetkabels, signaalkabels en (vooral) antenne-kabels uit te vinden welke verbindingen een rol spelen. Ook een verbinding met een al of niet geaarde computer kan meespelen zijn.
Er is eigenlijk nooit sprake van een bepaalde boosdoener, slechts bepaalde combinaties van verbindingen geven een probleem.
Het kan best voorkomen dat je bij het afspelen van bijv. CD's last van brom hebt, dat dat verdwijnt als je de kabelaansluiting van je tuner losneemt, maar dat je bij FM-radio ontvangst geen last hebt.
Als aarden via het stopcontact niet nodig is voor de elektrische veiligheid (zie boven) kun je het beste die aardverbinding onderbreken. Als een kabel- of antenneverbinding de aanleiding is kun je daar een scheidings trafo'tje tussen zetten.
Een scheidingstrafo of een filter in de lichtnetaansluiting helpt meestal niet tegen brom t.g.v.. aardlusproblemen.

En lees dit maar eens door http://users.skynet.be/al..._de_personal_computer.htm

[ Voor 5% gewijzigd door a6amt op 30-11-2002 20:41 . Reden: linkje toegevoegd ]

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Mensen, er mag !!!!!!!ABSOLUUT!!!!!!! niet meer van uitgegaan worden dat, centrale verwarmingen geaard zijn, let hier heel goed op.
Er zijn nieuwbouw woningen waar de leidigen van de cv`s gewoon van plastic zijn.
Er gaan al diverse topic`s over, kijk maar eens in de search onder centrale verwarming.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je moet de massa van de CAI-aansluiting middels een klein condensatortje isoleren van de massa van je PC. Zowel brom als zwerfspanning raak je hiermee kwijt.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
IDD niet aan de centrale verwarming aarden!

Tweakers Discord

Verwijderd

polaris schreef op 30 November 2002 @ 21:25:
Je moet de massa van de CAI-aansluiting middels een klein condensatortje isoleren van de massa van je PC. Zowel brom als zwerfspanning raak je hiermee kwijt.
Kan dat ook met kabel-modems?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zijn probleem is niet brom maar dat hij spaning voelt door het spanningverschil op de aardlus

gewoon aansluiten die hap en als je geen last meer hebt van brom op je audio niks aan de hand(ik heb nog nooit last gehad van een brom door dit soort dingen) :*)

wel optaters ......... :X

Iperf

• Thomasje
Ja maar dat is toch niet de bedoeling dat er stroom op mijn kast staat

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Thomasje schreef op 30 November 2002 @ 22:44:
Ja maar dat is toch niet de bedoeling dat er stroom op mijn kast staat
Nee en daarom staat er ook in koeieletters in iedere PC handleiding dat je hem op een geaarde stopcontact moet aansluiten :z

Er is niets mis met die PC, alleen met de manier waarop je het aangesloten hebt.

Dus doe daar wat aan of gebruik een van de overige hierboven aanbevolen manieren om van die aardlus af te komen.

Mijn oplossing: ik woon ook in een stokoud huisje met enkel in de keuken geaarde stopcontacten. Mijn hoofd-PC staat vlakbij de meterkast (geen aparte kast, het zit bij de keldertrap in de muur). Ik heb daaruit een aardedraad van de centrale aarde naar de verdeelstekker van m'n PC geleid. Weg aardelussen en nog veilig (want via de officiele weg geaard) ook :)

Oslik blyat! Oslik!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 21:44:
[...]

Kan dat ook met kabel-modems?
Het zou moeten kunnen. Je zult waarschijnlijk de condensator wel wat groter moeten nemen, want kabelmodems werken op lagere frequenties als televisies. Iets als 560 nF zou wel moeten werken. En ach, je kunt het altijd proberen. De condensator kost haast niets en als hij het niet doet haal je hem gewoon weer weg.
Pagina: 1